Gå til innhold

Anbefalt serviceverksted på Østlandet?


Anbefalte innlegg

Heisann. Helt nytt medlem her, men har kjørt Ducati i rundt 15 år. Har til nå nyttet Løvaas til service, men lurer på om noen har gode erfaringer med andre verksteder i østlandsområdet? Kjenner også til Eker, men har ingen erfaring med dem. Beklager om dette tema er diskutert tidligere, men kunne ikke finne noe info om det her inne. 
Hilsen fra Geir, og en Monster 900Sie med stooort behov for hovedservice (+en god del annet småpell 🤣)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for tilbakemelding!
Ja lang ventetid var hovedgrunnen ja. Hadde håpet å få tatt det før juli, om mulig.


Da det er en del som skulle vært gjort på sykkelen, også utover service, kunne det være interessant å høre om det var noen positive erfaringer med andre enn de to nevnte også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre selv? 😎

AMD i Oslo var forhandler og skrur endel Ducati ennå. Hestmann er også omtalt som godt og vel kompetent. Ganske mye av det som gjøres på en Ducati er plankekjøring og kan gjøres hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hørt med Hestmann før AMD. Graarud Motor i Sarpsborg var også Ducatiforhandler i gamle dager. Mulig de kan hjelpe deg.

Kanskje du kan beskrive hva "en god del annet småpell" er for noe? Om det f.eks. er snakk om service på demper/gaffel så finnes det egne firma til slikt, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle fall sendt en e-post til Hestmann, så får jeg se hva som er ventetiden der for tiden. Er nok litt sent ute dessverre 🙄 

Av annet småpell jeg skulle fått gjort (av serviceverksted eller andre) er blant annet feilsøking ifm selvutlading av batteri, bytte dekk og noe lakkeringsarbeid (lakk på alt av karbonfiber er dårlig). I tillegg finner de sikkert mye på servicen som bør utbedres (fikk høre sist at clutch snart burde tas) 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvutladning batteri: Det kan være tidkrevende å finne ut av. Det er ikke sikkert det er krypestrøm, start med å bytte batteri om det er gammelt, det er jo en klassiker. Og/eller bytt regulator. Dette fikser du selv. Men om det faktisk er krypestrøm så har jo en gammel Monster et ganske ukomplisert el-anlegg, dette kan du prøve å feilsøke selv med litt egenopplæring på youtube og et multimeter. Evt så overlever du denne sesongen med å sette den på en drypplader fra Optimate eller CTEK i år og så finner du ut av det når det starter å snø.

Dekk: Snakk med Racing4Fun (Fredrikstad)

Lakk: Det fikser du neste vinter

Clutch: Kjør den til den starter å slure. Nyt den fine skrangle-lyden imens 😉

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer