stoppitide Skrevet 26. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2021 Man skal ikke ta værgudenes gunst for gitt, men for en time siden BØTTA det ned. Jeg kjører med kryssede fingre mot Grossglockner hochalpenstrasse så får vi telle tørre plagg ved ankomst i Zell am See Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 26. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2021 Noen ganger er det kjipt å ikke ha mer bagasjeplass.... Ny butikk i Cortina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perern Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 2 minutter siden, stoppitide skrev: Noen ganger er det kjipt å ikke ha mer bagasjeplass.... Ny butikk i Cortina Kjøp stor ryggsekk og fyll opp😆 God tur videre over Grossclockner 4 minutter siden, stoppitide skrev: Noen ganger er det kjipt å ikke ha mer bagasjeplass.... Ny butikk i Cortina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 26. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2021 Tørt føre og lite trafikk over Grossglockner. Sikkert mange som lot seg skremme av det elendige værvarselet. Veien opp til Drei Zinnen/Tre Cime var stengt.... Tipper pga vann/ras Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 26. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2021 10 grader på toppen. Et par små forhjulsslipp (kald asfalt og kaldt fordekk pga mindre brems oppover?) og kraftig vind sendte meg raskt ned til Zell am See for lunsj. Grossglockner hochalpenstrasse var likevel storslagen sport 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 26. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2021 Fra en skulpturpark litt før kaféen til den hyggelige svenskedamen Fjellvideo: 20210726_132402.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 26. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2021 Beklager Per. Sammenlignet med vårt 2020-innhugg i den østerrikske storfebestanden gjorde jeg skam på oss alle og feiget ut med kyllingsalat (etter en bitteliten tartar...) Dessuten; kjempegrillen er borte. Observasjon..... kan noen i bransjen fortelle hvorfor det nesten overalt skal være matt sorte tallerkener? Av typen som skriker av bestikkbruk? Det var kult på Gallo i Castel del Rio der kjøttet ble ferdigstekt på fatet, men nå har det tatt litt overhånd, kanskje? Nå til kaffen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perern Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Kyllingsalat!!! Og det for en voksen kar som deg! Skikkelig kjøttklump med mørkt øl og og lokal schnaps burde det være😋 Men da hadde du kanskje ikke rukket toget til Hamburg🤔 God tur videre🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 27. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2021 Oppmøte for toget i syvtiden. Da må jeg kjøre omvei. Helt utrolig at det fremdeles ikke har falt en dråpe (har noen timer til). Tåke på Timmelsjoch, som Gunnar fikk for to dager siden, men ellers tørt. Sol i Sölden for sen salatlunsj nå. Ut av Zell am See, venstre i Mittersill mot Lienz, plutselig høyre i retning Antholz eller Antesj-ælva som nordmenn kaller skiskytterstedet der jeg regnet med å treffe Dorothea. Over toppen/grensestasjonen er det enveiskjørt hvert kvarter. 20210727_104623.mp4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 27. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2021 Those were the days ..... ..... og snart kommer togservitøren 😎👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 27. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2021 For kommende ÖBB-farere; det koster omtrent kr 500,- å ha en kupé for seg selv i schlafwagen. For de neste 500 får man dusj og wc for seg selv. Det er sikkert noen som synes det er ok å dele SMEKKFULL kupé med fremmede og morgentoalett med 40 andre, men det har jeg gjort én gang og det var nok. Virkelig utrivelig. Vær tidlig ute med bestilling og unn deg "det lille ekstra" ...... er mitt tips. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perern Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 1 time siden, stoppitide skrev: For kommende ÖBB-farere; det koster omtrent kr 500,- å ha en kupé for seg selv i schlafwagen. For de neste 500 får man dusj og wc for seg selv. Det er sikkert noen som synes det er ok å dele SMEKKFULL kupé med fremmede og morgentoalett med 40 andre, men det har jeg gjort én gang og det var nok. Virkelig utrivelig. Vær tidlig ute med bestilling og unn deg "det lille ekstra" ...... er mitt tips. Og hvor er den gode tyske Ølen? Jeg ser bare en skarve vannflaske inder vinduet🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2021 Landskapet er ulikt..... Sol igjen. Nå gjenstår bare en liten åpning i osloregnet i titiden i morgen, så blir dette Turen HELT uten regn. 20210728_083438.mp4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2021 Et par gode drag til 230 km/t må liksom til på slutten av turen. Da er det bitte bittelitt mindre vondt å forberede seg på doble priser og halv fart.... Selvfølgelig siste stopp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2021 Ut av indre havn i Kiel. 20210728_141706.mp4 20210728_141706.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Driven Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 🏁 Velkommen hjem Lars, og gratulerer med nok en vel gjennomført Alpetur. Har vært morsomt å følge med på ferden 🏁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 29. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2021 Dette er tørt. Da loggfører jeg en komplett tur uten en dråpe. Mirakuløst. Politiet, ja. Color Line er første norske bedrift til å godkjenne og sortere passajerer for enkel ilandsstiging. Gjort i Kiel. Ikke nødvendig i Oslo.. Politiet; jo, vi må scanne samtlige. Jeg var tredje kjøretøy av båten, men har sympati med de siste. To-tre timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 29. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2021 For de andre som måtte ha lyst.. . Karl Johan er kjørbar. Stille Osloby, som vanlig på disse tider. Jobben gjort. Over til Gunnars oppsummering, tips og råd. Spør i vei hvis du lurer på noe om slik turkjøring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perern Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 11 minutter siden, stoppitide skrev: For de andre som måtte ha lyst.. . Karl Johan er kjørbar. Stille Osloby, som vanlig på disse tider. Jobben gjort. Over til Gunnars oppsummering, tips og råd. Spør i vei hvis du lurer på noe om slik turkjøring. Velkommen hjem, like hel😮 Det hadde vel ikke spilt noen rolle om det hadde regnet, du blir jo ikke våt uansett🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilF Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 Gøy å følge dere på tur 😎👍🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 8. august 2021 Forfatter Del Skrevet 8. august 2021 Man blir som oftest fotografert og kan kjøpe høykvalitetsbilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg