in

Norsk Ducatiforening Desmodromene

Pus kvesset klørne på salen!!!! Ahrg

Last post 12-07-2008 18:53 by Siggy1. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-21-2008 18:16

• Pepita
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 03-18-2007
    • Kristiansand
    • Posts 77

Pus kvesset klørne på salen!!!! Ahrg

Siden jeg ikke har inneplass når duccen er ute, står den under halvtak. Men til min store forferdelse så jeg i dag at noen har brukt salen som klorebrett.

Merkene var ikke veldig store, men nok til å skjønne at det er en katt. Og det kan tom, være min katt..... Heldigvis for denne katten så var planen å trekke om salen i løpet av vinteren. Tenkte å prøve selv.

Men til våren da, hvordan unngår jeg disse gjestene som gjerne vil sitte på salen? Har hatt trekk på, men har faktisk sett en gang at det satt en katt oppå denne og ! Ihvertfall beskytter dette, men i lengden vil dette "slite på lakken"?

Bah

Eventuelt andre råd?

• 11-21-2008 18:47 In reply to

• jonki
    • Top 100 Contributor
    • Joined on 03-05-2008
    • Talgje
    • Posts 16

Re: Pus kvesset klørne på salen!!!! Ahrg

Halloen.

Jeg hadde samme problemet tidligere da også jeg måtte ha sykkelen ute. Hvis det ikke kommer noe særlig regn til der hvor du har sykkelen stående,så skvett litt eddik rundt sykkelen. Katter liker ikke den sterke "duften" som det gir. Det gjør i grunnen ikke vi "tobeinte" heller. men på den annen side,så står jo ikke vi ute ved sykkelen hele tiden. Virket  godt for min del. En liten bonus er at du også blir kvitt eventuelle "beilere" som vil markere sit territorium i løpetiden hvis det er en hunnkatt du har selv.Smile

Mvh Jon Kristian

1098 Talgje
  • 11-27-2008 23:35 In reply to

• Pepita
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 03-18-2007
    • Kristiansand
    • Posts 77

Joa, den står sånn halvveis under tak, men her i vinden blir den våt :( Så vet ikke hvor mye det hjelper men verd et forsøk :)

Har hokatt, men sterilisert :) Så slipper tenke så mye på det heldigvis!

• 12-07-2008 18:53 In reply to

Prøv å få katten til å lukte på appelsin, kan garantere deg at det liker den ikkje.

Legg appelsiner rundt om, så skal du se:)

Siggy1
    Flytta til Sarpsborg/Yven
Page 1 of 1 (4 items)