Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det å forstå at Rudskogen har gått ned til 102dB i 2020, fra 105 tidligere?

Vil ikke dette by på problemer for de fleste med Ducati? Har en 899 med Termi slip on, har ikke hatt problem til nå, men har heller aldri hørt hva de faktisk måler.

Bekymret for at det nå blir et problem. Kjipt å reise langt fra, for så å ikke få kjøre fordi en ikke klarer dB krav...

Noen som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudskogen har 'aldri' hatt 105 dB.

102 dB målt i depoet. 111 dB arenastøy/ved forbipassering

I fjor var det knapt noen av våre som tangerte grensen i den målingen som betyr noe i forhold til øvrighet og omverden - forbipassering utenfor pit. Den grensen ble redusert før fjoråret, men selv da klarte vi oss - bare problematisk for racesykler på VIRKELIG høyt turtall og pådrag .

Det betyr at det nok går greit for de fleste, men for noen med helt spinnvilt anlegg kan det bli startnekt. Året i år er ikke året for å utfordre racing-skeptikere, så både støy/Ducatimusikk og risikoadferd må begrenses.

Var det svar på spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilnærming til dette, på en 1098:

RR-dager: kjører med åpne Termi slip-ons. 1098'en måler som regel 102.9 dB eller rett under 😉

Skilt-dager: Setter inn db-killere. 1098'en måler som regel 99,X dB.

Jeg har aldri blitt tatt på arenastøy.

Jeg vet at sykler som V4R sliter med støy, men ellers går det som regel fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg kjørte denne helgen med v4 med Akrapovic og DB killere. 107 db målt i depot. Jeg slapp utpå med formaninger om ikke full gass samt legge inn et gir for tungt. Det er litt nedtur, så kjørte litt friskere enn det etter hvert, da ble jeg oppsøkt med beskjed om for høy lyd og utkastelse hvis jeg ikke kjørte saktere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det er litt nedtur. Nå ligger vel en av v4r som plassen hadde til salgs på Finn. Den står det er modifisert med acra anlegg for kjøring på Rudskogen. Vet ikke hva det innebærer.Er det mapping som er tilpasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer