Norsk Ducatiforening Desmodromene

Ducati Monster S2R "tail chop"-braketter til baklykt og skilt

rated by 0 users
This post has 17 Replies | 5 Followers

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Kristian V. Posted: 10-19-2010 22:34

Siden jeg kortet inn rammen på min 2007 Monster S2R 1000 og satte på baklykt med integrert blinklys og skiltlys, lagde jeg opp dobbelt sett av monteringskittet.

Derfor har jeg et ekstra jeg kan selge...!

Dette består av to stk knekte plater med hull for bolter og kabler til lykta. Platene er laget i 1,5mm alu.plate, som ble sorteloksert når de var ferdig bearbeidet. Vurderer å gå opp til 2 eller 3mm plate..

Har ikke noe formening om hva jeg vil ta betalt enda... er 500,- for et sett for dyrt?

Jeg kjøpte baklykta her: http://www.motodynamic.com/

Om noen er interesert, kan jeg lage opp flere slike sett!
Men kjekt å samle det litt, så man ikke lager opp ett og ett sett, men heller lager flere samtidig!

Dette følger med:
- Sorteloksert alu.plate til baklys
- Sorteloksert alu.plate til skilt
- 2 sorte endelokk til der man kapper rammen
- 2 låsemuttere og skiver til baklykt.

Lykta FØLGER IKKE med!!

Et par ting til:
- Hullene er borret opp med 8mm, og boltene er 6mm. Dvs at man har bittelitt å finjustere på, før man strammer alle bolter og muttere!
  Kan og være man må etterbøye platene litt for å få det helt nøyaktig etter sin sykkel. (Alle delene er håndlaget!)

- Hullene til festing av skilt må man bore selv!

- Og om du tar valget med å kappe ramma helt, så er det ditt ansvar og ikke mitt. Men tipset er å kappe på høyre side først, ved låsen til salen, og så få samme målet på andre siden ;)

- Om dette passer eldre Monster'e, vet jeg ikke! Tips meg gjerne!

Bilder av delene og monteringen:

Syntes de har laget vel korte kabler på lykta..

Lykta stikker ca 15mm ut fra salen!

Om noen har noe ide eller tanker så er det bare å komme med det. Disse to settene er forløpig å se på som "prototyper"...

Top 50 Contributor
Posts 140
Medlem# 972

Hei..

Den så fin ut..

Har "tailchop" selv, men har en av carbon bak.Har kjøpt ny baklykt (mørk) m blinkers. Har en  M900 -98 mod, tror festene er de samme.

Hva vil prisen din være for ett sett?

Mvh

Johnny

• Monster 900 S og 851 Strada  Devil

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Heisann!

Har fortsatt den andre prototypen liggende (den første står som vist på bildene på min sykkel).
Du kan få den for 300,- + frakt.

Så kan du jo evt komme med feedback på hvordan det gikk, passform osv.. så jeg evt kan bruke denne infoen på oppgraderinger senere :)
Jeg er fortsatt litt skeptisk til platetykkelser osv... vurderer 3mm plater istedenfor 1,5mm pga vibrasjoner osv..

Send meg gjerne mail på for sendingsdetaljer osv hvis du er interesert i handel :)

Mvh
Kristian

Top 50 Contributor
Posts 140
Medlem# 972

Hei igjen.

Har sendt mail på adr du oppgav..

Mvh

Johnny

Top 50 Contributor
Posts 116
Medlem# 898

Corse medlem

Har du flere sett?

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Heisann!

Har ikke flere sett nå, men kan lage. Haster det?
Tenkte å vente til jaa9 har testmontert det settet han kjøpte, for å se om det trengs noen forandringer.

Top 500 Contributor
Posts 9
Medlem# 1118

Hei

Kunne også tenkt meg eit eksemplar.

Eit lite spml. Funker det baklyset/blinklysa bra når dei står så tett om du sjønner?

Mvh

TAF

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Heisann!

Du tenker på om folk ser hvilken vei man blinker?

Her er en liten video om hvordan lykta jeg kjøpte fungerer:
http://www.youtube.com/watch?v=_2xnoZ35vsA

På sykkel litt på avstand: http://www.youtube.com/watch?v=OF1K019Xj5A

Ser det er andre lykter på markedet, der Blinklyset ikke beveger seg ut mot siden, men bare blinker som vanlig.
Hvor lett det er å se for andre som feks kjører bak? tja, jeg syntes jeg så det bra når jeg kjørte bil bak min egen sykkel tidligere hvertfall.. Kan jo være det finnes andre meninger om saken..

Disse selger lykta på videoen og er den samme jeg har: http://www.motodynamic.com/
Den nyeste (V2) har innebygd skiltlys og er ment til kit'et jeg selger. :)

Top 10 Contributor
Posts 1 020
Medlem# 1104

Det er vel, rent teknisk sett, alltid mer synlig med blinklys som stikker langt ut på siden. Men spørsmålet er jo om dette er bra nok, så får man ta det med i betraktningen når man bedømmer det estetske. Jeg kommer til å montere den typen baklys på 999-en også, da jeg synes de blinklysene som stikker ut til siden ødelegger mye av det slanke designet.

900SSie -> 999

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

På Monsteren syntes jeg og det er fort å sparke borti det orginale blinklyset på høyere side når man går på sykkelen.. Men for all del, kan være jeg må lære meg å løfte beina :P

Men det var allerede litt løst når jeg kjøpte sykkelen, så spørs om ikke forrige eier og sleit litt med det..

Top 50 Contributor
Posts 140
Medlem# 972

Hei.

Har sendt mail ang prøvemontering av Tail-Cop settet...

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

TAF:

Hei

Kunne også tenkt meg eit eksemplar.

Kairon:

Har du flere sett?

Beklager litt seint svar, men...:
Hvis dere fortsatt er int i hvert deres sett kan jeg lage det. Men det er oppdaget at Monster S2R og eldre Monstre har forskjellig avstand mellom festehullene i ramma, så dere kan evt da få et sett der dere borrer disse hullene selv, om det kan være av interesse? Resten vil være som på bildene.

Mvh
Kristian V.

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 1148

Hei,

Jeg er også interessert i et tail-chop sett. Jeg har en eldre monster (1997), så da vil vel ikke festehullene passe ifht. S2R, men det kan jeg fint bore selv.

MVH

-Kent-

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Da tror jeg at jeg gjør det slik at de som har eldre Monster, og ikke S2R må bore hull selv..(Frem til jeg får en skikkelig mal).

- Alt man trenger er en batteridrill og noen bor..feks fra Biltema om man ikke har. Starte med lite borr så man ikke bommer på senter, og lage litt større hull enn skruen er til slutt så man kan finjustere, slik jeg har laget det til S2R.

Send meg "bestilling" på mail med navn og adresse, så skal jeg se om jeg får laget noen sett i løpet av neste uke. Spesifiser om det er en S2R eller eldre Monster.

Prisen vil nå bli 500,- + frakt (Oppkrav 98,-)

mvh
Kristian V.

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Da er 4 sett med braketter laget i 3mm.
- 2 sett er solgt!
- 1 sett ble montert på min sykkel i stad.

Og jeg har ett sett liggende ekstra!

Settet består av:
- 1stk brakett for feste av baklykt.
- 1stk brakett for feste av skilt.
   (Begge disse er i 3mm sorteloksert aluplate.)

I tillegg følger det med:
- 2stk sorte propper for blending av ramme.
- 2stk M6x16 bolter med skiver for feste braketter i ramme.
- 2stk låsemuttere med skive for å feste baklykt til brakett.

500,- + frakt (oppkrav)
Fler kan lages om noen er int. ved å ta kontakt på mail

Page 1 of 2 (18 items) 1 2 Next > | RSS