Norsk Ducatiforening Desmodromene

Hvordan lagrer du din Ducati i vinter?

rated by 0 users
This post has 18 Replies | 4 Followers

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Kristian V. Posted: 11-13-2010 18:36

Noen mener kanskje jeg er litt sær, men jeg kaller det lidenskap!

Ordnet vinterlagring til sykkelen min i dag.. det var ikke store flyttingen som skulle til.
Turen gikk fra gangen, der den har stått så den lett kan trilles ut hvis det skulle bli noe kjøring, til stua der den skal stå i vinter og pynte opp!

Så da tenkte jeg litt på hvordan dere andre lagrer deres sykler.. i en kald kjeller, garasje, stue, eget rom i hus eller et felles lagringssted sammen med andre!

Kom gjerne med stemningsfulle bilder, det er jo det som er gøy! :)

Slik ser det ut hos meg:

Link til stort bilde, om bildet i tråden ikke er synlig: http://www.alfapower.nu/albums/album1329/Vinterlagring.jpg

Noen mener det skulle kommet et kvinnfolk inn i livet mitt... kan noen skjønne det? Enkelt og ryddig duger vel? ;)

Top 25 Contributor
Posts 240
Medlem# 854

Corse medlem

På et verksted så de kan oppgradere sykkelen gjennom vinteren etter hvert som deler og bling kommer inn parallelt med lønningene.

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem

Kristian V.:

Et par tips:

Det kan være greit å sette den på depotstøtter, da står den tryggere + at du får hjula opp fra gulvet.

Hvis du vil ha den stående slik, så ville jeg ha satt hjula på et par plater, du har ikke et par biter til overs fra når gulvet ble lagt, de ville passet ypperlig til å legge under hjula.  Hvorfor ?  Jo, gummidekka vil kunne sette merker i gulvet over tid.  Så for å være sikker på at du ikke har to møsntra flekker når du ruller den ut til våren, så kan det være smart å legge noe under hjula (også).

Mine står for øyeblikket i garasjen, er usikker på hva jeg skal gjøre i vinter.  Har plass til en inne i temperert rom, den andre kan jeg muligens sette i verkstedet og sette på litt varme.

Er avhengig av hva jeg planlegger å gjøre med de i vinter...

Regards, PerJ (gate:  '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Depot-støtte kommer når jeg får råd til det :)

Ellers er planen at den skal stå på en dørkplate i alu. lik til den innkjøringsrampen jeg lagde.
Da slipper jeg og treklossen under støtta. Men får se hvordan planene går utover..

Top 25 Contributor
Posts 566
Medlem# 861

Corse medlem

Ser inte din bild Kristian...?

Anyway, jag vinterlagrar på samma ställe där jag parkerar varje dag, d.v.s. i garaget (som är en del av källaren i huset). Under vintern står cykeln på stöd fram och bak och under "cover". Har ingen ny bild, denna är ett par år gammal, men det ser i stort sett likadant ut i garaget fortfarande.

.

Distriktsrepresentant - Sør

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

hmm.. hvis ikke bildet i tråden er synlig, så har jeg hvertfall link til et stort bilde her:
http://www.alfapower.nu/albums/album1329/Vinterlagring.jpg

Top 25 Contributor
Posts 566
Medlem# 861

Corse medlem

Ser väldigt bra ut! Yes  Med fru, ungar och husdjur är vinterlagring i stuen ganska orealistiskt hos mig, annars hade jag gjort detsamma. Smile 

Distriktsrepresentant - Sør

Top 10 Contributor
Posts 1 254
Medlem# 476

Hadde eg vært i din situasjon hadde eg gjort det samme CoolYes

Håper det går an for meg og på siktStick out tongue

Siggy1 

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Fikk denne på mld via Facebook:

http://www.youtube.com/watch?v=MdaRd4xWyKg

Å få sykkelen NED trappene var dog lett, i forhold til å få den opp, sier presidenten i Drammen Desmo, Pål Brudevoll..

Top 10 Contributor
Posts 1 020
Medlem# 1104

Drammen Desmo? Desmo Drammen? Aldri hørt om.

900SSie -> 999

Top 50 Contributor
Posts 102
Medlem# 954

Corse medlem

Hehe. Pål fortalte at den måtte ut dagen før svigermor kom på besøk...  Cool

Top 10 Contributor
Posts 1 254
Medlem# 476

Kor får man tak i det Corse flagget?

Siggy1 

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Jeg kjøpte vel mitt på Løvaas for noen år siden.. Og du kan vel få kjøpt med den nye logoen der vil jeg tro..
Vil du ha med den gamle logoen ville jeg sjekket Ebay osv. Om ikke noen her inne har et de vil selge da.

Savner liv/bilder i denne tråden... Vil ikke folk poste bilde av sykkelen, eller har man ikke kamera/lagringsplass til bilde?
Man trenger heller ikke ha sykkelen på noe fancy sted  for å vise det her. Alle innspill er like velkomne :)

Top 10 Contributor
Posts 1 173
Medlem# 869

Kristian V.:

....................... 

Savner liv/bilder i denne tråden... Vil ikke folk poste bilde av sykkelen, eller har man ikke kamera/lagringsplass til bilde?
Man trenger heller ikke ha sykkelen på noe fancy sted  for å vise det her. Alle innspill er like velkomne :)

Jeg kan tenke meg at man ikke nødvendigvis ønsker å publisere hvor og hvordan smykket lagres - av sikkerhetshensyn. For meg dreier det seg mer om fornektelse av vinterpause, det er liksom for vondt å innse at det ikke skal kjøres på noen måneder.  

Strada capitano

Chief Executive Mod Addiction Enabler

Top 50 Contributor
Posts 140
Medlem# 972

Hei

Legger ved ett bilde av Monstret..

Det lagres v +8 og på Depotstøtter selvfølgelig.

Her skal den først aklimatisere seg litt først Cool

• Monster 900 S og 851 Strada  Devil

Page 1 of 2 (19 items) 1 2 Next > | RSS