Gå til innhold

Temadag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Tusen takk til Meccanica-general Per for stiiilig gjennomføring 😎 Kanskje noe fint er på gang for et bedre Ducatiår enn i fjor (da var Ducatisalget halvert og stemningen litt laber).  Helt uvanlig godt oppmøte. Vi var vel oppunder 35 tilstede med påmeldte, ansatte og gjester som kom innom. Veldig hyggelig for de frivillige!!!

Ole Bjørn og Henning (heter de kanskje egentlig Løvaas til etternavn, de også?) tok oss gjennom noen nye modeller og råd om hvordan vi kan forholde oss til fjæring - type ufarliggjøring, som kanskje er greit for de fleste....

Sykkelbygger'n hadde lysbildeshow og gikk på en lun og inkluderende måte gjennom hvordan det kan være å bygge sykkel fra bunnen av. Takk Øystein 👍👍

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lars.

Det var superhyggelig at det kom så mange. Jeg mistet litt tellinga etterhvert, men Lars har nok rett med ca 35.

I tillegg til nye modeller, info om eksisterende, teknisk gjennomgang om dempere så forsvant 8 store pizzaer fort i sultne ganer. Jeg tar det som et tegn på at folk var fornøyd med dagen.

Med et slikt oppmøte, gjør det morsomt å arrangere slike eventer.

Jeg håper at det er et tegn på at mange blir med på turer og banedager når sesongen er i gang😀 

Takk til Løvaas Motor og spesielt Henning og Ole Bjørn for at Desmodromene invaderte butikklokalene og beslagla hele inngangspartiet for denne seansen. 

IMG_2508.jpeg

IMG_2509.jpeg

 

IMG_2513.jpeg

 

IMG_2514.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer