Norsk Ducatiforening Desmodromene

Ducati 1199

rated by 0 users
This post has 34 Replies | 4 Followers

Top 25 Contributor
Posts 240
Medlem# 854

Corse medlem
Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Kan nesten se slik ut. De har rett og slett kanskje bare flyttet pottene fra under salen ned foran bakdekket så pottene slipper eksos ut på hver side av dekket.

Er spent på hvordan den kommer til å se ut til slutt :)

Top 10 Contributor
Posts 1 254
Medlem# 476

Hissig front:)

Siggy1 

Top 25 Contributor
Posts 240
Medlem# 854

Corse medlem

Går de for 200/55 bakdekk? Kan bli spenstig pris for dekk da...

7min08 sekunder ut i videoen

http://www.youtube.com/watch?v=k-s4DqHtlpk&feature=player_embedded

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Blir spennende og se hva de andre merkene gjør nå etterhvert... De må vel begynne å få svettetokter og småpanikk snart :P

"This shows kerb weight in the Superbike segment!:"

- Curb weight (US English) or kerb weight (UK/Commonwealth English) is the total weight of a vehicle with standard equipment, all necessary operating consumables (e.g., motor oil and coolant), a full tank of fuel, while not loaded with either passengers or cargo.

(For å se større bilde, dobbeltklikk på det..)

Top 10 Contributor
Posts 1 020
Medlem# 1104

Kristian V.:

Blir spennende og se hva de andre merkene gjør nå etterhvert... De må vel begynne å få svettetokter og småpanikk snart :P

Klart det - når Ducati kaster inn flere og flere små håndklær og etterlikner japanske sykler mer og mer, og lager sykler som koster omtrent det dobbelte av konkurrentene, så sier det seg selv at de blir litt "truende" Devil Er jo ikke akkurat noen sak å "gruse" f.eks. en GSX-R når man har kunder som villig betaler 100-150.000 mer.

900SSie -> 999

Top 25 Contributor
Posts 240
Medlem# 854

Corse medlem

Sier du nå at *skrudegihel* hadde klart å nærme seg en 1199 med alt det innbærer hvis de hadde brukt samme sum?

Top 10 Contributor
Posts 1 020
Medlem# 1104

1. Definér "nærme seg".

2. Forklar hvorfor det ikke er tilfellet.

For å være litt seriøs: Ducati er ikke magi. Det er motorsykler. Dyre motorsykler. Personlig er det jo de jeg liker best, men jeg synes det er viktig å skille mellom kvalitative målinger og vurderinger, og de som er basert på "sjel", synsing, smak o.l.

Strengt tatt så mener jeg ikke så mye annet enn at det ikke er spesiellt legitimt å sette en sykkel til 160' og en til 260' opp mot hverandre, hvis man ser på de målbare faktorene. At vi jo betaler i dyre dommer fordi vi er forelsket i "feelingen" til Ducati, og fordi de tross alt er helt spesielle på flere områder, er en annen sak.

(Med et lite forbehold om at en del av de fordyrende elementene ved Ducati kommer av at de bruker, eller brukte, gammeldagse og avleggse løsninger som ble håndlaget, og som dermed var både dyrere og dårligere enn nyere løsninger som brukes av bl.a. japanske produsenter.)

Eller, jeg kan jo svare deg på samme måten som du spør meg: Kan du definere og forklare hvorfor f.eks. (det er ikke så nøye hvilket merke) Suzuk| _ikke_ hadde kunnet "nærme seg" en 1199 med samme budsjett og usalgspris? Med de utarbeidede punktene 1 og 2 over med i utredningen, selvsagt. Big Smile (Jeg lar deg definere "nærme seg", men jeg forbeholder meg retten til å mene noe om relevansen og evt. holdbarheten av definisjonen.)

900SSie -> 999

Top 25 Contributor
Posts 240
Medlem# 854

Corse medlem

1) Da mener jeg den opplevelsen flere har opplevd å få når de kommer til Italia og ser på kunstverk (som jeg betrakter Ducati til å gå inn under). De havner i en liten psykose, ,Stendhalsyndromet.

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=28111&a=2

Dette handler jo litt om smak, synsing osv også, og en subjektiv mening.

Enige nå? Yes

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

fho: Jeg skjønner ikke denne prisforskjellen din!  Hvor har du disse tallene fra?

Ducati 1198 ordinær nypris: 276,000,-
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=31551414

GSX-R 1000 ordinær nypris: 239.900,-
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=31284341

Ser ikke helt noe 100-150,000,- i prisforskjell, men jeg kan være dårlig i matematikk selvsagt.

Top 25 Contributor
Posts 240
Medlem# 854

Corse medlem

Ja, blir vel mer ca 60 lapper, hvis vi tipper at 1199 basis med ABS havner på 300 000.

Page 1 of 3 (35 items) 1 2 3 Next > | RSS