Gå til innhold

Anbefalt serviceverksted på Østlandet?


Anbefalte innlegg

Heisann. Helt nytt medlem her, men har kjørt Ducati i rundt 15 år. Har til nå nyttet Løvaas til service, men lurer på om noen har gode erfaringer med andre verksteder i østlandsområdet? Kjenner også til Eker, men har ingen erfaring med dem. Beklager om dette tema er diskutert tidligere, men kunne ikke finne noe info om det her inne. 
Hilsen fra Geir, og en Monster 900Sie med stooort behov for hovedservice (+en god del annet småpell 🤣)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for tilbakemelding!
Ja lang ventetid var hovedgrunnen ja. Hadde håpet å få tatt det før juli, om mulig.


Da det er en del som skulle vært gjort på sykkelen, også utover service, kunne det være interessant å høre om det var noen positive erfaringer med andre enn de to nevnte også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre selv? 😎

AMD i Oslo var forhandler og skrur endel Ducati ennå. Hestmann er også omtalt som godt og vel kompetent. Ganske mye av det som gjøres på en Ducati er plankekjøring og kan gjøres hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hørt med Hestmann før AMD. Graarud Motor i Sarpsborg var også Ducatiforhandler i gamle dager. Mulig de kan hjelpe deg.

Kanskje du kan beskrive hva "en god del annet småpell" er for noe? Om det f.eks. er snakk om service på demper/gaffel så finnes det egne firma til slikt, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle fall sendt en e-post til Hestmann, så får jeg se hva som er ventetiden der for tiden. Er nok litt sent ute dessverre 🙄 

Av annet småpell jeg skulle fått gjort (av serviceverksted eller andre) er blant annet feilsøking ifm selvutlading av batteri, bytte dekk og noe lakkeringsarbeid (lakk på alt av karbonfiber er dårlig). I tillegg finner de sikkert mye på servicen som bør utbedres (fikk høre sist at clutch snart burde tas) 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvutladning batteri: Det kan være tidkrevende å finne ut av. Det er ikke sikkert det er krypestrøm, start med å bytte batteri om det er gammelt, det er jo en klassiker. Og/eller bytt regulator. Dette fikser du selv. Men om det faktisk er krypestrøm så har jo en gammel Monster et ganske ukomplisert el-anlegg, dette kan du prøve å feilsøke selv med litt egenopplæring på youtube og et multimeter. Evt så overlever du denne sesongen med å sette den på en drypplader fra Optimate eller CTEK i år og så finner du ut av det når det starter å snø.

Dekk: Snakk med Racing4Fun (Fredrikstad)

Lakk: Det fikser du neste vinter

Clutch: Kjør den til den starter å slure. Nyt den fine skrangle-lyden imens 😉

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer