Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt denne siden 2014. Ganske original i utgangspunktet, kun kort hekk og Termignoni potter + medfølgende komfortsete. 

IMG_0206.thumb.JPG.57b5b15473b46760ce6d5ba95131e7b7.JPG

 

IMG_0017.thumb.JPG.28c2e1d04d07ba52a45644f0549f8583.JPG

Med tiden har lysten til å endre "litt" på den kommet - og våren 2021 er den nesten klar for sesong igjen. Opp gjennom årene har det blitt skiftet speil, blinklys, håndtak, pegs... Den lille vindskjermen ligger på lager, og jeg har lakkert sykkelen hvit/svart etter noe inspirasjon jeg fant på internettet.....

 

 

I vinter har jeg fjernet servomotoren for spjeldet i eksosen, lakkert et par ekstra lag med klarlakk - og forsøkt å få tak i Evotech sin eksoshenger, for å få fjernet passasjerfothvilerne.  Pga produksjonstreghet er denne ennå ikke ankommet, men håper den er på plass til mai. I mellomtiden er provisorisk løsning på plass....

Siste forsøk på å tøffe meg litt er montering av clip-ons i stedet for originalstyret. Sikkert supersmart når man er godt oppe i 50-åra....??

Slik ser den ut nå:

    

58268548_MonsterApr2021-4.thumb.jpg.b4a19e46df554da037d13401c7ba7cb3.jpg860885786_MonsterApr2021-6.thumb.jpg.31f12d6d009baa5b298809a088ff7a58.jpg1306012296_MonsterApr2021-2.thumb.jpg.7b02f5b211623e11418d8206fd2015c0.jpg2074600246_MonsterApr2021-1.thumb.jpg.fccd7b88259235895a5d2adde15e719b.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å se andre Monstere bli modda litt her og der.

Lakkjobben ser bra ut. Flippe tidligere speilholdere opp/ned? Er fronten senket nedover gaffelbena? Jeg spør fordi jeg lurer på om det førte til opplevd ustabilitet som igjen førte til (Scott?) styredemper.....

Det finnes mid-pipes som fjerner eksosventilen 😉 

Clip ons er tøft uansett alder - og som regel MYE bedre for håndleddsvinkler - selv om den fordelen blir borte hvis man tabber seg ut og lener seg for mye på styret. Noen ganger 'må' man flytte fotpinner bakover for å åpne hofteleddene litt, men det kjenner du kjapt om er nødvendig. Noen clip ons tilbys med 'risers' hvis et kompromiss tvinger seg frem.

Planter en tanke du ikke blir kvitt før den er ordnet: med mer foroverlent stilling får du bedre kontroll = høyere hastighet inn mot sving = behov for bedre gaffel og kanskje demper = uendelig moro 🙂 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stoppitide skrev:

Trivelig å se andre Monstere bli modda litt her og der.

Lakkjobben ser bra ut. Flippe tidligere speilholdere opp/ned? Er fronten senket nedover gaffelbena? Jeg spør fordi jeg lurer på om det førte til opplevd ustabilitet som igjen førte til (Scott?) styredemper.....

Takker for fine tilbakemeldinger Lars. Jeg tok av gaflene for å lakkere dem igjen, og monterte dem tilnærmet akkurat der hvor de originalt er montert. Clip-ons ble dermed montert under styrekronen. Jeg vurderte litt frem og tilbake - men fant ut at kjørestillingen ikke ble så uvettig mye lavere av å ha dem der. Fordelen slik jeg ser det er at jeg da ikke forandret geometrien på gaffel/vinkel. Styredemperen er kinavare og ebay - inspirasjonen til kineserne er nok Scott ja. Jeg har ikke prøvd Scott (eller øhlins), men den virker å ha en akseptabel innstillings-range. Jeg kjører jo som ei pingle, så jeg har ikke klart å provosere frem situasjoner hvor jeg merker at demperen griper inn.

Sitat

Det finnes mid-pipes som fjerner eksosventilen 😉 

Yess, oppdaget det - men da hadde jeg allerede fiklet av wiren og bestilt denne DUC-EE kanselleringsdingsen fra over dammen. Og den servomotoren med wire lettet biken med hele 600 gram. Merkbart!?! Nja.... 

Sitat

Clip ons er tøft uansett alder - og som regel MYE bedre for håndleddsvinkler - selv om den fordelen blir borte hvis man tabber seg ut og lener seg for mye på styret. Noen ganger 'må' man flytte fotpinner bakover for å åpne hofteleddene litt, men det kjenner du kjapt om er nødvendig. Noen clip ons tilbys med 'risers' hvis et kompromiss tvinger seg frem.

Planter en tanke du ikke blir kvitt før den er ordnet: med mer foroverlent stilling får du bedre kontroll = høyere hastighet inn mot sving = behov for bedre gaffel og kanskje demper = uendelig moro 🙂 

 

Har et par år tenkt på bedre demper foran, for den originale Showa demperen er mjuuuuk. Kikket litt på Øhlins-innmat-kit... Eller full Øhlins? Eller Esp1Tech kanskje.... Neste vinterprosjekt.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer