Jon Tangenes Skrevet 8. april 2024 Del Skrevet 8. april 2024 Er jo blitt dyrer drivstoffpriser enn i Norge jo. Og med ei havarert krone, så blir jo du ruinert. Du får kjøre når du har medvind. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 8. april 2024 Forfatter Del Skrevet 8. april 2024 Jon Tangenes skrev (16 minutter siden): Er jo blitt dyrer drivstoffpriser enn i Norge jo. Og med ei havarert krone, så blir jo du ruinert. Du får kjøre når du har medvind. Javisst. Billigere på bygda, lenger sør og ikke minst i Belgia. I Oslo er det ukentlig bensin for 18 kroner literen - i hvert fall en dag eller så. Supreme+ runder altså 30 kroner ved autobahn. Bra det er så liten tank😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øystein Skrevet 8. april 2024 Del Skrevet 8. april 2024 Lykke til med diagnose. Hvis anledningen byr seg kan du jo høre om mine original-kammer ligger og tar opp plass. Han var fraværende når jeg hentet motor, og de lå ikke i esken med deler… Passer det ikke, så driter du bare i det 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perern Skrevet 8. april 2024 Del Skrevet 8. april 2024 stoppitide skrev (2 timer siden): Sykkel plassert på verksted. Fører plassert i restauranten på Meneer van Eijck. Toine hilser til alle! Bensinprisene langs autobahn tok et par hopp siden sist. Ølmenyen er flott, men jeg drakk rødvin. Høres i morgen med motorrapport🫣 Veldig bra du har kommet fram til Oisterwijk Lars👍 Har turen vært uten problemer underveis? Det er en skam å drikke rødvin med så mye godt Trappist øl på menyen🤔, men jeg ser prisene er det dobbelte av hva det koster her jeg er😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 9. april 2024 Forfatter Del Skrevet 9. april 2024 Fra sotete til rent og med ventil-lap'ing (en viktig del av en service) Et lite hakk betyr utskifting Uten bilde, men sylindrene skal "hones" opp (egentlig ikke ordentlig honing, men sånn kulebørste som fjerner opp/ned bruks-striper og etterlater på kryss-og-tvers mønsteret. Nye stempler. Mine gamle var ordentlig oppbrukt for to år siden, men måtte settes inn igjen fordi de nye fikk sammenbrent ring i Italia (uten vesentlig ekstra kostnad). Nå er det absolutt på tide/på overtid. Fint hakk i stempelpinnen. Uvisst hvorfor. Kanskje shit happens med stempelpinner etter 120.000 km? Kjent og kjært syn for mange👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øystein Skrevet 9. april 2024 Del Skrevet 9. april 2024 Dette blir nok bra får vi tro. «Honer» han selv, eller sendes det bort? Hvor lang tid har dere planlagt på dette? Spent på benk og test etterpå. Krysser fingrene for smertefri og «ny» sykkel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 9. april 2024 Forfatter Del Skrevet 9. april 2024 Ordentlig honing er visstnok en maskinering som utvider sylinderen bittelitt. Vet ikke om de gjør det selv. Det som gjøres her er bare en overflatebehandling som gjør det triveligere/lettere å være stempelringer og nullstiller den vanlige tendensen til at stemplene sliter sylindrene i en rett opp-ned bevegelse. Verktøyet her ser ut som en grov børste med kuler i tuppene. Du kan ha sett lignende på veggen hos Løvaas. Artig læring og spennende dager👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Tangenes Skrevet 10. april 2024 Del Skrevet 10. april 2024 Du er med å skru, på hele prosessen? Og sitter på den lokale pubben om kvelden og drikker Heineken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 10. april 2024 Forfatter Del Skrevet 10. april 2024 Jon Tangenes skrev (41 minutter siden): Du er med å skru, på hele prosessen? Og sitter på den lokale pubben om kvelden og drikker Heineken? Nesten omtrent slik, ja. Ikke så mye av disse indre motorgreiene jeg kan utføre, men alt det andre kan jeg littegrann om - og bidrar med. Vi holdt f.eks. på med nye styrelagere og da er det mye pill før/etter som jeg kan like godt selv. I dag ble toppene klarerte og ferdige. Byttet begge eksosventilene. Pyntete ventilseter. Guider, tettinger, kammer, vippearmer strøkne. Et par shimser byttet. Sylindre topp. Knusk tørr gummi i oljetettingen på utgangen av kamakslingen bakre sylinder var grunnen til oljelekkasje - som jeg trodde var o-ringenes skyld. Veiv, -lagere, råder, -lagere strøkne. Mesteparten av girkassen (original) tipp top, men sliten etter mange km. Kanskje overhaling av den om ca 25.000km er det siste jeg gjør på denne motoren. Etter ytterligere 50.000km vil da blokk, veivlagere, stempler, råder(?), sylindervegger, kanskje metallet i toppene "sprøtt" møtes samtidig, midt i gaten på vei til resirkulering eller henge på en vegg et sted. Det hadde vært en god følelse hvis nesten alt takket for seg på samme tid. 75.000km bruker jeg seks, syv, åtte år på. Hvis mattematikk er nok til å planlegge livet så skjer dette omtrent når jeg runder 70 og da blir det en "mild tuned" 1000cc derfra og inn i evigheten. Hvis ingen og ingenting kommer i veien 😁😁😁😁😁✌️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Tangenes Skrevet 12. april 2024 Del Skrevet 12. april 2024 Spennende prosjekt. Du monterer koniske rullelager i styrekrona? Jeg driver å monterer eksosanlegget på Multistrada'n, etter å ha pussa rør i to dager. Vet du om disse pakningene i rørskjøtene skal bløtlegges først? De er litt trange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 12. april 2024 Forfatter Del Skrevet 12. april 2024 Jon Tangenes skrev (1 time siden): Spennende prosjekt. Du monterer koniske rullelager i styrekrona? Jeg driver å monterer eksosanlegget på Multistrada'n, etter å ha pussa rør i to dager. Vet du om disse pakningene i rørskjøtene skal bløtlegges først? De er litt trange... Den ene pakningen jeg har er metall. Hva du har vet jeg ingenting om. Denne gangen ble det All Balls koniske lagere. Det har jeg hatt før uten at de varte lengre. Nå ble det poengtert at grafitt-fett holder seg fett mye lenger. Annet fett blir gummiaktig etter noen år. Sa de. Vi får se. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øystein Skrevet 12. april 2024 Del Skrevet 12. april 2024 Hvordan går det med overhalingen? Nærmer det seg benk og ferdig sykkel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 12. april 2024 Forfatter Del Skrevet 12. april 2024 På overtid i dag, men lite trafikk så det gikk greit til Kiel. For sent til middag på Birke, men club sandwich i baren duger. To mann tok kveldsjobb til sykkelen var ferdig. Bra👍 I morges var sjefen på sykkelen på dynoen. Ferdig tuning etter tre timer og så et par timer med småplukk. Jeg fikk fem hk og noen Nm mer enn de siste åtte-ti årene. Fornøyd også med glattere og sunnere gange. Det var summen av flere ting som antagelig førte til dårlig fyring i fjor og i år. Kommer ikke unna injektorfeil - gradvis forsterket av et par sviktende ventiler og veldig slitne stempler. Fikk nå 749 injektorer fordi det var det de hadde i synkroniserte/like par. Mye sprut, men det ordnet seg i tuningen. Uansett; nå er det lekkert i hele motoren og den funker som bare rakkern. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øystein Skrevet 12. april 2024 Del Skrevet 12. april 2024 Så bra. Deilig når ting løser seg!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perern Skrevet 12. april 2024 Del Skrevet 12. april 2024 Så bra Lars. Klar for ny sesong uten problemer da😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 14. april 2024 Forfatter Del Skrevet 14. april 2024 😎😎😎 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Driven Skrevet 15. april 2024 Del Skrevet 15. april 2024 Velkommen hjem til ny sesong 🏁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 12. august 2024 Forfatter Del Skrevet 12. august 2024 Lenge siden jeg fikk sykkelen vesentlig over 200. Selv nå med happy motor mangler i hvert fall 20 på toppfart. Plenty push i lavere hastigheter. Biggelaar er sikker på at giringen kan ha/har skylden. Gammel toppfart 235 med litt Audi-dragsug - 14/41 drev. Et par år (litt tilfeldig hvorfor) med toppfart 205 uten dragsug - 15/40 drev. For å dytte så mye luft MÅ giringen passe perfekt til den aktuelle motor. Kanskje MÅ det være 14/41. Nå får vi se. Bytter foran. Bytter bak, også pga slitasje. Kjede ca 5.000 lenger enn de vanlige 12.000. Jevnere motorgange? Slipte vekk toppen av en pinne slik at den ble lett å presse ut. Godt med viktige nye deler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 27. september 2024 Forfatter Del Skrevet 27. september 2024 MERKEDAG 🙂 En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte. Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000 Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 27. oktober 2024 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2024 Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas. Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Tangenes Skrevet 27. oktober 2024 Del Skrevet 27. oktober 2024 På Fanten var det undersiden av svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 28. oktober 2024 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2024 Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 22. mars Forfatter Del Skrevet 22. mars Av med presenning, tepper og konserveringsfettet. Kjetting og lås fine. Bremser litt trege, men ok etter smøring og skiverens. Noen typiske fuktsymptomer; horn nei, blinklys påvirker alarmen, ikke bremselys. Fikset noe med el-rens og el-beskytter. Litt skjødesløs med vann ved kontaktene og vasket under setet. Tipper/håper tur i morgen (?) ordner resten. Startet lett😎 20250322_154007.mp4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Tangenes Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars God vårtur! Jeg venter litt, da bihulene mine er litt rustne, så det er litt kalt. Har du orginalstyre på denne, eller er det noe senka clip-on greier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 20 timer siden Forfatter Del Skrevet 20 timer siden Fuktige kontakter ok. Går fint på alle måter. I dag skiftet jeg gasswire (lite hull i metallstrømpen = rust), erstattet setelåsen som falt av borti her et sted (kunne kjørt uten og bare dratt i wire, men ny var billig), renset opp og smurte sikringsboksen og fikk på plass Woodcraft plast-aksel-sllidere foran. Da gjenstår bare (håper jeg) horn/lysbryterboks, skiltlys og å skru på nye hendler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg