Gå til innhold

Dainese Sport Master støvler


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kommet over er tilbud på Dainese Sport Master støvler. Disse kommer med plast glidere, men de kan byttes til stål eller magnesium. Selv kjører jeg kun på vei, men unntak av en årlig tur på Rudskogen.
Bør jeg bytte fra plast til stål eller magnesium? Hva er egentlig fordelen med magnesium kontra stål? Noen som har erfaring med disse støvlene? Jeg tenker at en fordel er at går under buksene.

 

Takker for svar.

/ Trond

Supersport SSS

IMG_1948.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skvetter såpass av skotupp i asfalten at det fører til skjerping av fotposisjon og da blir det så sjelden at plastikken er bra nok.

Bukser inni/utenpå støvlene blir vel en smakssak og litt avhengig av passform på buksa?

Dainese er litt smale, men ikke problematisk hvis du ikke har (ellers) problematisk brede føtter.

Magnesium? Ikke sikker, men lurer på om de gnistrer mot asfalten. Stilig for kidsa, men forstyrrende for de man kjører sammen med - så dropp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer