Gå til innhold

Grusvei eller ikke?


Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet om veidelen på bildet fortsatt er grus? På google street view er det fortsatt grus, men det ble sist oppdatert 2019.

Jeg spør fordi vi må finne et fint alternativ til Trollstigen (som er stengt nå) ned til Geiranger.

I tilfelle ingen vet, er det noen måte å finne ut av det?

Mvh, Thomas

 

Screenshot 2024-06-20 at 15.17.20.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, stoppitide said:

Jeg ser på Tresfjord - Vaksvika i Google maps street view. Snodig. Første forsøk ga grusvei fotografert i 2010. Neste forsøk er fotografert i 2019 og viser ganske ny asfalt hele veien.

 

Ja, bildene fra 2019 viser ganske ny asfalt nesten hele veien, men ikke den delen jeg har merket på bildet.

 

Skjermbilde 2024-06-21 063429.png

Skjermbilde 2024-06-21 063536.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser det nå. Da blir det gjetting fra min side. (Jeg vil gjette asfaltert)

Grusveier er som oftest farbare de også. Litt kjipt hvis det er kliss vått, men, men ...

Det ser  ut som E39 gjør jobben uten mye omvei. Hater du grus så er kanskje den et bedre valg? Eventuelt send en mail til Statens Vegvesen og spør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, stoppitide said:

Ja, ser det nå. Da blir det gjetting fra min side. (Jeg vil gjette asfaltert)

Grusveier er som oftest farbare de også. Litt kjipt hvis det er kliss vått, men, men ...

Det ser  ut som E39 gjør jobben uten mye omvei. Hater du grus så er kanskje den et bedre valg? Eventuelt send en mail til Statens Vegvesen og spør.

Jeg tenkte også det er stor sjanse for at dette er asfalt nå.

E39 er selvfølgelig en mulighet, men kjedelig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien ble asfaltert på Vestnes-siden for noen år siden, men ikke fra Vaksvika-siden. Det har visstnok vært diskutert om Ørskog kommune skal bekoste asfaltering på sin side. Jeg vet ikke, men gjetter på at det ikke er gjort.

Uansett - om man kommer fra Vaksvik-siden så er det jo bare å prøve litt oppover i lia og snu om du treffer grus.

Om du kommer fra Vestnes-siden så er det asfaltert opp til kommunegrensa på fjellet, og så treffer du sannsynligvis på grus ved kommunegrensa.

https://www.smp.no/nyheter/i/A30vnM/galskap-meiner-innbyggjar-og-no-kan-han-bli-bonhoyrd

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Helge said:

Veien ble asfaltert på Vestnes-siden for noen år siden, men ikke fra Vaksvika-siden. Det har visstnok vært diskutert om Ørskog kommune skal bekoste asfaltering på sin side. Jeg vet ikke, men gjetter på at det ikke er gjort.

Uansett - om man kommer fra Vaksvik-siden så er det jo bare å prøve litt oppover i lia og snu om du treffer grus.

Om du kommer fra Vestnes-siden så er det asfaltert opp til kommunegrensa på fjellet, og så treffer du sannsynligvis på grus ved kommunegrensa.

https://www.smp.no/nyheter/i/A30vnM/galskap-meiner-innbyggjar-og-no-kan-han-bli-bonhoyrd

Takk for info.

Vi kommer fra Vestnes-siden. 

Men så vidt jeg kan se bør ikke dette være mer enn ca 2km grus så kanskje akseptabelt?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer