Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et siste spørsmål gutter. Har nå lest og studert slipper clutch, og det står nå mellom 2 varianter til min 1098. Legger ved link til begge to, det jeg lurer på om hva er forskjellen på disse to utenom 4 kontra 6 fjærer? Begge er såkalt adjustable slik at man kan bytte farge på fjærer alt ettersom track eller gatebruk hvis jeg forstår det riktig. Noen innspill?

https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/84-fa4m02-slipper-clutch-4-spring-adj-race-edition.html

 

https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/111-fa6m03-slipper-clutch-6-spring-racing-edition.html

 

Takk🥳
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har 4 fjærer og det var du @Driven som foreslo det da mange av de andre clutchene hadde en spider fjær som kunne ryke. Ser jo ut som Ducabike har en uten i denne på 6 fjær modellen sin også nå. Uansett veldig fornøy med valget jeg gjorde. Kjører med røde fjærer men tenkte å prøve gule på neste banedag. Uten at jeg vet hva forskjellen skulle være annet en rød = race og gul = roard and track. Grønn er vist for landevei.

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare en liten oppfølging på quickshifter kommentaren min den 9 mai.

Sensoren fungerer, klarer fint å få over 30% ved å klemme med fingrene.

Klarte å få opp følsomheten med å løsne bolten, men måtte ha det såpass løs at den ikke satt godt nok på akslingen lenger. Hadde også litt tenningskutt utenom girskifter, antagelig pga vibrasjoner.

Løsningen ble å flytte sensoren til overføringstaget, da funket det bra med 30% threshold, og ingen feil tenningskutt. 

Så nå er alt såre vel 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vegar Dalsrud skrev:

Jeg tolket det slik siden det ikke sto noe om det så spiller det ingen rolle.

Husker ikke hvilken vei det ble koblet, men funker gjør det.

Hvor koblet du sensoren? Jeg kjører race shifting med standard fothvilere. Stod at da skulle man ikke koble sensoren til gir-stanga (rod) pga. den registrerer ikke pull-bevegelse. Men klarer ikke helt skjønne hvor jeg da skal koble den.6F8ED408-309E-4440-8522-13FFA93AB45F.thumb.jpeg.cd0362d438dce2360f09420222929138.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vel bruke den medfølgende bolten og avstandstykket og erstatte unbrakoskruen på akslingen ut fra girkassa som Roger har bilde av lenger oppe i tråden.

Sensoren montert på staget funker nok bare for std gir retning siden den reagerer på kompresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert og såvidt testet i dag. Fungerte utmerket. Sensor threshold 30% ser ut til å fungere bra. Cut-off delay 15 ms og cut-off times 90 ms tror jeg ble satt opp automatisk🙄Får lære meg hva de forskjellige verdiene betyr etter hvert. Litt usikker på hva verdien på Last RPM skal være, husker ikke max rpm på en 1098s.

Blir gøy dette

DDFCB2CA-B924-4D25-BCD1-1C01CAD2C5B8.thumb.jpeg.d5a5c2bf4efddfbaa29eed41873d8269.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer