Gå til innhold

Multistrada 1200 - Feil på strømbyter h.håndtak


Anbefalte innlegg

Hei.

Opplevde idag at strømbryteren på høyre håndtak plutselig sluttet å virke. Kjørte på jobb og tilbake som vanlig.

1 time etterpå skulle jeg ut på nytt. Skal slå på strømmen, og vipper øvre knapp opp og trykker på strømbryter (den som brukes til styrelås).

Ingenting skjer. Forsøker flere ganger, men samme resultat. Må tilslutt vippe opp lokket på tanken, trykker ned knappen og legger inn PIN kode.

Nå kan sykkelen startes.

Noen som har opplevd tilsvarende eller kjenner til hva som kan være feil? tenker kanskje hele saken må byttes.

/Geir Holseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i nærheten av en forhandler? De kan koble til diagnoseapparat og se etter feil. Ikke sikkert at de finner feilen, men av og til er det ting de 'ofte' er borti og kan løse enkelt.

Antennen oppdager ikke nøkkelen? Vasket hardt/ofte? Svekket batteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en time unna Holmestrand.

Har ikke vasket i forkant av feilen. Stopp-bryteren virker og hovedstrømbryter virker når strømmen slås av. Det virker som ikke nøkkel låser opp sykkelen, som medfører manuell PIN-kode.

Kan det være så enkelt som batteri nøkkelen som er problemet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer