Vi besøker Løvaas Motor for visning av sykler, demokjøring og sosialt lag. Etterpå kjører vi fine veier og samles hos Il Presidente for grilling.
Oppmøte på Tyrigrava og bensinstasjonen på Kjellstad.
Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene
Hei!
Jeg forsøker å orientere meg på siden for å se praksis rundt tilmelding til ulike arrangementer. Jeg fant ikke noe for 19.juni - tur til Løvaas pluss, så jeg melder min interesse her og nå så er det fint om noen rettleder til andre kanaler om det er riktig.. Vibeche
Hei
Når skal vi møte opp da?
Ciao
Så bra at dere ønsker å delta. Dette pleier å være årets største samling av Desmodromister og således en god anledning til å kose seg med likesinnede.
Vi kommer tilbake med detaljer, men normalt snakker vi om avreise omtrent midt på dagen eller litt før det. Det blir to grupper med valgfri avreise fra Oslo eller Lier - alle møtes ved Verket fergeleie på Hurum for overfart til Svelvik og destinasjon Løvaas i Holmestrand, via omveier....
Dersom man ikke kan eller ønsker å kjøre i de samlete gruppene går det fint å møte opp direkte hos Løvaas.
Strada Capitano
Vibeche: Hei! Jeg forsøker å orientere meg på siden for å se praksis rundt tilmelding til ulike arrangementer. Jeg fant ikke noe for 19.juni - tur til Løvaas pluss, så jeg melder min interesse her og nå så er det fint om noen rettleder til andre kanaler om det er riktig.. Vibeche
Vi bruker ikke obligatorisk påmelding til Stradaturene, men det er hyggelig å høre at dere har lyst til å delta. Man kjenner på formen, ser på været og slenger seg med hvis alt passer. Noen sier fra her mens andre bare dukker opp - begge deler er helt ok.
Dette er neste organiserte tur ut nå! Planen er å være hos Løvaas før 13:00, det betyr at vi bør ta fergen fra Verket til Svelvik 11:45. Fergemannen er som alltid blid og glad for å få en haug med motorsykler som vil betale en og en :-)
Teknisk sett betyr dette at vi som kjører fra Shell på Kjellstad bør begynne kjøringen senest 11:15. De som kommer fra andre siden av Oslofjorden, Tyrigrava eller liknende møtested bør nok kjøre 11:00 senest. Det er to muligheter til tur der, starter man tidlig kan turen legges ut om Tofte, starter man litt senere så er det nok lurt å kjøre til Sætre og så rett over til Klokkarstua.
Vi kommer tilbake til møtested og oppmøtetidspunkt når Lars (stoppitide) er tilbake fra WDW.
Det vil bli prøvekjøring av sykler hos Løvaas, og som vanlig stiller de med grillmat, vaffler etc.
Når vi ikke orker mer mat, prøvekjøring og skryt og snakk, setter vi nesa nordover igjen til Lier hvor Il Presidente inviterer til grillfest. Typisk vil vi legge turen dit på mest mulige svingete og morsomme veier. Grillmat og drikke kjøpes på butikk like ved Il presidentes residens, det stilles varevogn til disposisjon. Salat og tilbehør holdes av klubben.
Det kan være lurt å huske på at øl-salget stenger slik at vi er på butikken innen det skjer.
Mer info kommer plutselig.
-Didrik-
Hmmm.. Hvordan bør man løse dilemma med å ankomme på sykkel, og så skulle pilse under grillingen? ;)
'99 900 SuperSport - Gul
'00 748 Biposto - Rød
Det er absolutt et dilemma for de av oss som ikke bor i gangavstand eller fornuftig taxiavstand fra Lierstranda, ja. I slike tilfeller ender jeg som regel opp med å droppe pilsen, evt. drikke lekeøl (Munkholm) :-)
900SSie -> 999
Heisan.
Vi bor 20 minutters gange fra Lier stasjon der det går lokaltog til Kongsberg og Oslo. ca 120 kr med taxi til Drammen sentrum. 25 kr med buss til Drammen sentrum. Eller man kan sitte på til Oslo med en som drikker Munkholm.
Da vi har en 2 åring i hus som har fått for vane å våkne kl 05.30 så blir det litt vanskelig med innomhus overnatting i år.
Madrasser under tak men på terasse eller telt i hagen går fint. Duccen står trygt i garasjen natten over hvis dere ønsker å benytte dere av ovennevnte muligheter. Man kna også flate ut på trampolinen. :-)
Jég kan ellers opplyse om at det vil bli satt opp bil fra Kiwi på Vitbank og bort til residensen. Dette samordnes med returen fra Løvås.
Vi satser på knallvær og godt oppmøte. Tidligere har vi vært mellom 50 og 60 Ducatier som har trillet inn på tunet i Homestrand.
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --
claustaler eller munkholm
Brom Brom .
Her er planen for dagen. Du kan jo velge selv hvor du ønsker å møte opp. Turen blir en rolig og hyggelig tur hvor det også passer å ha med passasjer. Dette skjemaet fulgte vi i fjor, og det holdt (så vidt fra Tyrigrava, men det var noen startproblemer...)
10.00 Avreise Tyrigrava. Møt opp i tide da vi skal rekke en ferge.
11.00 Avreise Shell på Kjellstad i Lier. Møt opp i god tid her også.
11.45 Ferge Verket-Svelvik.
12.45 Ankomst Løvås
17.00 Kjøre fra Løvås til Lier.
18.00 Grilling og juging hos Camilla og Dagfinn i Lier
Her er kjørerute fra Tyrigrava:
Og her er ruta fra Lier:
Husk at vi har en ferge å rekke, og da må vi følge avreisetidene... De som vil prate, røyke, skryte og møte opp sent må ha gjort unna det før avreise-tidspunktet :-)
Lars (Stoppitide) guider dere fra grava, jeg kjører fra Shell på Kjellstad i Lier.
Husk også 36 kroner i kontanter til ferga. Vi sees!
Hva med veien fra Svelvik til Holmestrand? Jeg husker veien til Sande, men vi kjører vel kanskje ikke bare strake veien derfra til Holmestrand? Det er to år siden jeg var med på Løvaasturen sist, så jeg husker ikke helt hvor vi kjørte da.
Altså - jeg finner det jo selvsagt ut, men med mitt tempo kan det være greit å vite hvor vi skal
Tja, vi kjører ofte slik:
Ah, fra Sande og opp til der hvor man enten kan kjøre mot Eikern og Eidsfossen, og sørover i stedet? Check.
Nope, du tar til venstre i første bebygde strøk etter Hanekleivbakkene opp fra Sande, over toppen og noen svinger nedover kommer du inn i en 50 eller 60 sone, husker ikke... Der tar du til venstre. Det krysset du snakker om er helt til venstre i bildet, ved rv 35.