Gå til innhold

Italia og alper i år også, tross alt


Anbefalte innlegg

Siste dag med kjøring i Italia. Jaufenpass og Timmelsjoch kjørt i dag i mesteparten strålende vær. Overnatting i Sølden  

Det ble en Sambucca etter middag i går, mange år siden sist

FBCFF2B3-B34A-448F-A71B-8F0F1E1D3FED.thumb.jpeg.dfac56a5c90709a41665c2d113f77002.jpeg

 

våknet til denne utsikten i dag😁

5D4CE597-9C08-42D2-AC03-7FE4FA8E4470.thumb.jpeg.a7ff6950976fdee7df9ec5fba1f29852.jpeg

Jaufenpass

BB23C177-0EAC-4796-BAB5-252EA1E37000.thumb.jpeg.8a0c0520ff511fede7a97dac09be476b.jpeg

Timmelsjoch

EF49694F-0AF1-4193-BBB9-29BB8B540836.thumb.jpeg.deddd252dbcf8918b03ac5e16e5a27f6.jpeg

 

Sølden

AD0A2BFF-384C-46DF-9885-0E044D403D32.thumb.jpeg.9d14102f59cbf4df9a9fe939ea26126a.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fra Jaufenpass. Lite trafikk her også. Veien over Timmelsjoch reåpnet for tre dager siden (etter jordskred i mai).

10 min flor-lett regn i dalbunnen og en bøtte mens vi spiste middagi Sölden, men ellers en knall dag igjen.

Frokost, middag, p-garasje og herlig rom for €90👍

20200721_131019.thumb.jpg.7c1b587baa3a45ae70ffb98ce2b09f9d.jpg

20200721_131052.thumb.jpg.78b7c2c631dd8360e74822be31d07216.jpg

20200721_173039.thumb.jpg.a65f08af355bb3fa75b2ea0b0d7ea267.jpg

20200721_173100.thumb.jpg.185999499902845f3b27aa4eb8d9f7a4.jpg

20200721_173210.thumb.jpg.e28a402aba6a482157982132a1b611d3.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahnenkambahn. Norsk helt med egen vogn 😎 

20200722_130943.thumb.jpg.aa474f85484e465f60dbea6f723510a7.jpg

20200722_130731.thumb.jpg.ab4434faca4f50059c177bffaf09e552.jpg

Starten på gågaten i Kitzbühel. Her var det meldt regn i hele dag 😉

20200722_131907.thumb.jpg.75628dfee0c90bd583272ec4f706bce8.jpg

Hilser fra østerriker som har jobbet i Oslo mange år og kjenner Inge fra Notodden. Noen som vet hvem det er?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i går kveld i sentrum og utenfor vår hotellrestaurant med tidenes grillparty. Topp middag og husets egenproduserte snaps +++

20200722_190408.thumb.jpg.b9a2a8f6793a156ffe804b232d9a8188.jpg

Tidlig (ha ha) avreise fra Zell am See i sol. Mye transport i retning Wien og et par svingete snar-/omveier. En voldsom svart regnsky to minutter foran oss. Faen, der røyk den perfekte værstatistikken.... Neeiiiida... veien svingte venstre RETT før vi traff bøtta. Dessuten ny toppfart for begge 😎 vaffal 130.  30 grader på flata i Østerrike, men kald skinndresspils med én gang vi steg ombord. Han skjønte greia på to sekunder. SERVICE😉

20200723_181340.thumb.jpg.9dd0c0ff40876e9ad11d154af5801adf.jpg

20200723_181356.thumb.jpg.d8efe1a88b9aa2a4dccc63f42ca5fcef.jpg

20200723_192410.thumb.jpg.f1692dd6e825ec72c3015b7b30691484.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mest eksellent følge til turkamerat Per og til alle som har vært innom her 👍

Vellykket på så mange måter og med store opplevelser. 

Av båten kl 10.30 og inn i stille Oslo-feriegater. Kaffebrenneriet bekrefter at jeg er hjemme. Egentlig greit det nå 😎

20200725_105814.thumb.jpg.6503bcc1afb552e239590be0cbe2a796.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin tur Lars, selv om du er litt treg om morran😝

Mange fine pass og svinger ble det, sikkert noen hundre.
SF’n fikk kjørt seg men har fungert helt topp. Ikke noe problem å dra på langtur med bagasje. 
Over 240km/t uten vindskjerm og med tankveske var en slitsom øvelse for nakkemusklene, men utrolig gøy å kjenne at sykkelen akselererte sterkt uansett hastighet. 

Det var deilig å kjøre ombord på Color Line til Oslo, men jeg skjønte fort at vi var i Norge, priser på mat og drikke er 2-3 ganger så høye som Italia. Jeg misunner ikke turistene fra utlandet som skal på Norgesferie😫

Uansett er det fint å komme hjem etter 4409 km og 58 timer i salen på 15 dager.
8268km totalt på under 2 mnd har jeg ikke kjørt tidligere.

Nå blir det noen roligere dager før DW til helgen. 

Whisky på toppdekket. 
E8A6BB4F-24D4-49FE-9CCD-560414420BB4.thumb.jpeg.d9347eb9ecbb89832bcd0fa67d52023d.jpeg
 

Flott natt over Skagerak

747DD273-6C81-4FBF-862F-74F3163E57DC.thumb.jpeg.254616ca0894f4a0418b6f00ade37113.jpeg
 

Lang tid i salen

4E2F8EF4-3D2C-46DA-A0B5-9A63F3144506.thumb.jpeg.9d7591b0245e6b140f72b5402346f065.jpeg
 

Nok km på en stund

558B3662-72F1-4426-8F5C-4BD115C89B47.thumb.jpeg.0ca6f7c7e8de9d271e7d8ad7da155a65.jpeg

 

Ble litt handling på ferja😁

D2551EB5-A347-4470-AD46-B0A746179812.thumb.jpeg.a03e9e484301187551e6167d6e330cde.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer