Er det noen som har erfaringer med DP rearsets til 999/749?
Fant et brukt sett på ebay til $200.
Har Woodcraft nå, men de er noe dyrere (Ca $320) Skal brukes på bane, så kan ikke koste skjorta heller. Er vel en viss fare for de knekker en gang i fremtiden...
Rogalending med 08 Hypermotard 1100S og 07 Piano
Sjekk ut www.nfr.torps.net rimelige men meget gode svenske rearsets. Og koster ikke allverden, hyggelige karer (kjører BoTT), og rask leveranse. Disse fotpinne settene sitter på mange Duc`s som går på bane, og er IKKE noe Kina greier heller...
Ok, takk for tipset Per men ser det ikke er mye å spare i forhold til Woodcraft på ebay....
Et sett med fotpinner hos NF racing koster 2380kr + frakt.
Har de noe butikk i Sverige, eller må en bestille på nett?
Har akkurat bestilt rearsets til 999'n på ebay i fra mcmotoparts... 149$ + frakt (29.90$).
Til denne prisen så er det bare å kjøpe ekstra sett så har en også reservedeler om noe skulle ryke ved en velt.
Vi er flere nå som satser på denne typen/ modellen.
Oooppss...DET var billig.
Nils, hvordan er kvaliteten på disse, dette er vel kinavarer? Hvordan fungerer justeringen på disse?
Tenker også litt på at de ikke må bli for solide, slik at man kan ødelegge rammefestene ved krasj. Mine woodcraft ga seg ihvertfall på rett sted, slik at rammefestene var like hele etterpå.
Kvaliteten vil jo vise seg, og om de er for solide eller om de ryker for fort... resultatet vil vel kansje vise seg i løpet av sommeren!
Er det for solid så kan en altids lage et "weak point" hvor det skal gi etter .
Ut i fra bilde så ser det ut til å være bra med justerings muligheter.
De kommer i fra østen. Når det er snakk om fotpinner så er det greit for min del.
Hadde vi snakka om bremser eller lignende komponenter, så går jeg bare for orginale eller vel utprøvde og anbefalte komponenter.
Jeg kommer i alle fall til å prøve ut disse fotpinnene!
Er enig i at det ikke er vits i å kjøpe dyre fotpinner for banebruk. Det er egentlig temmelig utrolig at noe så enkelt skal koste så mye, men sånn er det vel med mye mc-utstyr.... Disse koster under halvparten av Woodcraft, så det kan jo uansett ikke være en tabbe å teste dem ut.
Kommer nok til å kjøpe et par jeg også. Du får gi beskjed hvis du går i bakken, slik at du får "testet" dem ut skikkelig....
Hvilken hjemmeside finner man disse fotpinnene på?
De finnes på ebay.
Det ligger alltid noen ute til 149$. Ligger det inne bud som er høyre, så kommer det nye til 149 nå de andre er borte.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DUCATI-749-999-CNC-REARSETS-REAR-SET-FOOT-PEGS-PEDAL_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414d477b32QQitemZ280469404466QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Selgeren på ebay er mcmotoparts.
De ser jo unektelig veldig bra ut. Men jeg stusser litt på festemekanismen der fotpinnens posisjon skal låses/skrues fast til braketten som igjen er skrudd i ramma.
Akkurat dette punktet er det veldig viktig at fotpinnen ikke gir etter for det trykk den blir utsatt for i innbremsing og ytrre pinne i svinger. (Om pinnen plutselig detter ned et par cm., er det nok til å forstyrre deg og sykkelens ballanse og da er veien kort til grusen, i 200 km nedbrems...).
Det blir spennende å høre deres erfaringer, dere som velger disse. Er pinnens posisjoneringslås sterk nok, og at metallet ikke gir etter, er jo dette et glimrende alternativ.
Fikk pris fra Løvaas i dag på nye DP rearsets. De kostet bare 6700kr m/mva..... Må ha litt av et budsjett for å drive med banekjøring med slike delepriser.....
Legg merke til på det sette fra mcmotoparts at selve pegen på bremse pedal og gir pedal er festet med en clips i ytterkant.
Dette kan være litt uheldig hvis pedalen subber i bakken, plutselig så er hele greia borte
Tor Erik #64