Gå til innhold

Temadag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Norsk Ducati Forening Desmodromene ønsker velkommen til temadag hos Løvaas Motor 11 mars

Agenda for dagen:

Vi starter kl 12:00.

Pause med pizza som foreningen sponser, mellom kl. 13:30-14:15

Avslutning kl 15:00

Følgende temaer for dagen:

·         Dekk: Pirelli v/Ronny Brunes.

Pirelli har dekk for alle Ducatier og hva passer de enkelte modellene. Nytt for året, teknisk info.

·         Kjøreutstyr: Dainese, Ducati, AGV v/Øyvind Osa/Håkon Vildalen

Hva fabrikantene har å tilby for 2023 sesongen, sikkerhetsutstyr og div…

·         Vedlikehold sykkel: v/Henning Aronsen Hva du må sjekke opp/gjøre som gjør at det blir en problemfri sesongstart

·         Ducati 2023 modeller: Løvaas Motor v/ Håkon Vildalen/Henning Aronsen.  Vi håper det har det dukket opp noen nye modeller å vise fram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • perern gjenåpnet denne emne

Velkommen til årets første arrangement etter årsmøtet. Jeg håper det er mange av dere som har tid og lyst til å ta seg en tur til Løvaas denne lørdagen.

Har dere noe tanker om de forskjellige temaene som bør tas opp, så gi meg et hint.

Det er fint hvis de som vet at de kommer, gir beskjed i denne tråden. Det er ikke noen bindende påmelding, men greit å vite pga plass og pizza.

PS! Kan være greit å putte en campingstol i bilen.

 

Per

 

 

048.JPG

2449.JPG

433.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

8 Desmodromer hadde en flott dag hos Løvaas Motor i Holmestrand. Synd ikke flere hadde anledning til å delta. 

Meget bra info om kjøreutstyr (Dainese og AGV) ved Øyvind Osa. Mye tid gikk med til sikkerhetsutstyr som airbag vest og riktig valg av klær og hjelm.
Nyttig info om dekk ved Ronny Brunes.  

Visning og info av nye modeller som hadde ankommet Ved Håkon Vildalen. 

Tips om vedlikehold ved Henning Aronsen. 
 

Stor takk til Løvaas Motor v/Håkon og Henning, samt Øyvind og Ronny

Takk til alle som møtte opp og gjorde dagen interessant. 
63D66A52-7D22-475B-80D7-B8BD626D4684.jpeg
 

625B0ACD-C54A-429A-9F7E-7BC7FCA27E2E.jpeg

 

89DA6DF3-7E25-4F21-8C46-FA3B8C19DFDF.jpeg

 

BFC76194-C9D3-4C3F-AA4E-5248CE1DBF57.jpeg

Håkon og Henning

63AB542B-95D6-4613-B696-24BB5BFB4799.jpeg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer