Gå til innhold

Multistrada 1200 - Feil på strømbyter h.håndtak


Anbefalte innlegg

Hei.

Opplevde idag at strømbryteren på høyre håndtak plutselig sluttet å virke. Kjørte på jobb og tilbake som vanlig.

1 time etterpå skulle jeg ut på nytt. Skal slå på strømmen, og vipper øvre knapp opp og trykker på strømbryter (den som brukes til styrelås).

Ingenting skjer. Forsøker flere ganger, men samme resultat. Må tilslutt vippe opp lokket på tanken, trykker ned knappen og legger inn PIN kode.

Nå kan sykkelen startes.

Noen som har opplevd tilsvarende eller kjenner til hva som kan være feil? tenker kanskje hele saken må byttes.

/Geir Holseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i nærheten av en forhandler? De kan koble til diagnoseapparat og se etter feil. Ikke sikkert at de finner feilen, men av og til er det ting de 'ofte' er borti og kan løse enkelt.

Antennen oppdager ikke nøkkelen? Vasket hardt/ofte? Svekket batteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en time unna Holmestrand.

Har ikke vasket i forkant av feilen. Stopp-bryteren virker og hovedstrømbryter virker når strømmen slås av. Det virker som ikke nøkkel låser opp sykkelen, som medfører manuell PIN-kode.

Kan det være så enkelt som batteri nøkkelen som er problemet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer