Hei.
Planleggingen for neste års baneprogram er allerede så smått igang. Og de første ønskene/bestillingene på baner går avgårde i September. Vi vet alle at årets sesong var preget av Rudskogen som var under ombygging. Forhåpentligvis så er denne klar og godkjent til neste år.
Vi i Corse ønsker litt generelle tips på hva dere ønsker endret til neste sesong. Vi vet at vi har gjort mye riktig og at vi stadig blir bedre men vi har også behov for nye og kreative innspill.
Vi kommer selvfølgelig til å forbeholde oss retten til å velge hva som i praksis er gjennomførbart men la nå det ikke være noe hindring for å tenke litt høyt.
Kan jo dra igang en liten tankerekke slii at vi er igang.
- Antall banedager i egen regi : 6-7 stk?
- Kveld eller dag : Dag eller lengre kjøring enn kveld ihvertfall?
- Hvilke baner : Mye Rudskogen?
- Enkel eller dobbeldager? - Litt mer dobbeldager med overnatting i depoet?
- Samarbeid med Ducceklubben på utvalgte baner og dager : Definitivt.
- Savner vi noe på banedagene? Dekkmaskin? Mer undervisning?
- Behøver vi gjøre noe spes med vår prising av dagene?
osv osv osv.
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --
Vurder også ACR, rimelig leie og flott bane. Litt spartanske fasiliteter men aller viktigst: fri lyd!
For oss her oppi nordvest er det omtrent like langt til Mo som til Rudskogen (en dags kjøring). For trønderene er det jo kort, og man kan kanskje benytte dette til å dra litt flere derfra?
bjornarhuse: Vurder også ACR, rimelig leie og flott bane. Litt spartanske fasiliteter men aller viktigst: fri lyd! For oss her oppi nordvest er det omtrent like langt til Mo som til Rudskogen (en dags kjøring). For trønderene er det jo kort, og man kan kanskje benytte dette til å dra litt flere derfra?
Oh YES
Tor #69
I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...
Ant banedager: Jo fler, jo bedre. Da går det også ann for familiefolk hvor resten av familien ikke kjører Ducati å minste en dag uten at man føler at tapet er kjempestort.
Mer undervisning: Dette er nok av de bedre tiltakene vi har hatt i år. Selv kunne jeg tenkt meg litt undervisning ut over grønn gruppe (altså, kanskje en slags mellomting mellom ren veirelatert kjøring og racing?), men det spørs om dette er innenfor scopet til klubben.
Hvilken bane? Rudskogen, helt klart. Selv har jeg ikke klart å like Vålerbanen, så jeg dropper heller den til fordel for Rudskogen. Men dette er selsagt en fordeling man må ta stilling til med utgangspunkt i mer objektive kriterier.
Prising av banedagene: Det eneste jeg tenker her er at vi kanskje bør øke kontantprisen igjen, hvis det er et problem at mange velger å betale ved oppmøte? Ellers synes jeg selvsagt det er flott hvis vi klarer å holde prisene lave sammenliknet med de fleste andre banearrangementer, men dette er jo avhengig av klubbens økonomi (som jeg forstår er rimelig bra for tiden). Sesongkort med en betydelig kvantumsrabatt er også et gode som ihvertfall jeg setter pris på.
900SSie -> 999
--- 8-9 stk (Vålerbanen og Rudskogen).
--- Lengre kjøring enn kveld.
--- 5-6 dager Rudskogen(må ta høyde for regn som sikkert gjør at en del ikke kjører/møter opp). Gjerne et par dager på Vålerbanen. Heller Sverige enn ACR.
--- Dobbeldager m/overnatting hvis Sverige.
--- Jaaa!!
--- Greit å hatt Rossi eller Checa der på en av dagene ;-)
--- Ok med høyere priser hvis det kreves for å få til ønsket gjennomføring.
Fint hvis datoer for sesong 2012 kommer i god tid, særlig dagene i Sverige. Økonomi og fri fra jobb kreves litt planlegging ;-)
For det første - TUSEN TAKK til styre og stell Jeg synes årets dager har vært veldig bra og at kvaliteten har vært enda bedre enn før.
For at styre/stell/funksjonærer/flaggvakter/m.fl sin belastning skal være balansert (litt jobb, men mest morsomt og hyggelig) så anbefaler jeg utstrakt bruk av automatisering og rutinemessig opplegg. Altså slik at det blir færrest mulig spesialløsninger og individuelle detaljer.
Min skyhøye grad av tilfredshet i år skyldes: stram og god gjennomføring, ny Rudskogen og dagene i Sverige.
Subjektive stikkord
Husket jeg å si TUSEN TAKK for alt det som serveres oss?
Strada capitano
Chief Executive Mod Addiction Enabler
Alt i år har vært veldig bra, spesielt været. Fint om dere avtaler samme vær neste år...
Har nok noen synspunkter på antall dager, ser at det er flere som ønsker seg langt flere dager enn i år. Jeg er litt usikker på om det er mulig å gjennomføre. Huska t vi er en *frivillig* forening, og det betyr at Noen Andre må arrangere...
Realistisk, så er vel en eller to enkel dager på våren, en dobbel (eller trippel ?) dag i ferien og en, kanskje to dager på høsten det vi makter uten å drive rovdrift på de som tross alt må arrangere dette. Jeg har sett ildsjeler i andre foreninger som har brent seg fullstendig ut, og ønsker ikke at noe slikt skal skje hos oss. Husk at det er maaaange andre som også arrangerer kjøring, så det er ikke vanskelig å få banetid hvis en bare ser rundt seg.
Prisnvå: Min tanke er er at vi skal ha god økonomi, men ikke så mye penger at det blir et diskusjonstema i seg selv. Hvordan dette skal håndteres overlates til styre & stell å håndtere.
Baner: Rudskogen er opplagt, men vær klar over at det vil *ALLE* andre også synes til neste år. Vi kan forvente at det kan bli krevende å få dager til neste år. Kveldene på Rudskogen så slik ut i fjor: Mandag bur, tirsdag bur, onsdag Borg, torsdag Senior og fredag-søndag helgearrangement. Hvis det blir noe i nærheten til neste år, så er kveldene i uka allerede booket for våren. Det kan være at det kan finnes noen hull innimellom, men jeg tviler litt på det. Da er det dagtid som gjelder, og det er kanskje lettere å få til, men da må en ha fri fra arbeid osv.
Når det gjelder andre baner, så er jeg blant de som synes det fryktelig langt til ACR. Dessuten, hva som skjer med ACR er ikke godt å si, det er forbundet som sitter på nøkkelen her, og til nå har det ikke kommet stort derifra. Desverre (?) er det slik at veldig mange av oss bor i sørnorge, og det er naturlig å se sydover. Det er f.eks. 83 mil fra Hirtshals til Assen, det er ca. 85 mil fra Kiel til Sachsenring. Osv. Det er nok muligens litt ambisiøst å dra igang banedager på disse banene neste år, men jeg vurderer sterkt å se på muligheten for å få med meg noe utenfor Norge. Det er som nevnt flere baner i Sverige, Gotland ring står høyt på min liste.
Det viktigste er dog noe helt annet: Den sosiale biten. Vi fikk det fint til på Rudskogen, og det er viktig at vi har et eller to slike arrangement i året. Kjøringen står seff. i fokus, men uten den sosiale dele, så blir vi redusert til en hvilken som helst annen arrangør av trackdays. Og dit skal vi IKKE.
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)
Jeg kjører gladelig 140 mil for å kjøre ACR og møte noen av de lokale medlemmene der oppe, forutsatt at tidspunket gjør det gjennomførbart ;)
Når det gjelder kvelder på bane på østlandet, så virker det verdiløst for meg som bor i "utkantnorge". Jeg må uansett ta fri fra jobb for å komme meg på et slikt arrangement, og da er det bedre med en hel dag.
Jeg bor i samme område som Bjørnar, og må benytte feriedager for å komme meg på banedager. Jeg er så gira, at for meg er det samme hvor, bare det blir gitt beskjed i gooood tid før, siden jeg må søke fri.
Noen ønsker at dette skal være sin private greie.
Andre deler opplevelsen med sine nærmeste. Jeg ser en klar tendens der flere og flere tar med seg sine kjære på våre aktiviteter.
Kanskje tipsene også bør inkludere hva vi kan gjøre for at alle skal ha det fint på våre arrangement.
Setter veldig pris på tilbakemeldingene!
Vil det bli mulighet for å løse lisens?
Jeg må først benytte muligheten til å takke for en utrolig fin dag vi hadde under siste banekjøring 2 sept. Siden min siste banekjøring for 4 år siden har mye skjedd, og desmodromene har blitt "proffe" på å arrangere banekjøringer. All ære til styret, og de som var med å arrangere banedagene.
- Hvis man kan få i stand 6 banedager i året i regi av klubben, synes jeg man bør være rimelig fornøyd.
- Dagkjøring er å foretrekke, da man uansett må ta fri deler, eller hele dagen fra jobb.
- Rudskogen, Våler banen og ACR. Gjerne også Gotland Ring.
- Prisen bør ikke bli noe lavere enn den er i dag, men det skal lønne seg å kjøpe sesongkort.
- Savnet muligheten for kjøring med instruktør i Rød gruppe noen runder. Og hva med å ta i bruk blå flagg. Ikke alltid like lett å komme seg forbi når 160hk syklene parkerer deg på rak strekkene, for så å sperre gjennom svingene.
S2R 800
748R *solgt*
Ducati748R: - Hvis man kan få i stand 6 banedager i året i regi av klubben, synes jeg man bør være rimelig fornøyd.
Seks? Det ville ikke vært ekstraordinært, og ikke bare "rimelig". Særlig mer enn fire er vel ikke spesiellt realistisk? Jo fler, jo bedre selvsagt. Men vi må huske på at dette er frivillig arbeid av arrangørene, og de legger ned MYE jobb i hvert arrangement.
Ducati748R:- Savnet muligheten for kjøring med instruktør i Rød gruppe noen runder. Og hva med å ta i bruk blå flagg. Ikke alltid like lett å komme seg forbi når 160hk syklene parkerer deg på rak strekkene, for så å sperre gjennom svingene. Enig i at det hadde vært kult med instruktør i andre grupper enn grønn, men som jeg har sagt før så er kanskje ikke dette helt i "skopet" til klubben på disse arrangementene? Når det gjelder å ikke komme seg forbi 160hk-syklene på sletten når du kjører fortere enn dem i svingene, så er det en veldig enkelt løsning: Kjør gjennom depoet, og vedkommende er langt foran deg når du kommer ut igjen. Dermed vil du ikke bli hindret i svingene av samme person. 900SSie -> 999
Enig i at det hadde vært kult med instruktør i andre grupper enn grønn, men som jeg har sagt før så er kanskje ikke dette helt i "skopet" til klubben på disse arrangementene?
Når det gjelder å ikke komme seg forbi 160hk-syklene på sletten når du kjører fortere enn dem i svingene, så er det en veldig enkelt løsning: Kjør gjennom depoet, og vedkommende er langt foran deg når du kommer ut igjen. Dermed vil du ikke bli hindret i svingene av samme person.
Før man starter å diskutere scopet til foreningen så behøver vi mer slik verdifull input. Har kommet mye bra så langt.