Hei alle sammen,
jeg sannsynligvis skal til ACR (Mo i Rana) enten den 9-11 juli eller den 14-16 juli (avhengig av når den italiensk w.e. skjer i år!) og før å leie en mc tilhenger fra en tilhenger leverandør jeg vil bare spørre dem om finnes noen som har mulighet til å låne ut hans!
P.S. Er det noen som har lyst til å bli med?
Halloen Stefano
Reiser du til ACR vil du få en flott opplevelse. Har vært der flere ganger selv. Reiser opp i å for og kjøre fra 19 til 22 juli. Legger ferien min opp til dette. Har også spesial-tilhenger for frakt av mc. Langt å reise hit for lån av henger,men gidder du,så er den til fri disposisjon. Jeg bruker den stort sett ikke mer da jeg har VW Transporter som du har sett. Lykke til
Hei... først og fremst tusen takk for å gi meg mulighet for å låne tilhenger din! Men, skal du til ACR i år? Kanskje vi kan kjøre sammen?!?! I tilfelle du skal ikke hvor bor du?
Bor rett utforbi Stavanger. For tidlig ennå å si når jeg reiser. Men skal være på ACR 19-22 juli,så ma reise noen dager før. Vi får holde kontakten når det nærmer seg.
ok. Men det blir litt vanskelig for meg å hente tilhenger ditt ellers kjøre med MCen min ditt med utstyr med og alt jeg trenger for disse dagene opp i Mo! Men hvis du tar en tur i nærheten av Oslo bare si ifra og vi kan møte halv veg.
Hei Jon, hvilken klubben skal organisere bane dager på de dagene du skla på ACR?
Skal man kjøre så langt med henger kan det vel også være en fordel å ha en henger med bremser, slik at man ikke risikerer feit bot for å kjøre fortere enn 60 km/t. Bare en tanke
900SSie -> 999
Jeg visst ikke om det! Så er det en bra tanke!
Hvis aktuell vekt på hengeren er > enn 350 kg, så er 80 kmt høyeste tillate hastighet (egnvekt+last) 848 på en liten henger ligger rundt dette.
Per
Styremedlem
perern: Hvis aktuell vekt på hengeren er > enn 350 kg, så er 80 kmt høyeste tillate hastighet (egnvekt+last) 848 på en liten henger ligger rundt dette. Per
Ehhh, er vel 300 kg hvis jeg ikke husker helt feil...(?)
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)
Per TJ har nok rett, 300kg er grensen.
Hastighetsbegrensninger Hvis du befinner deg på veg med fartsgrense over 80 km/t, kan du likevel ikke kjøre fortere enn 80 km/t når du trekker tilhenger. Hvis du trekker tilhenger uten bremser, kan du ikke kjøre fortere enn 60 km/t hvis tilhengeren har aktuell totalvekt på 300 kg eller mer – se trafikkreglene § 13.
P
Hm,,,, Interessant problemstilling det lages her. Kunne vært morsomt å vite hvem av dere som ville kjørt i 60 i nærheten av Sandefjord der det er midtdeler,vanlig tofelts-vei og 80km/t fartsgrense. Kan ikke se at det er blitt opplyst om det er bremser eller ei på den aktuelle tilhengeren det her snakkes om
Hei igjen. Det er Baneviken som er arrangør av banedagene jeg skal på i juli. Jon K.
Per: Jeg regner med at du mener < (mindre enn), og ikke > (større enn). Altså, hvis maks. totalvekt på hengeren er UNDER 300 kg., så kan du kjøre i 80 km/t. De aller fleste mc-hengere har vel forøvrig en høyere totalvekt enn det, og da er maks. tillatt hastighet 60 km/t hvis hengeren ikke har bremser.
jonki: Det er som regel hengere uten bremser som blir brukt, har jeg inntrykk av. Hengere med bremser er dyrere. Når det gjelder å holde sikkerhetsfartsgrensen med henger så er det vel ingen som bryr seg om det. På ferietur ser man stadig campingvogner som kjører i langt over 100, og jeg har utallige ganger bltt forbikjørt på motorveien av idioter med henger. Det er tross alt en grunn til at det er hastighetsbegrensninger for å kjøre med slikt, men jeg tror folk lett "glemmer" at ting som nødbrems, unnamanøver o.l. blir en helt annen verden når man har en henger eller campingvogn hengende bak.
Jeg mener selvfølgelig mindre enn 300 kg og ubremset henger. De med bremser kan en kjøre i 80 uansett. Hengeren min og 1098 veier rundt dette hvis en ser litt medgjørlig på dette:) Ikke tunge greier en Gaupen som er 2 m lang. Hvilken fart hver enkelt kjører i får være opp til de. Jeg selv har ikke brydd meg særlig om det, 120kmt på motorvei er ingen problem i det hele tatt men det spørs om politiet er av samme oppfatning.