Gå til innhold

Spontanturtråden 2024 - ta gjerne initiativ du også


Anbefalte innlegg

Spontane turer er viktige - enda koseligere med følge - invitér her 🏍️ Tips: vær konkret og bestemt. Mye lettere å hive seg med hvis noe er konkret enn å skulle gå lange runder med kanskje/muligens/vet ikke...

Det er et FLERTALL av medlemmene som IKKE er på vår FBgruppe. Vi ønsker å inkludere alle og da er det høflig og riktig at medlemmene (ikke bare styre & stell) tar seg bryderiet med å skrive her 👍

Jeg håper f.eks. å gjenta dagstur t/r Lysebotn, Rondane Racing frister, Tyrigrava osv osv . Det er dog hyggeligere hvis vi bedriver gjensidig invitasjon - slett ikke skummelt - bare hyggelig.

Vi sees (hvis du inviterer 😉 )

 

1961624962_Pskesesong2020002.thumb.jpg.0df4b41b5d66e21043bf48b41980a27d.jpg 

IMG_8662.JPEG

A54B31A8-0B06-4DBD-8AE3-1DB673C0FCB2.thumb.jpeg.67c5155905f59689b891245679de4372.jpeg

IMG_0748.JPG

Høsttur 2016 001.JPG

Høsttur 2016 004.JPG

1846647489_Rondaneaug19014.thumb.jpg.323a55532da6b24dba01903ed5c92d27.jpg

20190824_131014.thumb.jpg.ce424d8b9b0b754451b5efa928095f17.jpg

post-75-0-81316000-1444574216_thumb.jpg

1345935871_kj001.thumb.jpg.9e1193b1b9714216e51739ce6f676be5.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det var meldt så fin kveldssol for skinndresspils i Geiranger, mens alt sør, vest og øst lovet regn… 52 mil på svingete veier og fire fjelloverganger senere…

IMG_5624.jpeg

IMG_5621.jpeg

IMG_5605.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre må det kjøres litt for å få kortreist Hansa 🤔 Den lokale Geirangerpilsen var nok kneppet bedre, og ytterligere kortreist! 

Kjører dit solen skinner i morgen, ganske spontane nye 50 mil satses det på, så er planen å drikke kortreist øl fra Kiwi Stabekk fredag kveld.

Nå nytes en bedre kortreist dessert!!

IMG_5626.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.jpeg.8a938be860ecdc7c777299900e0a1abc.jpeg
Vel hjemme etter 3 nydelige dager. Trosset kjip værmelding, og resultatet ble drøyt 130 mil på fantastiske veier, hvorav 120 på tørt😎

Slår et slag for Spidsbergseter resort Rondane, anbefales for den som behøver overnatting i området! Bra på alle måter, enkeltrom og frokost for 1000 kr.

Geiranger og Kristiansund i 20 grader og sol passet bra. Et av høydepunktene var da vi sneik forbi ca 400 meter fergekø og ble loset ombord i et hjørne på båten i det porten stengte. Var nok noen lange masker på de motorsyklistene (ingen Ducati) som tålmodig sto og ventet i kø bak biler som ikke kom med 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med Spidsbergseter om gruppebesøk. Ser for meg en fin tredagers tur i disse traktene (som alternativ/tillegg til Vågslidtun) med halve "VEIEN" til Idre Fjäll på fredag -- lørdag opp til og gjennom Funäsdalen, Røros, Atna eller Folldal via Enden og til kjøredresspils på Spidsbergseter (ruten denne dagen KAN kortes ned ved å droppe Funäsdalen og Røros til fordel for verdens høyeste fjell (???) Blåhøe)  Søndag til Vinstra, Skåbu, Espedalen, Vingrom, Dokka eller Lygna seter og så hjem.

Begge hotellene koster en drøy tusenlapp + mat og lander på 1.700,- - 1.800,- pr pers pr natt i enkeltrom. Dagsetappene er innafor. Kan bli bra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg på at hotellet vil treffe en gruppetur midt i blinken!! Slår meg ikke som veldig travelt utenom vinter og fellesferie. Vi droppet inn uten varsel, helt uproblematisk.😊

Det er kule veier i alle himmelretninger der, både for to og og flere dagers turer 👍🏻

Du får hilse fra Ducatistene om du ringer i nærmeste fremtid, vi la igjen et godt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg vet ikke om fullflytende ikke skal brukes på gate, men har sett at de omtales som "track use" fordi de rasler, bråker og blir fort slitt (kunder potensielt misfornøyd?). Dobbeltsjekket på Carpimoto og ser at de skriver "not street legal". Neivel.  Da så. Ikke merket på skive eller esken, så....  Skulle det likevel bekymre så er Oro et bra valg. T-drive lages for eldre sykler også, vet jeg. Antar at de lages for sykler med ABS og TC også.  Høyre og venstre er samme sak. Man kjøper et par og da er side ikke noe tema. Med mindre jeg har bommet helt - som uansett ikke har gitt negative konsekvenser. Jeg vet ikke, men kan hende du har et poeng med nummerering slik at det ikke blir tullball etter om-montering. Dette må vi finne ut av.... høres 🙂 ... mine klosser har samme nummer - kanskje dine er forskjellige, du som har fire pr kaliper (,men tror ikke det...)
    • Takk for svar og tips. Vet du hvorfor fulltflytende skiver ikke er godkjent for gatebruk? Det virker som T-drive skivener er kun for nyere sykler med ABS... En annen ting: Hva er forskjellen mellom høyre og venstre skive. Ser ut som om de har samme delenr...klossene også. Kanskje det gjelder mest for brukte skiver, som plutselig ikke må rotere andre veien?
    • Fullflytende er suverent best til hard bruk. Takler varmegang mye bedre enn semi-flytende (som originalt o.l.). Dels fordi stålet er bedre og dels fordi det er tykkere, men mest fordi de tvinger seg fri fra klossene raskere = mer kjøling. De beholder dessuten den opprinnelige glatte overflaten på skive og kloss som gir mer effektiv kontakt mellom skive og kloss (fordi de flytter på seg bittelitt hele tiden). Prisen er selvfølgelig høyere. CarpiMoto pleier å ha gode priser. Kanskje Plassen Racing Parts har godt medlemstilbud.... Brembo Oro er gode skiver, men også de er bare semi-flytende. Mye rimeligere og bare beskjeden risiko for å ødelegge dem. Holdbarhet; min erfaring er at fullflytende supersport holder +/- 30.000km. Stålet er nesten ikke slitt, men knappene er så løse at skivene må byttes. T-drive holder ytterligere 10-15.000. Det finnes en red-neck gjør-det-selv metode (du kan få linken hvis det faktisk blir aktuelt, men bare da) som består i å slå den "spring-fjøra" som er forskjellen på semi- og fullflytende. Den tvinger skiven i sin vante posisjon. Hvis den slås flat har du fullflytende skiver. Det finnes/fantes sett med knapper som gjorde samme nytten; bygge om til fullflytende. De var dog såpass dyre at man var ganske nær prisen for ferdige skiver.   Klosser; jeg var overveldet over effekten fra originale til sinter i sin tid. Brembo HH. Flotte saker. Senere blåst av banen (bokstavelig) av nesten-racing sinter klosser. De bare holder og holder og holder knallhard bruk, men er ikke så bra mens de er kalde/våte. Funker, men uimponerende. Her finnes andre merker som ganske sikkert er bra de også, men jeg har bare aldri prøvd noe annet.
    • Mine skiver på 999'n har sett bedre dager, Det er fortsatt endel igjen til min. målet. Men de er misfargete, ripete og den ene er litt ujavn. Jeg har etterhvert skjønt at flytende skiver ikke lar seg planslipe eller dreie. Så da blir det å kjøpe nytt eller brukt. Det finnes meget billige kina greier, men de holder neppe lenge med grisekjøring på bane. Selv ikke Arashi, eller tar jeg feil? I såfall står valget mellom svindyre orginale Brembo, EBC, NG og SBS. Så var det klosser: Det er visst flere kategorier: Vanlige rimelige, Litt dyrere "Racing sinter", som ikke er helt anbefalt på veg? Og svindyre "Dual sinter" som er kun for banebruk. Noen som har meninger om utvalget?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer