Norsk Ducatiforening Desmodromene

Lysbryter/Blinklys bryter 750SS Desmo søkes

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 1 Follower

Top 500 Contributor
Posts 9
hassajo Posted: 04-12-2010 21:39

Hei folkens.

Jeg er helt ny her, og med nyinnkjøpt førstegangssykkel. Økonomi og med at dette er min førstegangssykkel så kom jeg over en fin 750SS Desmo fra 93.. Så kan ikke skryte av noen 1098 eller lignende Tongue Tied

Denne er meget velholdt og faktisk meget pen til alderen å tilsi, men dessverre så er blinklysbryteren defekt. Selve vippebryteren er knekt.

Så jeg er på utkikk etter et nytt bryterpanel til en fornuftig pris.

Har hatt en stor drøm om en 996, men dette får være en førsteårs-sykkel dette året, så får vi se om det ikke triller en nyere 996 til neste år.. En ting er ihvertfall sikkert det blir en Ducati med STOR D Stick out tongue

Kontakt meg gjerne på mail hvis du har noe liggende som passer hassajo (@) gmail.com

Top 10 Contributor
Posts 1 060
Medlem# 468

Gratulerer med ny sykkel og velkommen til Desmodromene!

Har du sjekket med Løvaas, Amd eller tilsvarende butikker?

Alternativt er jo finn og ebay alltid gode venner når du skal ha deler og stæsj til smykket ditt!

Big Smile

WebMaestro for disse websidene

Top 500 Contributor
Posts 9

Jo takk for det, har gått lenge å ønsket en Ducati, og etter så kort tid så vet jeg at det kommer mange år med Ducati fremover. Og at det finnes en slik klubb som dette er jo toppers!

Jeg kommer til å ringe Løvaas i morgen for bestilling av deler, da jeg skal ha litt annet og. men håpet å kunne finne en slik bryter brukt, da jeg er redd den koster litt vel mye...

Blir skifting av simringer i framgaffel, nye drev og kjede samt få skiftet de forbaska strammeskruene for kjedet.. Sitter bom fast Zip it! Men får bare gyve løs og få den i orden til sommeren slår til for fullt :)

Top 50 Contributor
Posts 112
Medlem# 831

Grattis med ny sykkel og velkommen til Ducati miljøet :) Ser du har "lillebror" til min 900ss 1994 modell.

Det samme skjedde meg med at blinklys bryteren knakk. Har midlertidig limt den med et lock tite lim som ser ut til å fungere veldig bra.

Elles kostet bryter boksen ca 1000,- på løvås til min mc.

Top 500 Contributor
Posts 9

Tusen takk for det, ikke all verden men meget fornøyd ja :)

Jeg har i dag betillt ny bryter, kostet 975,- så var mye rimeligere enn jeg trodde. Sammen med det så ble et nytt kjede og drevsett bestillt, samt plugger og oljefilter slik at vi får tatt en sikkelig gjennomgang til sesongen starter for fullt.

Ellers så kan det nevnes at disse justeringsskruene for stramming av kjede sitter bom fast :( Nye er også best, men tips om hvordan få dem ut mottas med stor takk ;) Bli vel kanskje å borre og gjenge opp tenker jeg.

Top 500 Contributor
Posts 10

Klarte å knekke blinklysbryteren på min 600 SS i dag jeg også... Plutselig fløy den avgårde like før et kryss, kunne ikke stoppe for å plukke den opp heller. Måtte bruke nøkkelen for å skru av blinklyset.

Er det seriøst kr 975,- for en bryter?Surprise

Top 500 Contributor
Posts 9

Huff da, det var leit å høre...

Ja stemmer det, mener å huske at det ble sagt 975 kr, så det er jo ikke verdens undergang..

Men det går selvfølgelig an å lage en egen løsning og da, Hørte av en kamerat at han hadde borret et lite hull, for så å lime en popp nagel der.. Men for min sin del, så ønsker jeg å ha det i orden!!!

Top 500 Contributor
Posts 10

Er det 975 for selve bryteren eller for hele boksen? Min er knekt helt inntil boksen så jeg tror det blir litt vanskelig å mekke noe. Liker å ha det i orden selv så jeg får nok kjøpe en bryter:)

Top 500 Contributor
Posts 9

Ettersom jeg kan forstå, så må det være komplett.

Hvis man bare skal bytte blink lys bryteren, så må man jo opperere litt.. Nei tror det kommer komplett.

Løvaas hadde ikke denne på lager, så jeg går å venter på at den skal dukke opp.

Top 500 Contributor
Posts 10

Var innom AMD i dag og fikk kjøpt bryter:) Hele boksen til 930,-.Da gjenstår det bare å se om jeg klarer å montere den riktig..

Page 1 of 1 (10 items) | RSS