Har eit problem, eller dvs fleire, men for å koke det ned.
Motoren i 999´n må overhales, dette koster ca 30 laken.
For 30 laken kan eg få tak i litt snack til motoren, f.eks 1036 big bore kit til vel 10 lapper, større innsug, porting, ja er litt.
Arbeid kommer event i tillegg, dvs mesteparten bør vel Løvaas ta då eg ikkje har tilgang til spesialverktøy.
Har sett på eit par 1098 på e bay og, passer rett i ramma, ledningsnett bør byttes og eksos tilpasses.
Er det folk her som har vært/vurdert samme som eg tenker på no?
Siggy1
Hva må du ut med for en brukt 1098/999? Hva får du av Løvaas i innbytte for din trengende 999? Hvordan skal du finansiere differansen?
Det er mitt råd. Dyrt, men raskt, deilig og fullstendig problemfritt.......
Strada Capitano
Har funnet 1098 til ca $2000 i statene, frakt er ikkje så dyrt veit eg erfaringsmessig fra import av sko og klær. Mva er 25% uansett av totalsummen.
999 motor er litt dyrare, Kæmna i Tyskland har fleire, RS bl.a. 1098 og, men med dei summane dei opererer med blir det fort dyrt.
Er ikkje alterantiv å kvitte meg med sykkelen.
Korleis eg finansierer dette er vel opp til meg, om eg har kr på konto, tar lån what so ever
Sorry, jeg mente ikke å få svar - bare noen spørsmål som kunne ende med konklusjonen at ny sykkel kanskje er et gunstig valg - totalt sett. Prosjektet ditt kan jo ta mye av sesongen?
Dog må det nevnes at det kan bli spennende å følge utviklingen, som kan bli lærerik.
Eg svarer, ingen fare
Snakker med Are i mårra, så får eg se ka eg gjør, men er ikkje lett dette. Setter eg i 1098 så er det litt som må gjøres, tilpasse eksos, radiator, ledningsnett, ja sikkert meir og. Dermed kommer den ikkje på veien før neste år (har ein del andre ting som må bli gjort først dessverre) og skal prosjektet bli bra brukes det tid og kvalitet på å få motoren skikkelig.
Importer en 999 fra utlandet og lån motoren fra denne. Plug and Play og du er på veien igjen på null komma niks...? Så bygger du opp motoren med rådebank i fred og ro med de delene du ønsker deg. Når den er klar bytter du tilbake motorene og vips så har du en trimmet 999s og en uregistrert 999 du kan selge eller benytte som banesykkel. Eller gjenta operasjonen neste gang din 999s trenger overhaling. Om 20 år vil du ikke angre at du eier to stykk 999...
Joda, ser den, men har andre planer for banesykkel, når den tid kommer. Koster for masse å kjøpe 1 til.
Har mine idéer klare no, så får bare se ka det koster med arbeidet.
Då skal det bestilles deler så fort Are er på jobb igjen
Rart kor tinge ordner seg, plutselig vann eg litt på hester, beleilig
Grattis!
Blir det spesialdeler og snadder?
Ja det blir nok 1038 kit med høgkomp stempel, letting av veiv og balansering, carboninnsug i første omgang, mapping må til, så resultatet burde gi 150 på hjulet.
Ringte han som skal selge gamlesykkelen min og, frister veldig å kjøpe den tilbake og, men må vel prioritere å få min på veien først, men den frister å kjøpe og bruke som banesykkel.
Då er motoren tatt ut og demontert, rammene strippa og klar til avhenting.
Veiva og råder har fått riper, og bør byttes om ikkje Kæmna kan reparere dei når dei skal lette veiva.
Sylindrane var og oppripa, men dei skal jo bores opp uansett, så den kostnaden er inkl i det eg har beregna til oppbygging. Venter på svar fra Kæmna ka dei kan gjør og ikkje gjør, men prosjekter lover iallefall effekt godt over 150 på hjulet Ikkje at eg har brukt for det, langt derifra, men må bare ha det
Er det folk her osm har ei adr til Ducati som funker, der man slepper å fylle ut masse rart for å få sendt mail?
Eg har i dag sendt mail til alle mail adr eg har til fabrikken, og eg fekk faktisk telefon fra dei i dag
Er mektig imponert, og eg skal no sende ned info om ka som har skjedd med motor´n. Den er vel nærmast VOLDTA.., sundrevne lager, oppripa råder osv. Dårlig smørning fekk eg beskjed om, så kan være tett oljekanal, dritt i motor´n, aner ikkje.
Men at dei skulle ta kontakt samme dag eg sendte mail hadde eg ikkje trudd.
Fått ein RS motor som kompenasjon, for ein billig penge hadde gjort seg (in my dreams)
Siggy1: Fått ein RS motor som kompenasjon, for ein billig penge hadde gjort seg (in my dreams)
De burde jo egentlig sendt deg en medalje som har klart å knekke 999 motoren så til de grader. Ikke mange som klarer det.
Hvilken olje kjørte du på? Bare sånn får å holde seg unna den i fremtiden.
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --