Gå til innhold

Alpene og Italia 2024. Ikke det? Neivel... finne på noe annet. Norgesferie kanskje


Anbefalte innlegg

Fjorten somre på rad med bare bedre og bedre opplevelser på tur sørover. Dog ikke i år. Litt for mange ting som ikke stemte. 

Nightjet.JPG

 

Noe annet jeg kan gjøre? Jepp - Norge har noen godbiter her og der. Til tross for stengt i Trollstigen og en Geiranger bryllupsinvitasjon som må ha kommet bort i posten. 🤐

Gi gjerne tips til avvik fra de foreløpige planene. Lyst til å være med? Send en melding eller skriv her i denne tråden. Datoer ikke bestemt og Yr har foreløpig ikke uttalt seg.

TUR 1:  Fetsund, Skotterud, Austmarka, Lunderseter, Svullrya, Sysslebäck, Trysil, Särna og overnatte i Idre eller Funäsdalen. Andre dag direkte eller via omvei til Spidsbergseter. Oppom Blåhøe før middag. Tredje dag Vinstra, Skåbu, Espedalen, Vingrom og noe koselig på siste biten.

TUR 2:  Oslo'ish, via Kongsberg, Rjukan, Haukeli, Røldal, Odda til Eidford eller der omkring første dag. Andre dag Vikøyri, Gaular, Sogndal og hvile på Elveseter. Så Valdresflya, Fagernes, Golsfjellet og dalene nedover

TUR 3:  Brom, brom til Suleskar og Lysebotn og tilbake til Sølvgarden (?) for livsnytelse. Betydelige omveier tilbake til byen på dag to.

TUR 4: hvem, hva, hvor 🙂 

portrett farge 5.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Norge, regn og bytte starter og stator. Igjen, ja. Unnagjort i tide til avreise halv tolv👍🏻

Vaktskifte på Meteorologisk institutt ga en åpning denne helgen. Elveseter i dag, Blåhøe og Kjetils Spidsbergseter i morgen. 

Matpakke på veien opp til Tyin. Kjøredresspils før klokken seks?

20240719_134617.jpg

20240719_142936.jpg

20240719_153617.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringebu, Vinstra, Skåbu, Vingrom, Hov i land og hjem til Oslo med leveig trafikk. Takk for selskap til Per og litt løypetråkking av Kjetil👍

Kaffe i koppen og snart innsektsvask av sykkel og utstyr.

20240721_175843.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro hjemmefra lørdag morgen. Kjørte vestsiden av Randsfjorden til Dokka og videre til Fagernes for litt fuel og en bolle. Lite trafikk gjorde etappen fin. Valdresflya til Randsverk ble en litt mer hektisk etappe med mange forbikjøringer av bobiler og andre 4 hjulinger.

Jeg trodde at bobiler hadde blitt litt sprekere med årene, men de lager fortsatt kø. Ikke noe problem med en DUCATI😎

Jeg møtte Lars på Ringebu og vi kjørte videre til Spitsbergseter.

Herlig sted, nyoppussede rom, deilig buffé middag og god frokost. Godt utvalg av akevitt som jeg så glad i, men falt ikke for fristelsen denne gangen🤐

Hjemturen skulle svi toppe på Dokka for en god kopp kaffe men ikke lett å finne i en helt død landsby en søndag ettermiddag i sommerferien🤔 Vi endte opp på en stille pizza restaurant med en kopp kaffe og 3 sukkerbiter hver. 

Da ble det en høydare med en Wiener pølse på Circle K i Hov i Land.

Det ble respektable nesten nøyaktig 70 mil på meg på ny sykkel. Rundet 1000km, så nå kan 1`service utføres. 

Topp tur i herlig vær.

Valdresflya

IMG_3409.jpeg

Spitsbergseter 

IMG_3412.jpeg

Innholdsrik buffé med masse god sjømat.

IMG_3415.jpeg

 

Akevitt i lange baner😋

IMG_3417.jpeg

IMG_3414.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for søndag - tirsdag 😎

Slå gjerne følge. Helt eller delvis. 🏍️

Idre eller Funäsdalen på søndag. Rom + frokost ca 1.100. A la carte middag

Norske veier igjen på mandag.... på en eller annen måte til f.eks. Spidsbergseter. Samme prisleie. + buffetmiddag.

Hjem på søndag - helst Valdresflya eller Tindevegen.

 

Edit: jeg fikk dessverre ikke kjørt denne. På gjensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer