Norsk Ducatiforening Desmodromene

Hvliken monster rammer er komptible?

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

Top 150 Contributor
Posts 28
Medlem# 1171

Stian Posted: 08-19-2010 0:02

Hei!

Jeg har en monster 750 tror det 01mod, dette er en norsk sykkel, men er et vrak(stort sett bare en ramme). Tenkte å importere en monster fra sverige for å bygge over.

Mitt spørsmål er da hvilken modeller som vil passe på min ramme. 900i.e? S4? eller må jeg holde meg til en forgasser monster?

Noen som vet?

MVH

Stian

Top 10 Contributor
Posts 1 024
Medlem# 869

Noen nyere rammer, 2 ventilers, har ikke plass til ting og tang som følger 4 ventilers vannavkjølte motorer. Vet ikke om det gjelder i ditt tilfelle. Billigere og nesten like moro med en 900 eller 1000?

Are hos Løvaas vet kanskje. Hvis ikke, så skal du nok få svar på DucatiMonsterForum.org

Strada Capitano

Top 150 Contributor
Posts 28
Medlem# 1171

Takk for svar, det høres jo logisk ut.

Da er spørsmålet er det bare de vannkjølte motorene som har 4ventiler el er det noen andre modeller jeg bør passe meg for.

Det som er mest aktuelt er å kjøpe en 900 i.e tenker jeg hvis den passer. Blir litt pusslete med en 750 når jeg først skal gjøre hele denne jobben.

Stian

Top 75 Contributor
Posts 61
Medlem# 626

Hei.

Spennende prosjekt du har på gang der !!!

Jeg bytta motor på min 1993 mod SS. I fra forgasser til ie. Det gikk veldig greit,men husk

at HELE ledningsnettverket også må byttes ut. Greit å ha noen som kan bil/mc-elektronikk i nærheten.

Når det gjelder innkjøp av motor,så kan du sjekke Kaemna tuning.de        De har endel motorer for salg.

De er også veldig behjelpelige med å få sendt den til deg på absolutt billigste måte.

Veldig greie folk å ha med å gjøre.....akkurat som hos Løvaas :)

Lykke til !

Mvh: Jonn

Top 150 Contributor
Posts 28
Medlem# 1171

Jeg må kjøpe en hel sykkel med ALT, min sykkel har vært på havet og ingenting utenom rammen kan regnes med å bruke. Virker å være lett å få tak på 900i.e i sverige av samme årgang som min.

Jeg har skiftet ramme på en 620i.e en gang tidligere, mye ledninger men stort sett greit holder man hode kalt og putter plugg i plug...Smile

//Stian

Top 50 Contributor
Posts 171
Medlem# 1096

bare nysgjerrig, hvordan havnet den i vannet?

Jeg ville kjøpt 1000 motor om det går. Lykke til

Top 50 Contributor
Posts 171
Medlem# 1096

bare nysgjerrig, hvordan havnet den i vannet?

Jeg ville kjøpt 1000 motor om det går. Lykke til

Top 150 Contributor
Posts 28
Medlem# 1171

Da ble økonomi prosjektet mitt ikke sånn veldig økonomi likevel...:-)

Da er en 03 monster 1000 med 17.000 km på vei hjem..... Kan noen utsette høsten litt:-))

Top 10 Contributor
Posts 1 024
Medlem# 869

Stian:

Da ble økonomi prosjektet mitt ikke sånn veldig økonomi likevel...:-)

Da er en 03 monster 1000 med 17.000 km på vei hjem..... Kan noen utsette høsten litt:-))

Jeg jobber med saken. Foreløpig har jeg økt snitt-temperaturen i okt og nov med 12 grader (hjemmelaget værmeldingsprogram). Så blir det en normaltemperatur-desember - dog uten nedbør. Det blir mye snø i alpinbakkene i januar/februar/mars, men ikke snø i på veiene. I midten av mars blir veiene vasket for salt av voldsomme regnskyll. (jeg regner med at denne fantasien slår til)

Gratulerer med operativ sykkel på gang! 

Strada Capitano

Top 150 Contributor
Posts 28
Medlem# 1171

Litt off topic, men ikke helt.

Kjørte min "donor" hjem fra Göteborg  til bergen. Hadde fin lest kartet og kjørte mye små fantastiske veier opp fra sandefjord til Haukeli, fint vær på øst siden, om dog J.. kaldt. Regnet hunder fra mitt på fjellet til jeg var hjemme. Men smilte hele veien selv om.

Sykkelen er en M1000 03 med 17.000km på meteren en eier, alle servicer på biscaya han hadde kvitteringer på alt som var gjort, alle manualer osv en helt fantastisk sykkel. I'm in love!!!

Litt bekymret for lappen bare...

Litt trist å nappe en så fin sykkel i atomer, men det skal nok bli bra til slutt med min ramme lakket i riktig farve osv.

Så nå skal jeg bare fikse meg medlemskap oss dere, så skal det peppres med spørsmål, så mange planerGeeked

Page 1 of 1 (10 items) | RSS