Gå til innhold

Hjertevarmende, Morten? Gult er kult tråden

stoppitide

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Jeg heter jo ikke Morten, men har et par meninger likevel.

Jeg har lest artikkelen, og makan til influencer-møl skal man lete lenge etter. Jeg mener - gul har alltid vært en kul farge, men det får da være måte på. Gul har aldri vært en rask farge.

90talls-tradisjonen var at de små syklene var i gult, mens de store syklene var i rødt. De store, røde gikk fort. De mindre, gule gikk litt mindre fort.

Før det var vinnersyklene i ymse farger, og vi minnes jo lett Paul Smart sin 750SS i lekker sølv/blå (grønn?), samt Mike Hailwood sin 900SS i rød/grønn.

Jeg husker vagt at Casoli vant supersport ett år på en race-preppa 748SPS, men det får da være måte på å overdrive pressemeldingene med tanke på gult.

Rødt er raskest.

Sånn, ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • stoppitide endret tittelen til Hjertevarmende, Morten? Gult er kult tråden
  • Fremtidige hendelser

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer