Norsk Ducatiforening Desmodromene

Bremse-klosser 1098

rated by 0 users
This post has 1 Reply | 0 Followers

Top 25 Contributor
Posts 431
Medlem# 719

Corse medlem
st2 Posted: 03-05-2010 14:21

Har prøvd er sett EBC Extreme pro på min bane 1098. 

http://www.brakes4u.co.uk/proddetail.asp?prod=EPFA447H

Prøvde disse da det er lettere tilgang og rimeligere pris. Har bare hatt gode erfaringer med orginalklossene.

Tror disse klossene er hakket hvassere, og mer beregna på på bane. Men som sagt så har 1098en supre bremser fra før, og etter 5 dager på bane virket disse klossene helt topp de å. Har å fått et par "vanlige" HH klosser fra EBC, som jeg tror en sammenlignbare med orginal-klossene, skal gi rapport på de etterhvert.

Jeg bytta å bremseslangene fremme. Likte ikke den overføringen fra høyre til venstre kalipper som er orginalt. Den fører til at det blir veldig trangt å få av høyre kalipper, samt  at nå med to slanger rett i fra pumpa så har jeg fått en bedre følese i hendelen, var litt "svampete" før.

Det står å i Spesialreglementet for Super-bike at bremseslanger skal splittes over nedre gaffel-bro. Vet ikke hvordan dette kontroleres, praktiseres?

Kristiansander med 996SPS og 1098 Bane

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

st2:

Har prøvd er sett EBC Extreme pro på min bane 1098. 

http://www.brakes4u.co.uk/proddetail.asp?prod=EPFA447H

Prøvde disse da det er lettere tilgang og rimeligere pris. Har bare hatt gode erfaringer med orginalklossene.

Tror disse klossene er hakket hvassere, og mer beregna på på bane.

Takk. Dette var fint å få greie på. Jeg var ikke klar over denne nyheten fra EBC. Dette tror jeg må være en etterkommer etter GFA...HH klossene som jeg har brukt et par sesonger nå. Disse er jeg godt fornøyd med til mitt bruk (bane, ei skive). Jeg har testet mange typer, men GFA-HH klossene er de beste jeg har funnet så langt. Får bare håpe at EPFA-HH blir tilgjengelige i typen jeg behøver (ISR kalipper). De står i katalogen, men jeg finner dem ikke i webshoppen til EBC enda. Klossene til ISR blir jo aldri noe volumprodukt på linje med klosser til Nissin og Brembo, men EBC har som regel godt utvalg, også til kalipre som er laget i små serier.

-- Anders Mille S2, Bimota bb1 mm

Page 1 of 1 (2 items) | RSS