Norsk Ducatiforening Desmodromene

Sturup Raceway - banedager 13-15. mai 2011

rated by 0 users
This post has 29 Replies | 4 Followers

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem
torstebo Posted: 09-02-2010 17:57

Sturup Raceway - banedager 13-15. mai 2011

Rapporter om upassende innhold

Hei!

Noen andre som har meldt seg på? (www.mc-racing.no)
Noen som har vært på banen før? Hører gjerne noen kommentarer..

Det er godkjent førerutviklingskurs og dermed gjelder forsikring ( i hvert fall fra Gjensidige).  Det er RR gruppe også..

Greit å starte med planlegging av -11 sesongen nå. Regner med at delene til sykkelen er kommet til da

Top 10 Contributor
Posts 1 296
Medlem# 749

Corse medlem

Disse arrangørene har jeg ikke hørt om før.

Er det noen som vet hvem dette er?

Edited - Tror jeg fant det ut vha google.  http://www.bike.no/forum/thread.php?t=17287

Lurer dog på hvem som skal være stevneleder og arrangørklubb.

Dagfinn (Daffy Duc)
-- Desmodromene Corse General --

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Jeg sendte dem en e-post. Det skal være "en del med Ducatier" påmeldt. Noen her?

Kunne jo sendt en mail og hørt om hvem som er stevneleder og arrangørklubb.

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Vil Desmodromene prøve seg på banedager i Sverige i 2011 eller?

Top 10 Contributor
Posts 1 296
Medlem# 749

Corse medlem

torstebo:
Vil Desmodromene prøve seg på banedager i Sverige i 2011 eller?

Det har vi ikke tatt stilling til ennå. Jeg var bare nysgjerrig på hvem dette var da jeg ikke har hørt om de før.

Har du noen spesielle ønsker?

Dagfinn (Daffy Duc)

Top 10 Contributor
Posts 1 024
Medlem# 869

Ja - gjerne litt variasjon. Jeg liker Rudskogen godt, men fint med noe i Sverige også. Er det ikke en bane i omtrentlig Gøteborg-traktene?

Strada Capitano

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Fikk dette til svar: "Stevneleder er Rune fra mc-racing.no og Sturup Raceway stiller med alt banemannskap og bane marshall."

Har allerede meldt meg på (105 db grense).

Morsomt å prøve noen baner utenfor norges land og gjerne at baneopplegget er på 2-3 dager. Helst ikke altfor lang reisevei heller. 50 mil, som til Sturup, er ok.

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem
  • Gotland Ring
  • Ring Knutstorp

• Ja, keen på alle disse jeg. Bare de ikke er for langt unna (50-60 mil er greit).

Top 10 Contributor
    Posts 1 406
    Medlem# 568

Corse medlem

torstebo:

Fikk dette til svar: "Stevneleder er Rune fra mc-racing.no og Sturup Raceway stiller med alt banemannskap og bane marshall."

Men det er vel ikke noe svar når det gjelder skiltløs gruppe (det er en skiltløs gruppe ?)

For alle veisykler, så kan en få den vanlige forsikringsordningen til å dekke slike arrangementer.

Men for sklitløs er det ikke slik, med mindre de har fått til en avtale med selskap også for disse ?

De som vurderer dette, og som skal kjøre skiltløst, bør spørre hva slags forsikringsordning de har for disse.  Poenget her er hvis en kjører på noen som blir sterkt skadet, så kan det fort bli dyrt...

Regards, PerJ (gate:  '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)

Top 50 Contributor
    Posts 124
    Medlem# 1007

Angående banedager i utlandet (Sverige)
    Corsa Italiana gjorde dette i år. Vi ble invitert til Karlskoga av svenske alfa-klubben, og det var veldig moro. Corsa forsøker å kjøre på en annen bane enn Rudskogen og Våler ila sesongen for variasjon. I fjor var det ACR, i år Karlskoga, neste år er ikke planlagt.
    Hadde jo vært morsomt å forsøke å samle norske og svenske ducatiklubbene på bane en dag...

'98 748 SPS

'73 Aermacchi 350 SS

Top 25 Contributor
    Posts 586
    Medlem# 748

Corse medlem

torstebo:

• Gotland Ring
  • Ring Knutstorp

•  

Ja, keen på alle disse jeg. Bare de ikke er for langt unna (50-60 mil er greit).

Med unntak av Gotland og Linköpings får du alle disse dersom du blir med i BoTTWink

Top 10 Contributor
    Posts 1 296
    Medlem# 749

Corse medlem

Vi har begynt tankeprosesen og det vil etter siste banedag komme ut en rekke spørsmål på forumet som dere må hjelpe oss å svare på.

Som dere ser av årets Klubbmesterskap så er vi allerede igang med å kommunisere med Ducceklubben.

Sesongen på Rudskogen vil i 2011 være preget av utbyggingen av Sløyfe 2 og ombyggingen av søyfe 1. Planen er at en bane på ca 3,3 km skal stå klar i midten av neste sesong. Den nye traseen skal kobles sammen med store deler av den gamle så det hersker noe usikkerhet i hva som skjer når osv.

I tillegg så tror jeg det vil være ønsker om å kjøre på andre baner. Og det er her vi må se på alternativer. F.eks så kan vi godt dra til ACR neste år men hvor mange klarer vi egentlig å få med oss til å reise 120 mil. Samtidig som at det fnnes 4-5 andre aktører som har tilbud om kjøring der oppe.

Uansett så vil ikke et endelig baneprogram for 2011 foreligge før alle forbundene har spikret terminslistene. Dette skjer av erfaring rundt juletider pluss minus 1 måned.

Dagfinn (Daffy Duc)

Top 50 Contributor
    Posts 191
    Medlem# 854

Corse medlem

Svar Perj: Jeg sjekket kun for gruppe med skilt siden det er der jeg skal kjøre. Han er kjapp til å svare på e-post (www.mc-racing.no) hvis du har spørsmål. Skal være 3 grupper, som med Desmodromene.

Svar Dagfinn: Vet det er for tidlig å sette opp banedager for 2011 i Norge, men kanskje annerledes hvis i Sverige?  Siden arrangementet i mai 2011 allerede er på plass mener jeg. Det fine med å melde seg på (betale) i høst/vinter er at det er da det er noen kroner på konto som ikke går til dekk, bensin og alt annet av utgifter midt i sesongen.

Svar Don Tomaso: Bott? er det det nordiske mesterskapet? Er det det samme som Battle of The Twins? Uansett, jeg kjører nok skilt neste sesong også. Får se i 2012. Ny sykkel blir det, men tror det også da blir sykkel med skilt. Må jo ha egen bil (varebil) osv..i tillegg. har ikke hengerfeste på bilen nå og får nok ikke ta den når det passer meg heller. Har du kjørt på mange baner i Sverige? Hvem anbefaler du? Helst innen 50-60 mil. Orker ikke lange turer som til ACR.

Ellers er det bare å høre på italiensk musikk om 45 minutter på Viasat Motor ;-)  og resten av helgen..Superbike i tillegg

Top 50 Contributor
    Posts 191
    Medlem# 854

Corse medlem

Svar Dagfinn: Dette med utbygging av Rudskogen og sløye på 3.3 km i 2011. Står det noe sted på nettet om dette? Rått hvis det blir muligheter for det..Kjente pumpa begynne nå.

Det kjipe med ACR er at det er så langt og reise kombinert med sjansen for dårlig vær. Hørte de fleste arrangementer i år var preget av regn (ikke bike-trondheim sitt som jeg var med på...hehe) Flaks på akkurat det i år..

Top 10 Contributor
    Posts 1 296
    Medlem# 749

Corse medlem

torstebo:
    Svar Dagfinn: Dette med utbygging av Rudskogen og sløye på 3.3 km i 2011. Står det noe sted på nettet om dette? Rått hvis det blir muligheter for det..Kjente pumpa begynne nå.

Rudskogen skal etter eget utsagn komme ut med informasjon om prosjektet nå relativt raskt. Det står ingensteds om dette på nettet ennå. De oppfatter nok planene og og tidspunktene for så usikre til at de tør å gå ut med konkrete detaljer ennå..I prinsippet så skal den endelige banen ikke bli så langt unna den skissen som ligger ute på siten til Rudskogen. Forskjellen er at den skisserer 3 sløyfer og at det trolig kun blir sløyfe 1& 2 som blir bygget i første byggetrinn.

torstebo:
    Det kjipe med ACR er at det er så langt og reise kombinert med sjansen for dårlig vær. Hørte de fleste arrangementer i år var preget av regn (ikke bike-trondheim sitt som jeg var med på...hehe) Flaks på akkurat det i år..

Vi er p.t. av samme oppfatning som deg, men må være lydhøre på mengdens ønsker. Har hørt at Bike Trondheim har hatt flaks med været i mange år. :-)

Vet ikke om været på Karlskoga er kjent for å være så mye bedre. :-)

Dagfinn (Daffy Duc)

Page 1 of 2 (30 items) 1 2 Next > | RSS