Gå til innhold

Spontanturtråden 2024 - ta gjerne initiativ du også


Anbefalte innlegg

Spontane turer er viktige - enda koseligere med følge - invitér her 🏍️ Tips: vær konkret og bestemt. Mye lettere å hive seg med hvis noe er konkret enn å skulle gå lange runder med kanskje/muligens/vet ikke...

Det er et FLERTALL av medlemmene som IKKE er på vår FBgruppe. Vi ønsker å inkludere alle og da er det høflig og riktig at medlemmene (ikke bare styre & stell) tar seg bryderiet med å skrive her 👍

Jeg håper f.eks. å gjenta dagstur t/r Lysebotn, Rondane Racing frister, Tyrigrava osv osv . Det er dog hyggeligere hvis vi bedriver gjensidig invitasjon - slett ikke skummelt - bare hyggelig.

Vi sees (hvis du inviterer 😉 )

 

1961624962_Pskesesong2020002.thumb.jpg.0df4b41b5d66e21043bf48b41980a27d.jpg 

IMG_8662.JPEG

A54B31A8-0B06-4DBD-8AE3-1DB673C0FCB2.thumb.jpeg.67c5155905f59689b891245679de4372.jpeg

IMG_0748.JPG

Høsttur 2016 001.JPG

Høsttur 2016 004.JPG

1846647489_Rondaneaug19014.thumb.jpg.323a55532da6b24dba01903ed5c92d27.jpg

20190824_131014.thumb.jpg.ce424d8b9b0b754451b5efa928095f17.jpg

post-75-0-81316000-1444574216_thumb.jpg

1345935871_kj001.thumb.jpg.9e1193b1b9714216e51739ce6f676be5.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det var meldt så fin kveldssol for skinndresspils i Geiranger, mens alt sør, vest og øst lovet regn… 52 mil på svingete veier og fire fjelloverganger senere…

IMG_5624.jpeg

IMG_5621.jpeg

IMG_5605.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre må det kjøres litt for å få kortreist Hansa 🤔 Den lokale Geirangerpilsen var nok kneppet bedre, og ytterligere kortreist! 

Kjører dit solen skinner i morgen, ganske spontane nye 50 mil satses det på, så er planen å drikke kortreist øl fra Kiwi Stabekk fredag kveld.

Nå nytes en bedre kortreist dessert!!

IMG_5626.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.jpeg.8a938be860ecdc7c777299900e0a1abc.jpeg
Vel hjemme etter 3 nydelige dager. Trosset kjip værmelding, og resultatet ble drøyt 130 mil på fantastiske veier, hvorav 120 på tørt😎

Slår et slag for Spidsbergseter resort Rondane, anbefales for den som behøver overnatting i området! Bra på alle måter, enkeltrom og frokost for 1000 kr.

Geiranger og Kristiansund i 20 grader og sol passet bra. Et av høydepunktene var da vi sneik forbi ca 400 meter fergekø og ble loset ombord i et hjørne på båten i det porten stengte. Var nok noen lange masker på de motorsyklistene (ingen Ducati) som tålmodig sto og ventet i kø bak biler som ikke kom med 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med Spidsbergseter om gruppebesøk. Ser for meg en fin tredagers tur i disse traktene (som alternativ/tillegg til Vågslidtun) med halve "VEIEN" til Idre Fjäll på fredag -- lørdag opp til og gjennom Funäsdalen, Røros, Atna eller Folldal via Enden og til kjøredresspils på Spidsbergseter (ruten denne dagen KAN kortes ned ved å droppe Funäsdalen og Røros til fordel for verdens høyeste fjell (???) Blåhøe)  Søndag til Vinstra, Skåbu, Espedalen, Vingrom, Dokka eller Lygna seter og så hjem.

Begge hotellene koster en drøy tusenlapp + mat og lander på 1.700,- - 1.800,- pr pers pr natt i enkeltrom. Dagsetappene er innafor. Kan bli bra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg på at hotellet vil treffe en gruppetur midt i blinken!! Slår meg ikke som veldig travelt utenom vinter og fellesferie. Vi droppet inn uten varsel, helt uproblematisk.😊

Det er kule veier i alle himmelretninger der, både for to og og flere dagers turer 👍🏻

Du får hilse fra Ducatistene om du ringer i nærmeste fremtid, vi la igjen et godt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer