Gå til innhold

Banedag(er) på Vålerbanen 13 og 14 September


Anbefalte innlegg

For oss som gjerne skulle hatt noen runder til på bane i år, så er det fortsatt ledige plasser hos Førerutvikling.

For meg er det ca dobbelt så langt til Våler, som Til Rudskogen. Så å kjøre 999'n blir for tungt. Men jeg har en pickup, med plass til en sykkel til, om noen vi bli med. Den har også hengerfeste...Alternativet blir å kjøre ST2'n.
Jeg velger kun en av dagene, helst fredagen (200,- billigere), men været er det viktigste. Så jeg venter til jeg har en nogenlunde sikker værmelding, før jeg melder meg på denne gangen.

Det er oppmøte kl 08.00, så vi er nødt til å kjøre opp dagen i forveien. Det er rimelig overnatting på banehotellet, samt et par campingplasser i nærheten. Selv slår jeg opp teltet på gresset på go-cart banen.

Tar vi bilen, kan jeg kanskje returnere samme kveld. Kjører jeg sykkel blir jeg ei natt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide fremhevet denne emne
  • 2 uker senere...

I dag, Lørdagen ble hjemturen for meg. Jeg var på banen i går Fredag. Hele dagen, det ble vel 16 mil på banen i løpet av dagen. Vi hadde en RR fyr som hovedinstruktør. Det var hadkjør, lærerikt og morsomt, på en ganske teknisk bane.

Jeg glemte å ta bilder, men det var en fotograf der. Så dukker det opp noe bilder etterhvert, kan jeg legge ut noen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide fjernet fremhevingen av denne emne
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
    • Hei. Er det noen som er interessert i å kjøpe bagster til Monster?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer