Gå til innhold

Turrapport 2 - 2 dagers tur


Anbefalte innlegg

Hei,

Erik og jeg kjørte en veldig fin 2 dagers tur til. Rundt 1000km på to dager, så relativt hard kjøring men veldig fine veier og perfekt vær.

Dag 1: Hovedsakelig via E16 til Jevnaker og E7 via Gol bare for å komme relativt raskt til den fine delen. 50 til Aurland og over fjellet til Lærdal. Ferge fra Fodnes og via Sogndal, Luster og Bøverdalen til Røisheim Hotel for overnatting.

Dag 2: Bøverdalen tilbake og via Tindevegen og Fagernes ned til Dokka. Langs østsiden av Ransfjorden til Brandbu og 180 over til Hurdal. Langs østsiden av Hurdalssjøen og langs Vorma og Glomma tilbake.

Igjen en veldig fin tur og denne gangen med superfint vær men 5 grader over fjellet. Nå gleder jeg meg til Vågslitun neste uke, håper vi også får fint vær.

 

 

 

Tour.png

IMG_5324.jpeg

IMG_5325.jpeg

IMG_5331.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, stoppitide said:

Herlig!

Var dere fornøyd med Røisheim? Jeg var der for noen år siden og likte det veldig godt. Nye drivere siden den gang - tilsynelatende med samme ambisjonsnivå👍

 

Ja, vi har vært der før og testet det nå med de nye drivere.

De fortsetter den forrige stilen med lokal kortreist mat. Var en veldig god 4-retters middag og god frokost.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer