Roger Kristensen Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Hei. Jeg er ny her i klubben og i dette forum. Jeg skal bytte til slipper cluch på min 1098s. Og det er jo en skog av alternativer på markedet. Er det noen som har noen råd og anbefalinger evt erfaringer av merke og type. Med eller uten assist. Fokus er banekjøring også får den være som den er på veikjøring. Mvh Roger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Driven Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Hei Roger, og velkommen som medlem i Desmodromene Jeg har brukt forskjellige slipperclutcher opp gjennom. Den siste og beste er en Ducabike "special race edition" med fire fjærer, som jeg monterte i en 1098 Streetfighter S sist vår. Har kjørt drøyt 10 000 km med den i år, og den fungerer glimrende. Det geniale med denne konstruksjonen er at det ikke er noen spider spring (blekksprutfjær), som f.eks Ducati performances tradisjonelle slipperclutch. Dette forenkler monteringen, og disse "blekksprutene" har det med å brekke ved hard kjøring. Dessuten følger det med tre forskjellige sett med fjærer, som gjør at du, i kombinasjon med valg av slavecylinder, har utrolig mange muligheter når det gjelder tilpassing. Beste stedet å handle er Ducabikes hjemmesider; har ikke sett dem billigere andre steder, og du får god og rask service. Peder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 31. august 2020 Forfatter Del Skrevet 31. august 2020 Hei. Takk for raskt og opplysende svar. Ducabike sin høres ut som noe å satse på. Fant denne. Ligner men kalles Race Spesial Edition. Kan det være den samme? https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/84-fa4m02-frizione-antisaltellamento4molle-regolabile.html Mvh Roger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Driven Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Det er den samme ja 🙂 Peder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øystein Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Og den var jo ikke stygg heller da... 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 2. september 2020 Forfatter Del Skrevet 2. september 2020 Takk. Skal bestille denne. Vet du om jeg da må bruke orginal basket og lameller. Ser at dette ikke er med på produktbildene. Clutchen lugger ved igangkjøring i dag og den burde vært renset skikkelig. Burde jeg heller kjøpe nye lameller. Takk for tipsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Driven Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Basket og alt annet følger med, bortsett fra plater og lameller. Vet ikke om du kan bruke de som sitter standard i en 1098. Men skal du få max ut av investeringen er det en god plan å starte med nytt sett. Jeg kjøpte settet Ducabike anbefaler til denne clutchen, og råder deg til samme. Da starter du med garantert riktig antall, høyde og fordeling på «stabelen». Ellers kan det fort bli mye prøving og feiling... Har du oem slavesylinder, bør du vurdere å bytte denne. Fortrinnsvis i en 28mm eller 30mm. Jeg har gode erfaringer med CNC Racing og Ducabike, men det er nye å velge mellom. Peder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 Hei igjen. Da ble det bestilt slipper clutch, spesilverktøy for fiksering av basket, slavesylinder, open clutchcover og nye justerbare fotpinnefester fra Ducabike. Alt vel helt til jeg skulle skru fast sentermutter på akselen. For liten!! Skulle følge med to varianter og selvfølgelig manglet den største som jeg hadde behov for. Noen som vet om man kan benytte originalmutter som egentlig er en 19 mm umbraco. Lengden er større enn den som skulle følge med settet da. Dvs den bygger mer og kommer nærmere trykkplaten nå clutchen slippes ut. Roger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Driven Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Med mindre noen vet det sikkert... Kanskje best å be DB sende den som mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 Jepp. Tror det hadde gått med original mutter. Men. Sendte en epost på onsdag kveld og ny mutter var klar for henting ved pickup point kl 14 dagen etter. Det kaller jeg raskt levert. Nå er alt montert og testet. Utrolig behagelig nedgiring og dertil motorbrems. Litt rare lyder ved lave turtall innimellom men regner med det er normalt. Nå gjenstår montering av slavesylinder. Kommer til å funke som en drøm på banen neste år. Har i tillegg kjøp en del elektroniske dippedutter fra heal tech. Det funker veldig bra det også. 1. Girindikator. 2. Speedohealer (hadde 11% avvik). 3. Quickshifter. Utrolig praktisk med app på mobilen for justering av innstillinger. Noen som har noe erfaring med innstillinger med healtech seog 1098? Takk for hjelp og info. Mvh Roger Kristensen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortenm Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Hei Roger. Er du fornøyd med slipper clutch og QS? Tenkte å gå til innkjøp av en slipper og har også sett på Healtech QS. Er QS lett å installere, mye justeringer før den virker slik du ønsker? Har du en link evt? Hilsen Morten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegar Dalsrud Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Hei. Har gått til innkjøp av samme clutch og quickshifter. Blir installering når det blir litt varmere i været, kommer sikkert spørsmål etterhvert. Takk for at dere har gått opp opp løypa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 Hei. Slipper clutchen fungerer utmerket. Har forhåpninger at den skal fungere godt i lang tid fremover. Den skal få kjørt seg litt på bane denne sesongen så da får jeg komme tilbake med erfaringer. Enkelt å skifte fjærer og har ikke denne spider spring som mange andre har og som har en tendens til å gå i stykker. QS har jeg kun fått prøvd på slutten av sesongen i fjor så jeg har ikke den lange erfaringen enda. Meget enkel å montere og konge med app for justering av innstillingene. Fungerer som bare det, men mangler erfaring fra banekjøring foreløpig. Cut-off times kan settes til adaptive(auto) eller expert. Ved expert kan du sette cut of etter eget ønske i 1000 rpm intervaller. jeg er ikke der enda. Eneste ulempen er at motoren må være i drift for å få kontakt med blåtannen. Det holder ikke med å skru på kun tenningen. Kanskje ikke en ulempe egentlig da sykkelen har en sabla fin lyd. Monterte også ny større slavesylinder og clutchen ble fjærlett. Mvh Roger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortenm Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Takk for info, Roger. Hvor kjøpte du Healtech QS fra? Tenkte å kjøpe før sesongen starter. Hvilken ny slave sylinder kjøpte du? Link? Måtte våren komme fort nå👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortenm Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 PS. Leser noen steder at det blir anbefalt å kjøpe clutch med 48T clutchplater. Er det pga. mindre slitasje på plater og clutch hus? Noen som har erfaring med 48T kontra standard 12T? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Slitasje fordeles på 48 i stedet for 12 punkter. Tendensen til at platene henger fast i kurven reduseres. Altså mindre 'grabby' clutch. Vet ikke, men tror at ditt nye svake punkt er plate/lamell-slitasje pga slipper-gnissing. Med 12 tenner og stålplater blir det kanskje spor i kurven i alle fall.... Et av litt for få gjenværende Ducati-særpreg, så mest kos uansett. Forøvrig: på klubbmerket har jeg tatt med denne biten av historien - litt clutch ved siden av dynamic D / slash cut D 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 4 timer siden, mortenm skrev: Takk for info, Roger. Hvor kjøpte du Healtech QS fra? Tenkte å kjøpe før sesongen starter. Hvilken ny slave sylinder kjøpte du? Link? Måtte våren komme fort nå👌 MC Land . Til 1098 passer denne "QuickShifter easy- iQSE-1- (for motorsykler med TCI) - QuickShifter alternativer : QSH-P2E. https://mc-land.no/shop/healtech-electronic-s/quickshifter-easy-iqse-1-for-motorsykler-med-tci#/780-quickshifter_alternativer-qsh_p2e Husk å velge alternativ QSH-P2E dersom du har duc 1098 Slavesylinder kjøpte jeg av Ducabike. https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/286-af02-clutch-slave-cylinder-carbon.html Roger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegar Dalsrud Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Da var clutchen montert, klar for Rudskogen 11.mai 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 29. april 2021 Forfatter Del Skrevet 29. april 2021 Aldeles nydelig, Vakkert. En helt annen verden med slipperclutch på bane. Race fjærer påsatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortenm Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 5 timer siden, Vegar Dalsrud skrev: Da var clutchen montert, klar for Rudskogen 11.mai 😎 Nydelig. Får se å få bestilt en slipper jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegar Dalsrud Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 3 timer siden, Roger Kristensen skrev: Aldeles nydelig, Vakkert. En helt annen verden med slipperclutch på bane. Race fjærer påsatt? Satt på de mellomste (gule) fjærene, tenkte å prøve en tur med de, så får vi se. Fort gjort å bytte ved behov uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegar Dalsrud Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 Fikk en prøvetur i finværet i går. Slipperclutchen ser ut til å fungere supert. Sykkelen føles veldig smooth og rolig ved nedgiringer. Gleder meg til å teste på Rudskogen. Quickshifteren derimot fikk jeg ikke helt til, måtte bruke unaturlig mye krefter ved giring for at den skulle kutte tenninga. Har satt Sensor threshold til laveste niva (20%). Sensoren er montert på samme måte som Rogers bilde litt lenger opp i tråden. Kan jeg ha overstrammet bolten? Kanskje prøve å montere på overføringsstaget istedet? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 9. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2021 Hei. Jeg har Sensor threshold 30%. Ved 20% kutter den tenninga bare jeg kommer borti girpedalen. Cut off delay har jeg satt til 20ms. Jeg skal sjekke i morgen hvilke verdier jag har under normal giring. Sjekk sensoren for sikkerhets skyld. Du bør klare og klemme den med fingrene og få 30%. Gjør du det så er det kun motstand i girstengene eller i klemmen rund girstanga fra motor. Prøv å flytt denne litt inn eller ut. Altså i det mikroskopiske spillerommet den har pga bolten. Det er denne klemmen som "spriker" når du girer og presser på sensoren. Pass også på at det er 90 graders vinkel mellom stanga og armen fra motorens girstang. Test litt med lite moment på bolten og stram til i små steg og se om sensoren gir høyere utslag. Det er noe skitt at motoren må gå for å teste men det er jo fin lyd da. Kan jo ta en titt på tirsdag hvi du ikke du har fått stilt den inn. Roger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortenm Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Hvilken type Healtech QS passer en 1098? Var jo så mange alternativer å velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Kristensen Skrevet 19. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2021 Hei. Denne kjøpte jeg. Var på banedag med Desmodromene og hadde et lite uhell hvor framhjulet slapp i en sving (fra pitlane og inn på parkeringen 20 km/t lol). Girvelger knakk. Fikk hjelp av en snekker fra ski som boret opp et hull i restene og satt inn en treskrue surret med gaffa så jeg fikk fullført resten av passene. Det eneste jeg hadde liggende hjemme var en rett girvelger direkte tilkoblet til girstangen fra motor = GP shift. Synes QS fungerer enda bedre med en direktekoblet girvelger GP shift. Tror det har med at man må bruke litt mer kraft med foten for at giringen skal gå lett. Lettere å få gode utslag på sensoren og dermed kan sensitiviteten (Threshold) økes. Dvs mindre følsom for ufrivillig kutting av tenning. Uansett så fungerte den veldig bra med original girstengene. Roger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg