Gå til innhold

Desmodromenes Ducati On Track Tirsdag 13. August


Anbefalte innlegg

Velkommen tirsdag 13. August, klokken 15 -19 med fem gromme pass for alle

 

Oppmøte SENEST kl 14 for obligatorisk teknisk og førermøte.

 

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14, førermøtet kl 14.30

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1500.- pluss gebyr frem til 1. Juli. Etter det økes prisen til 1800.-

 

Påmelding stenger søndag kveld, 11. august kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 15. juli.

Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.

Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 300.- ekstra for deltagelse.

Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og ABC

Banekjørings ABC erklæring justert 2024.pdf

 

Gruppeinndeling: Grønn = Skiltgruppe for nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Første gang du kjører med oss skal du melde deg på i denne gruppen.

Gul = Skiltgruppe for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = Skiltgruppe for de med mer erfaring

 

Har du spørsmål til arrangementet eller påmeldingen, skriv her i tråden eller kontakt [email protected]

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Vegar Dalsrud skrev (1 time siden):

Litt forvirrende datoer her, er det 8. eller 13 august?

Takk for den. Det er tirsdag 13. august.

Corsegeneralen kommer med korrigeringer (om nødvendig) i påmeldingen også.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Forhåndstesting i morgen lørdag formiddag og mandag formiddag. Oslo'ish. Vil du slå et slag for en annen lokasjon, så gjør det. Kanskje vi kan komme dit også.

Dette er for de som vil kjøre nå eller for den saks skyld neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der rant det på med påmeldinger i søndagens kveldssol 😎😎👍

Tusen takk - da er vi to deltagere eller en stor pose panteflasker fra break even. Mye bedre enn det så ut før Yr ombestemte seg. Grunnlaget for en fin sesong neste år er på plass etter bra besøk på årets banekjøringer.

DW illustr.jpg

Desmo RS 28. mai 2019 3.JPG

 

Mimretid🙂

Race ready 1. juni 2013 004.JPG

NM Karlskoga 2013 019.JPG

rs juni 18.JPG

 

Kø for å slippe in på Desmodromenes banekjøring

wdw2024.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få prøvd Multistradaen på Rudskogen i dag. 

Den var overraskende god å kjøre, tung men lettkjørt, holder sporet godt. Etter å ha strammet opp kompresjonsdempingen et hakk fram og bak, så forsvant gyngingen jeg kjente enkelte steder. Spesielt ned mot T3 (angsten) er det litt ubehagelig.

Litt vanskelig å bestemme seg for hvilken gruppe som var greiest å kjøre i, begynte i gul men  resten av dagen i rød.

Veldig fint å bli kjent med ny sykkel på denne måten, positivt at sjåføren blir bedre til å kjøre også. 

God plass i gruppene, gjorde det til en lærerik og morsom banedag. 

Flott arrangert med Aleksander og Lars i førersetet.

IMG_3511.jpeg

IMG_3513.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for enda en topp dag på Rudskogen - sol og tørt føre.

Nesten 40 deltagere og dermed på økonomisk plusside for hele året. Dette er viktig for oss alle - triveligere å være dugnadsarbeider og et fullverdig tilbud til medlemmene sikret også neste år. 

Jeg fikk ikke tatt et eneste bilde, men kan spandere et ☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide fjernet fremhevingen av denne emne
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg vet ikke om fullflytende ikke skal brukes på gate, men har sett at de omtales som "track use" fordi de rasler, bråker og blir fort slitt (kunder potensielt misfornøyd?). Dobbeltsjekket på Carpimoto og ser at de skriver "not street legal". Neivel.  Da så. Ikke merket på skive eller esken, så....  Skulle det likevel bekymre så er Oro et bra valg. T-drive lages for eldre sykler også, vet jeg. Antar at de lages for sykler med ABS og TC også.  Høyre og venstre er samme sak. Man kjøper et par og da er side ikke noe tema. Med mindre jeg har bommet helt - som uansett ikke har gitt negative konsekvenser. Jeg vet ikke, men kan hende du har et poeng med nummerering slik at det ikke blir tullball etter om-montering. Dette må vi finne ut av.... høres 🙂 ... mine klosser har samme nummer - kanskje dine er forskjellige, du som har fire pr kaliper (,men tror ikke det...)
    • Takk for svar og tips. Vet du hvorfor fulltflytende skiver ikke er godkjent for gatebruk? Det virker som T-drive skivener er kun for nyere sykler med ABS... En annen ting: Hva er forskjellen mellom høyre og venstre skive. Ser ut som om de har samme delenr...klossene også. Kanskje det gjelder mest for brukte skiver, som plutselig ikke må rotere andre veien?
    • Fullflytende er suverent best til hard bruk. Takler varmegang mye bedre enn semi-flytende (som originalt o.l.). Dels fordi stålet er bedre og dels fordi det er tykkere, men mest fordi de tvinger seg fri fra klossene raskere = mer kjøling. De beholder dessuten den opprinnelige glatte overflaten på skive og kloss som gir mer effektiv kontakt mellom skive og kloss (fordi de flytter på seg bittelitt hele tiden). Prisen er selvfølgelig høyere. CarpiMoto pleier å ha gode priser. Kanskje Plassen Racing Parts har godt medlemstilbud.... Brembo Oro er gode skiver, men også de er bare semi-flytende. Mye rimeligere og bare beskjeden risiko for å ødelegge dem. Holdbarhet; min erfaring er at fullflytende supersport holder +/- 30.000km. Stålet er nesten ikke slitt, men knappene er så løse at skivene må byttes. T-drive holder ytterligere 10-15.000. Det finnes en red-neck gjør-det-selv metode (du kan få linken hvis det faktisk blir aktuelt, men bare da) som består i å slå den "spring-fjøra" som er forskjellen på semi- og fullflytende. Den tvinger skiven i sin vante posisjon. Hvis den slås flat har du fullflytende skiver. Det finnes/fantes sett med knapper som gjorde samme nytten; bygge om til fullflytende. De var dog såpass dyre at man var ganske nær prisen for ferdige skiver.   Klosser; jeg var overveldet over effekten fra originale til sinter i sin tid. Brembo HH. Flotte saker. Senere blåst av banen (bokstavelig) av nesten-racing sinter klosser. De bare holder og holder og holder knallhard bruk, men er ikke så bra mens de er kalde/våte. Funker, men uimponerende. Her finnes andre merker som ganske sikkert er bra de også, men jeg har bare aldri prøvd noe annet.
    • Mine skiver på 999'n har sett bedre dager, Det er fortsatt endel igjen til min. målet. Men de er misfargete, ripete og den ene er litt ujavn. Jeg har etterhvert skjønt at flytende skiver ikke lar seg planslipe eller dreie. Så da blir det å kjøpe nytt eller brukt. Det finnes meget billige kina greier, men de holder neppe lenge med grisekjøring på bane. Selv ikke Arashi, eller tar jeg feil? I såfall står valget mellom svindyre orginale Brembo, EBC, NG og SBS. Så var det klosser: Det er visst flere kategorier: Vanlige rimelige, Litt dyrere "Racing sinter", som ikke er helt anbefalt på veg? Og svindyre "Dual sinter" som er kun for banebruk. Noen som har meninger om utvalget?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer