Gå til innhold

Jotunheimen Rundt, Elveseter 15. - 16. juni

Anbefalte innlegg

Thomas Scharrer skrev (20 timer siden):

Jeg har dessverre også avbestilt nå pga dårlig og ustabilt vær men bestiller igjen neste uke hvis det endrer seg til mer tørt og stabilt.

Hvis været er ok (tørt og ingen snø), er planen da å kjøre tindevegen på grus? Eller er det en sjanse at den blir asfaltert neste uke?

Nå svarte de at det blir asfaltert på fredag.

Var det lang strekning med grus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tre gjenværende musketerer er samkjørt på at "hovedsaklig tørt" er en grei forventning. Jeg tar ingenting på forskudd, men Yr er litt mer positiv i dag. Storm er nesten enda mere positiv. Hmmm

Rutevalget lørdag/søndag øst/vest for Jotunheimen kan bety endel - ser det ut til.

Tindevegens tilstand er som Thomas fortalte; flere korte deler uten asfalt. I kveld svarte de på mailhenvendelse: 

Hei.
Asfaltering 18 -20. juni. Høvling 17. steng under asfaltering. Kan bli stengt ved høvling (veret avgjørande)

Da er det i hvert fall ikke stengt og korte stykker er ikke et stort nok problem til å endre planene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og én miniskur på Mjøsbrua senere, så var kulden og fukten unnagjort.

Takk til Terje og Trond for sporty følge og hyggelig sosialt.

Sol og 17 grader på det beste. 3 grader et kvarters tid ved Tyin og på Sognefjellet. Tørt hele lørdag. Søndag våt asfalt litt her og der.

Jeg er glad jeg tok turen og håper de som avbestilte får en ny mulighet snart igjen.

20240616_160001.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre fire gruspartier fremdeles ikke asfaltert, men fast og fint å kjøre på. Ett som overrasket meg rett ved bomstasjonen (på Årdal-siden) og noen kortere på Turtagrø-siden.

Ingen bom lenger. Bompenger er nå enten som før med kort, eller på nett eller som gebyr-tillagt overraskelse i posten. Mye raskere, særlig for oss i gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer