Gå til innhold

1098S indikatorlamper i dash forsvant.


Anbefalte innlegg

Hallo.

Noen som vet årsaken. Plutselig forsvant indikatorlampene i dashen under kjøring i dag. Blant annet blinklysindikator og fri gir indikator. Skjedde flere ganger på turen ,og var ok etter stopp og start igjen. Spenningen viste først HI og ved neste sjekk etter fail, 5.1 V.

Siste 40 km gikk helt ok og spenningen viser nå 14.2 V

Er det et hickup eller bør jeg parkere den frem til jeg har fikset den.

Hva kan være problemet? Kjent problem?

Roger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen er veldig lang og kan være frustrerende

I den dyre enden av skalaen finnes en stor regning for feilsøking og bytte av dyre deler (ecu, ledningsnett, instrumenter)

Mellomnivå kan være innplugging av diagnose (rimelig) og bruk av fagfolkets kompetanse og erfaring. Ofte treffer de raskt og erfaringsbasert.

Billigst er det som 'går over' eller fikses av deg selv. Rense og smøre flertallet av kontakter (du bruker vel ikke høytrykk?) Sjekket sikringer. Lete visuelt etter ødelagte ledninger. Batteri i god stand (ikke bare spenning som teller)? Regulator ok (se etter brente ledninger/kontakter)?(1098 har hatt problemer med hvor varm den blir)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket ladespenning og den er over 18V når den går i feil. Og det gjør den nesten hele tiden. Regner med det er spenningsregulatoren. Noen som er enig eller kan det være noe annet? Må få ordnet dette ASAP da været er fint og sykkelen må brukes så mye som mulig. Nå står den til jeg har ordnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer