Gå til innhold

Vågslidtun i sommervarmen 9. - 11. august (Hardanger fullt og for dyrt)


Anbefalte innlegg

Til fjells - sikkert pent vær og i møte med Desmodromer fra hele landet. Vi tilpasser kjøringen til alle og dagsetappene er overkommelige. Opp og ned, høyre og venstre dagen lang. Intensiv feriering på to hjul.

(hjertesukk i parentes.... vi ønsket i år å legge turen til Hardanger og litt tidligere enn vanlig. Det viste seg nesten umulig. Enormt vanskelig å finne hoteller i riktig prisklasse, et stykke under 2.000 for enkeltrom med frokost og middag. For å få påmeldinger må vi dessuten finne steder som er villige til å holde av 20+ senger, som vi kan avbestille inntil en Yr-periode før turen. Eidfjord hotell ikke plass og for dyrt. Vøringfoss og Brakanes fullt og altfor dyrt. Strand fjordhotell svarte ikke. Hardangerfjord for langt unna. Tyssedal ikke et eneste enkeltrom. Ullensvang fullt og dessuten kr 3.600 pr natt for enkeltrom og mat. Når halvparten av stedene ikke svarer på første mail blir det til slutt nødvendig å si at nok er nok og velge en destinasjon som funker.) (Vågslidtun)

Oppmøte Kongsberg - Shell, Friedland bilistsenter, Numedalsveien 7. Der møtes vi fredag i god tid før kl 13, fyller bensin, prater litt om turen og deler inn i grupper.

Hvis du har lyst, men ikke kan dra tidlig fra jobb på fredagen - kjør gjerne på egenhånd og kom til middag (ca kl 19)

Vågslidtun er et fjellstue-hotell i spektakulær natur, med litt bedre middag enn vanlig (ovnsbakt/vilt/fisk/hjemmelaget digg). Engasjert og veldig koselig vertskap.

Vi har 13 rom med inntil 26 senger. Førstemann til mølla.

Påmelding her i tråden, også for de som evt bor i egen hytte, OG med henvendelse til hotellet på tlf 3507 0585 eller mail [email protected]  Mrk "DUCATI". Hytteboere må huske på å bestille måltider på hotellet.

Frist 9. juli. Da legges "våre" rom ut i offentligheten

Avbestilling uten å måtte betale, helt til 31. juli

Enkeltrom med frokost og middag 1.795,- per natt. Pr pers i dobbeltrom 1.495,- (matpakke 95,-)

Lekker natur forbi Rjukan, over fjellet og ikke minst på lørdagsturen, flotte veier, sosialt festhumør og brede smil venter i tre hele dager til ende.

Velkommen!

 

6FFB262F-2D1A-4E13-AEF3-257F1B690EF2.jpeg

A477C6A7-ABE8-4406-B23F-6E4C3B95D2F0.jpeg

F8B874D7-2101-4643-B3DF-9821D8F076ED.jpeg

IMG_2912.thumb.JPG.bad641a048b6dfd5cf69a337e6bb29ee.JPGIMG_2900.thumb.JPG.186c89382ca956feebafeb2a7b78b876.JPGIMG_2896.thumb.JPG.72305dbecdb8ff4ad768778c9271e948.JPG

  • 14 DUCATISTI til bords  

  •  

44C178B2-DF76-4A72-8993-EBC44335E1C8.jpeg

 

Klar for avreise litt før kl 10:00

0C8BAFB2-EB13-49E4-80D7-8971779EAD81.jpeg


Bensinfylling og værobservasjon i Sauda

7649F9B0-BE82-4D27-9DC5-27DCB521447E.jpeg

 

Kort kaffestopp i Erfjord  

4340685E-1CAC-44B4-A090-4B9A2FE64CAB.jpeg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heisan,

Igår hadde jeg en ulykke da jeg jobbet med huset hjemme. Det går bra med meg nå, men desverre har jeg noen skader som ikke blir bra før turen til Vågslid. Dermed blir det helt uaktuelt å bli med. Jeg har nettop kontaktet hotellet og avbestilt mitt rom. Dette var leit og jeg har gledet meg til turen! Kanskje det gir åpning for noen andre som kan ta det ledige rommet?

Ønsker dere alle en riktig god tur!!!

Torbjørn

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let's talk rain gear 😁

Ikke ta sorger på forskudd, men pakk gjerne regntøy. Vi gjør det beste ut av det. Det går an å korte ned etappene. Det går an å droppe lørdagsturen, men synd å gjøre det når gildet uansett må betales og regnværskjøring faktisk kan være koselig.

Alternativt kan vi spasere en tur, regnværsbade, hvile, prosecco-lunche, se lysbildeshow fra reiser, ha demperseminar, arrangere fjell-dragrace, streame WSBK fra Algarve eller noe annet dere ønsker/kan foreslå.... 

Alle positive og gleder seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig å foregripe begivenhetene, men om værmeldingen står seg frister lørdagstur østover mer enn vestover, strøken melding i Dalen og Vrådal f.eks. Blir bra uansett dette, og ting kan endre seg som du skriver 😎👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det ser ut at Fredag blir relativt våt, men Søndag ser ganske bra ut så jeg ville spørre hva turplanen er for Lørdag?

Vestover fra Vågslitun ser det veldig dårlig ut for lørdag men i sørøstlig retning ser det mye bedre ut akkurat nå.

Turen vi kjørte i fjor ned til Sauda var fantastisk, men hvis det regner ekstremt der, kan vi kanskje finne et alternativ i den andre retningen?

Så siden været ser ikke ut som en total katastrofe overalt for lørdag og søndag ser lovende ut, blir jeg med uansett.... med rain gear.

 

Thomas

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer