Gå til innhold

Turrapport 2 - 2 dagers tur


Anbefalte innlegg

Hei,

Erik og jeg kjørte en veldig fin 2 dagers tur til. Rundt 1000km på to dager, så relativt hard kjøring men veldig fine veier og perfekt vær.

Dag 1: Hovedsakelig via E16 til Jevnaker og E7 via Gol bare for å komme relativt raskt til den fine delen. 50 til Aurland og over fjellet til Lærdal. Ferge fra Fodnes og via Sogndal, Luster og Bøverdalen til Røisheim Hotel for overnatting.

Dag 2: Bøverdalen tilbake og via Tindevegen og Fagernes ned til Dokka. Langs østsiden av Ransfjorden til Brandbu og 180 over til Hurdal. Langs østsiden av Hurdalssjøen og langs Vorma og Glomma tilbake.

Igjen en veldig fin tur og denne gangen med superfint vær men 5 grader over fjellet. Nå gleder jeg meg til Vågslitun neste uke, håper vi også får fint vær.

 

 

 

Tour.png

IMG_5324.jpeg

IMG_5325.jpeg

IMG_5331.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, stoppitide said:

Herlig!

Var dere fornøyd med Røisheim? Jeg var der for noen år siden og likte det veldig godt. Nye drivere siden den gang - tilsynelatende med samme ambisjonsnivå👍

 

Ja, vi har vært der før og testet det nå med de nye drivere.

De fortsetter den forrige stilen med lokal kortreist mat. Var en veldig god 4-retters middag og god frokost.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer