Gå til innhold

Temadag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Hold av lørdag 2/3, da blir det temadag hos Løvaas Motor.

Vi satser på kortreist pizza i år også.

Program for dagen blir publisert senere, når vi har detaljene på plass.

Jeg håper så mange som mulig har anledning til å delta. 

 

Per

IMG_0737.jpeg

IMG_0736.jpeg

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei alle desmodromer.

Velkommen til en spennende og morsom temadag hos Løvaas Motor.

Nå som sesongen nærmer seg i stormskritt og dere er utålmodige på når snøen forsvinner, så blir dette en veldig fin start. De fleste kjenner det kribler i høyrehånda allerede tipper jeg😎

Kommer 🫵 er det fint hvis du legger inn et svar.

Jeg håper så mange som mulig har anledning. 

 

Tidsplan:

11:00-15:00

30 min lunsj mellom kl. 13:00-14:00. Pizza fra Hardy´s

Fra Løvaas Motor har vi med oss 

Henning Aronsen og Ole Bjørn Plassen.

Temaer:

  • Visning av nye modeller og kjøreutstyr.

Hypermotard 698, Multistrada GT

 

  • Cafe-racer prosjekt ved Øystein Hovlandsdal. 

Øystein er en kreativ perfeksjonist med stor tålmodighet.

Han har brukt 1. generasjon Ducati Multistrada som donorsykkel.

Ikke mye igjen av den originalt. 

Øystein viser bilder og forteller om prosessen.

  • Tips om nyttige oppgraderinger på en Ducati ved Peder Cappelen. 

Peder har lang erfaring med Ducati og er glad i å finne ut om noe kan forbedre kjøreegenskapene. Hans interesse er eldre modeller fram til ca 2015. 

  • Litt om generelt vedlikehold og informasjon om dempere ved Ole Bjørn og Henning? 

2 erfarende mekanikere som kan DUCATI. Ole Bjørn er i tillegg  norsk (x4) og svensk mester i roadracing og æresmedlem i Desmodromene. Han har også kjørt superbike EM i Spania med topp resultater. 

 

Noen bilder fra Øysteins Café-racer prosjekt.

IMG_0140.jpeg

IMG_0139.jpeg

IMG_0148.jpeg

IMG_0151.jpeg

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer