Gå til innhold

Vågslidtun i sommervarmen 9. - 11. august (Hardanger fullt og for dyrt)


Anbefalte innlegg

KjetilF skrev (5 minutter siden):

Litt tidlig å foregripe begivenhetene, men om værmeldingen står seg frister lørdagstur østover mer enn vestover, strøken melding i Dalen og Vrådal f.eks. Blir bra uansett dette, og ting kan endre seg som du skriver 😎👍🏻

Bra med alternativer. Vrådal/Dalen er arena for Honda Valkyrie treff med 170 ekvipasjer på politi-ledet lørdagstur, så der må vi passe litt på 🤣

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMoen skrev (På 26.7.2024 den 9.28):

Heisan,

Igår hadde jeg en ulykke da jeg jobbet med huset hjemme. Det går bra med meg nå, men desverre har jeg noen skader som ikke blir bra før turen til Vågslid. Dermed blir det helt uaktuelt å bli med. Jeg har nettop kontaktet hotellet og avbestilt mitt rom. Dette var leit og jeg har gledet meg til turen! Kanskje det gir åpning for noen andre som kan ta det ledige rommet?

Ønsker dere alle en riktig god tur!!!

Torbjørn

Hvordan går det med deg? Bedre? Ting tar tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er er enig med gjengen her som vil møt øst på lørdag pga dårlig vær i vest. 

Deler av ruta di Lars er lik den som vi vanligvis kjører opp på fredag, så kanskje vi skal velge en annen rute på fredag, da det er meldt mye regn da også? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
Jeg får desverre ikke vært med.

Oppdatert: Jeg ser at det er treff i Vrådal, så kanskje dette ikke er like smart:
"Bra med alternativer. Vrådal/Dalen er arena for Honda Valkyrie treff med 170 ekvipasjer på politi-ledet lørdagstur, så der må vi passe litt på 🤣"

Men angående tur lørdag, strekningen mellom Sauland og Groven er relativt kjedelig. Et alternativ, men noen mil lengre er følgende:
https://maps.app.goo.gl/Pocv8Dz6bbA5q7L77

image.thumb.png.3754efa0089599199ee6b65fa75b3ab4.png
Spesielt veien fra Brunkeberg, om Vrådal, til Dalen, er flott og svingete
.

I seljord er det flere muligheter for lunch.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Didrik Berntsen said:

Hei
Jeg får desverre ikke vært med.

Oppdatert: Jeg ser at det er treff i Vrådal, så kanskje dette ikke er like smart:
"Bra med alternativer. Vrådal/Dalen er arena for Honda Valkyrie treff med 170 ekvipasjer på politi-ledet lørdagstur, så der må vi passe litt på 🤣"

Men angående tur lørdag, strekningen mellom Sauland og Groven er relativt kjedelig. Et alternativ, men noen mil lengre er følgende:
https://maps.app.goo.gl/Pocv8Dz6bbA5q7L77

image.thumb.png.3754efa0089599199ee6b65fa75b3ab4.png
Spesielt veien fra Brunkeberg, om Vrådal, til Dalen, er flott og svingete
.

I seljord er det flere muligheter for lunch.

 

 

Hei,

Jeg liker dette turforslaget, men det er også en vei som går rundt Mælefjelltunnelen.

 

 

 

 

Screenshot 2024-08-08 at 11.17.12.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill 👍

Per; hvis alt skal foregå øst for Vågslidtun så blir det minst én dobling ELLER at vi tutler E134 direkte på fredag. Det bestemmer vi i Kongsberg.

Didrik; nedom Dalen, Vrådal, Fjågesund, Lunde, Bø, Notodden og takk-for-turen-is Skollenborg er den tradisjonelle søndagsruten.

Lars (altså meg selv?); varselet tangerer døgnnedbør mot 50mm i Røldal og Sauda. Da skal det endre seg mye før det blir trivelig. Neppe.

Alle; Hovden, Valle, Dalen er en mulig joker. Som alternativ på lørdag og/eller som omvei søndag. Meldes vått, men litt på grensen mellom søkkvått og opptørkende. Har den i bakhånd.

 

En foreløpig konklusjon som tar litt hensyn til varianten av fredagsvær er enten E134 eller valgfri side av Tinnsjø, Rjukan, Rauland, Haukeligrend og førstemann til skinndress-/regndress-pils.

Lørdag (tilbake) til Rjukan, men så langs Gaustatoppen og sideveien vestover til Åmot. Der kan kjørelyst og værutsikt bestemme om vi vil kjøre til hotellet eller nesten ned til Dalen før vi svinger opp mot Vinjesvingen og så hotellet. Kjøredresspils blir det åkkesom.

 

Jeg gleder meg og ser frem til hyggelig selskap hele helgen. Velkommen😎

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØRDAG:

Trettito mil i dag - østover denne gang. Akkurat som tippet... to tredeler tørr asfalt. 

Trygg og pen kjøring av alle. Tusen takk for det og for følget. Nå kvinnenes OL-finale og noe i baren....

Det samler seg litt veistøv 🫣

20240810_150632.jpg

20240810_150639.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin helg på fjellet til alle som var med på tross av værutsiktene. 
Presidenten la opp en rute østover på lørdag, da værmelderne spådde skikkelig drittvær for Sauda- Sand området.
Flott tur ble det om Rauland-Rjukan-Tuddal og tilbake til Vågsli. 
Hjemover i dag på kjente og fantastiske veier om Dalen-Vrådal-Lunde-Bø-Notodden og for vår del hjem til Hole. Planen var å være hjemme kl 16. Klokket 16:03 inn i garasjen, så Kjersti rakk planlagt bandøvelse😁 

For oss ble det 92 mil i helgen, men det ble nok noen mil mer på enkelte. 

Uansett en flott tur og hyggelig selskap. God mottakelse og deilig mat på Vågslitun som alltid. 
 

IMG_3506.jpeg

 

 

Per

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke for en flott helg i flott selskap! Masse positive mc- og ikke minst, ducati-interesserte folk på tur til tross for vekslende vær og føre. YR.no var ikke snille med oss denne helga, men det ble jo mye bedre enn fryktet. Plan B på lørdagen var et smart trekk da regnet herjet i vest. Fjellturen har blitt en av sommerens "have to do" for meg og skuffer ikke i år heller. Takk til den/de som står på for å få til dette, man forstår at det krever en innsats!
Turen hjem til Alvdal gikk på kjente og ukjente veier. Dagali-Nesbyen var veldig bra og nesten sau- og bilfri(takk for tipset, Laila 😉). Vi har et utall perler av steder og veier vi kan utforske i dette landet, heldigvis! Både Terje og st3 murret fornøyd hele helgen!
Takk for turen! 🙂

20240811_083629.jpg

20240809_170117.jpg

20240809_195045.jpg

20240811_082845.jpg

20240811_115310.jpg

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk helg med Desmodromene!

Til tross for en litt våt start på fredag, klarte været å snu, og vi fikk to herlige dager med sol og tørre veier. Dette var vår første tur med Desmodromene, og vi kunne ikke bedt om en bedre opplevelse. Vi ble møtt med varme smil og gode samtaler, og turen ble virkelig enestående.

En spesiell takk til Lars for den strålende organiseringen – alt gikk knirkefritt fra start til slutt. Vi gleder oss allerede til neste tur!

Bente, Øyvind og Anurag

  • Liker 5
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anurag Shukla skrev (3 timer siden):

 

En fantastisk helg med Desmodromene!

Til tross for en litt våt start på fredag, klarte været å snu, og vi fikk to herlige dager med sol og tørre veier. Dette var vår første tur med Desmodromene, og vi kunne ikke bedt om en bedre opplevelse. Vi ble møtt med varme smil og gode samtaler, og turen ble virkelig enestående.

En spesiell takk til Lars for den strålende organiseringen – alt gikk knirkefritt fra start til slutt. Vi gleder oss allerede til neste tur!

Bente, Øyvind og Anurag

Jeg er veldig enig i takken til Lars. Flink til å organisere og får med mange slik at det blir et fellesskap hvor alle er inkludert. 

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
    • Hei. Er det noen som er interessert i å kjøpe bagster til Monster?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer