Gå til innhold

Hvordan gi glede fra en vanlig tur?


Helge

Anbefalte innlegg

Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under.

Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur.

Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️


Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉


Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for:

  • Kamera m/innfesting
  • Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting
  • Veiledning
  • Montering
  • Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler

Fører står for

  • Sykkel, seg selv, osv
  • Forsikring
  • Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enden av prosessen kan komme en kjær video ☀️ 

Hvordan kan dette arrangeres? Det er "litt" jobb å få det så gjennomført som det kanskje bør være. Hvem er de nye frivillige som tar den praktiske jobben før, under og etter selve opptakene? Vet ikke, men kanskje det er noe slik som skal til for å vekke hjemmesitterne? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Veldig mye god info her, tusen takk for det, kommer nok flere spørsmål 🙂   Vognkortet spesifiserer faktisk kun 1 person. Må vel ta kontakt med vegvesenet ang dette. Sykkelen ser ut som ny og fikk byttet framdekk, kjede, drev, clutchpakke og alle væsker ifjor sommer, alt annet ser veldig bra ut. Tenker å ta oljeskift, reimer og ventil sjekk nå før sesongstart og som skrevet her svingarm og motorbolter samt bytte bakdekk pga alder.
    • Reimer kjøper du hos Løvaas i Holmestrand. Det kan være lurt å dra ut en og en motorbolt og svingarmsbolt, Rense og smøre m fett. Særlig svingarmsbolten har en tendens til å sette seg. Sjekk hvor gamle dekkene er.
    • Hei og velkommen til oss såvidt litt gale 😎 1. Den er typegodkjent for to. Hvis den pr i dag, i henhold til vognkort, faktisk bare skal frakte én, så antar jeg at en tidligere eier har bedt om en slik endring. Uvisst hvorfor. Har du bilder? Tast inn reg nr ditt hos vegvesenet for litt kjøretøyinfo kanskje? 2. Det enkleste er å bestille reimer fra en forhandler. De sender ofte på dagen. Jeg setter litt penger (12 kroner?) på at delenummeret er byttet underveis. Reimene de selger nå er nok mer holdbare enn den gang da. Muligens noe rimeligere med det fullgode alternativet som ingeniør Krista i CaliforniaCycleworks produserer. Exact Fit. Jeg tror de har en flink engelsk agent som gjør frakten rimeligere.  Hvis du vil sjekke priser og delenummer kan jeg foreslå (blant sikkert noen flere) å laste ned fra DucatiOmaha. Hent ut delenummer, google "Ducati # -------" så ser du priser og som regel nye delenummer hvis de er byttet. 3. Selv om du sikkert vet om de merke-uavhengige tingene, så ramser jeg likevel opp noen typiske; bytt dekk, bremsekomponenter, fjæring, demping, hjuloppheng og -lagere, bensin, rust i tank (S4R har vel ståltank?), filtere, olje, hydraulikk her og der, kjølevæske og -pumpe, radiator, plugger, spjeldhus rent smurt og happy, skit og lort i sylindere, ledningsnett, koblinger, sikringer, reléer, startmotor, pakninger, tettingsringer, kjede og så kan du fylle inn mer selv. ps husk å sveive opp oljetrykk (uten plugger koblet til) før første start! Litt mer typisk for Ducati (ikke noe spesielt for S4R faktisk); fukt i speedometer? tørr-clutch rusten? Regulator/omformer har dårlig rykte. Reimer må byttes. Vær NØYE med ventiljustering (jeg kan veldig lite om det - ring et verksted eller google. IKKE facebook) Spurte du om oppgraderinger? Jepp 🙂  Gaffelen har litt primitiv demping. Demperen bak litt bedre. Lineære fjærer foran og bak værsågod.  Skiver kanskje. Klosser helt sikkert. Heve bak/senke foran for mer svingvillig.  Hvis motoren er i god stand og servicen blir skikkelig, så er 996 Desmo Quatro motoren ganske så fantastisk og underholdende. Ikke så klin gal at den er vanskelig å mestre - mer sivilisert og forutsigbar. Masse respons og lekevillig.  Lykke til!   
    • Hei Akkurat kjøpt meg en 04 Monster S4R som jeg har noen spørsmål til. km std 39000km og siste service ble utført sommeren 2019 med km std 28000   1. Noen som vet hvorfor denne sykkelen bare er registrert for 1 person? 2. Hvilke reg reimer (merke, delenummer) kjøper dere til disse motorene? og hvor? 3. Sykkelen har stått mye rolig de siste årene og skal gjøre service på den selv. Noen tips til hva jeg skal være ekstra påpasselig med på denne? 
    • Nice, dit bør vi komme oss 😁🏍🇮🇹👌
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer