Norsk Ducatiforening Desmodromene

Til alle som har tenkt å kjøre skiltløst på banedagene...

rated by 0 users
This post has 15 Replies | 2 Followers

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem
pertj Posted: 03-04-2010 17:11

Heisan !

De av oss som lever frie & franke og uten noen forpliktelser, de kan slutte å lese her.

Til oss andre med famile, hus, lån osv:

Skisltløsgruppe blir arrangert som en ordinær trening i.h.t. Motorsportsforundet sitt regelverk.

Det er meget vanlig at livsforsikringer, gjeldsforsikringer osv. har en klausul som sier: "Forsikringen er ikke gyldig ved deltaglese i hastighetsløp eller trening til slike".  Og siden vi kjører under Motorsportforbundet, så vil vår skiltløsgruppe på banedagene bli betrakte som "hastighetsløp eller trening til slike".

Det betyr at ved et uhell, så vil en ikke kunne påregne dekning fra sin ordinære forsikring.  En er da henvist til forsikringen som følger med førerlisensen fra Motorsportsforbundet.  Sist jeg sjekkete denne, så var den midlt sagt dårlig for skade / død på egen person.

Så derfor: sjekk deres egne forsikringer nøye, se hva som gjelder, sjekk hva en får via forbundet sin forsikring, og vurder så deres egen situasjon i.f.t. om det kan være et behov for tilleggsforsikring.

Jeg jobber ikke med forsikring, men jeg husker tilbake til døsulykken vi hadde i Norsk RR i 2002.  Hvis jeg husker rett, så ble det tøft økonomisk for de etterlatte.

Og i morgen skal jeg til Halden <smil>...

Regards, PerJ (gate:  '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Hva skjer i Halden, da...??

Top 50 Contributor
Posts 109

Vi har iallefall forsikringer itillegg til den ordinære fra NMF, den er ganske kjip hvis det skulle skje noe veldig alvorlig

Tor Erik #64

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

www.jetcarrier.com...

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Har du noen tips om selskaper som forsikrer "rimelig" for risiko sport (personforsikring)?

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

pertj:

Bilde?

-- Anders Mille S2, Bimota bb1 mm

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

Anders:

pertj:

Bilde?

http://picasaweb.google.com/pertjenssen/1098#

Top 10 Contributor
Posts 1 664
Medlem# 234

Corse medlem

pertj:
Grattis! Jeg antar dette blir din nye banesykkel, eller skal motoren transplanteres inn i en 916? Wink

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

pertj:

Gratulerer! Banerigging eller skilt?

-- Anders Mille S2, Bimota bb1 mm

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

Anders:

pertj:

Gratulerer! Banerigging eller skilt?

Jeg rekker ikke å dytte denne inn i 916 ramma før sesongen starter, så det blir bane denne sesongen.

Kommer nok til å lete litt neste høst, og finner jeg da et passende objekt som jeg kan dytte inn i 916 ramma, så kan det hende denne forblir bane.

Hvis ikke, så tar jeg å slakter denne & putter motor +++ inn i 916 ramma.

Eller selger den, nå skal jeg først handle kåpesett, lakk, frontkåpebrakett, fotpinnesett, dzuzoppsett, ekstra potter (som skal lobotomeres) og litt annet småtteri.  Så må jeg sikre bolter, montere haifinne osv.

Og jeg må dreie ny bolt til bakstøtta - de har økt diameteren på hullet i bakakselen.

Så derfor rekker jeg ikke å se så mye på 916 ==>> 1098/1198 prosjektet denne våren.

Top 25 Contributor
Posts 289
Medlem# 966

Corse medlem

torerik:

Vi har iallefall forsikringer itillegg til den ordinære fra NMF, den er ganske kjip hvis det skulle skje noe veldig alvorlig

Hvilket selskap bruker dere til dette?

På et klatreseminar ble vi anbefalt Frisk forsikring , da disse dekket "høyrisiko sporter"..  har mange ganger tenkt på å tegne en slik forsikring, men har ikke kommet så langt ennå...  kanskje på tide å gjøre det...    Ser ihvertfall at min standard ulykkesforsikring ikke dekker personskader i forbindelse med organisert hastighetsløp...     

Edit;  Frisk har ikke forsikring som dekker trening for, eller organisert hastighetsløp med motorkjøretøy..       Ingen som vil forsikre oss...  Sad

Tor #69

I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...  Big Smile

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Norges Motorsport Forbund har 2 alternativer for utvidet personforsikring, så det er et godt alternativ i tillegg til den forikringen lisensen gir. Om man ikke har RR lisens, vet jeg ikke hvilke selskap som dekker RR aktivitet.

Top 25 Contributor
Posts 289
Medlem# 966

Corse medlem

hangout:

Norges Motorsport Forbund har 2 alternativer for utvidet personforsikring, så det er et godt alternativ i tillegg til den forikringen lisensen gir. Om man ikke har RR lisens, vet jeg ikke hvilke selskap som dekker RR aktivitet.

Dekker de bare arrangemeter som er godkjent av, eller  i regi av NMF, eller vil de også kunne dekke trackdays ala de turene til Cartagena nå i april?

Tor #69

I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...  Big Smile

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Vanskelig å si, jeg vet ikke. Men jeg skulle jo tro at hensikten med å være forsikret via NMF er å dekke fører der andre vanlige forsikringer ikke dekker fører. Nå på Cartagena gjelder jo ikke vanlig forsikring, og dette er jo like mye trening til RR løp som det er trening i Norge til RR løp, så...

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

hangout:

Vanskelig å si, jeg vet ikke. Men jeg skulle jo tro at hensikten med å være forsikret via NMF er å dekke fører der andre vanlige forsikringer ikke dekker fører. Nå på Cartagena gjelder jo ikke vanlig forsikring, og dette er jo like mye trening til RR løp som det er trening i Norge til RR løp, så...

Hvis arrangøren er tilknyttet NMF, og arranegemenet bli gjennomført etter NMF sitt regelverk, så skal den dekke.

Hvis det er et privat arrangement, så dekker forsikringen sannsynligvis ikke.  Tviler sterkt på at forbundet øsnker å forsikre private arranegement, eller arrangement som  drives av "konkurenter".

Page 1 of 2 (16 items) 1 2 Next > | RSS