Hei,
Noen som vet om det er mulig å kombinere LED baklys med itegrert blinkers med vanlige blinkers? Altså ha dobbelt sett blinkers bak?
Har lyst til å kjøpe en carbon short tail, men har allerede kjøpt LED baklykt med intgrert blinklyst. Redd det skal se rart ut å da ikke ha blinklys siden denne er bygget for det. Noen som vet eller har tips?
http://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=34674.0
Her er linken
Antagelig går det bra - LED lys drar veldig lite strøm og må ofte suppleres med motstander for å sakke ned blinketempoet. Muligens blir det riktig strøm med dobbelt antall blinklys i samme system? Utseendemessig ser det bra ut med blinklys, synes jeg. Det kommer til å se uvanlig ut når det blinker, men det blir jo mere oppmerksomhet. Hvis du absolutt vil unngå dette, så er det vel mulig å koble vekk blinkLEDene i det integrerte baklyset. Mulighetene er åpne, såvidt jeg kan forstå.
Lite tips: hvis det du kjøper ikke inneholder LED skiltlys, så vil det lønne seg å kjøpe det samtidig. Min erfaring er at vanlige skiltlyspærer vibrerer i stykker ganske fort. Få det sendt til selger så sparer du litt frakt og slikt?
Strada Capitano
Jeg vurderer LED-baklys på 748'n.
Disse har mulighet for intergrert blinklys, men så vidt jeg har forstått så er ikke det E-godkjent på disse.
Eks fra E-bay
Men du ønsker å benytte både intergrete og eksterne samtidig. Blir vel neppe stoppet pga det.
'98 748 SPS
'73 Aermacchi 350 SS
Du kan prøve http://www.whitelights.de/
Jeg har LED baklys på 900ssie. Funker bra, myebedre en standard. Kvaliteten var også bra.
takk!
David
Jeg har og baklys på 996 med integrert blinkers fra www.whitelights.de
Fungerer utmerket, og lykta har riktig motstand så blinkefrekvensen blir riktig.
When in doubt, gas it!
HCB: Jeg vurderer LED-baklys på 748'n. Disse har mulighet for intergrert blinklys, men så vidt jeg har forstått så er ikke det E-godkjent på disse. Eks fra E-bay Men du ønsker å benytte både intergrete og eksterne samtidig. Blir vel neppe stoppet pga det.
2 ting med LED baklys:
LED er retningsbestemte, dvs. de sender lys i en begrenset vinkel. En lyspære er rundtstrålende. Det kan derfor være smart å velge en LED lykt hvor led'ene "peker" i riktig retning. På 916 osv, så peker lykta på skrått opp, led'er som da blir loddet på ei printplate vil da ofte peke på skrått oppover, og vil da lyse best for småfuglene. Det finnes minst en leverandør som har vinklet led'ene slik at de peker rett bakover.
Når det gjelder blinklys, så kunne jeg personlig ha tenkt meg en blinkende trekant eller pil, ikke bare en blinkende firkant. Men jeg har ikke sett noen som har tenkt i de baner.
Jeg har sett en leverandør som har vinklet led'ene, har automagisk 3-4 blink i bremselyset når du klemmer inn håndtaket, og som har blinklys som "beveger" seg bortover led'ene når du blinker. Husker jeg hvem det var ? Nei. Fant jeg den lampa på www.ebay.co.uk ? Ja, jeg tror det...
Kjapt scan på www.ebay.com, så fant jeg denne. Jeg tror det er den jeg tenkte på...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-04-DUCATI-748-916-996-998-INTEGRATED-LED-Tail-Light_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53df4437f3QQitemZ360228075507QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)
Ikke mening å kuppe en tråd her.
Har sett problemet med LED-lamper som lyser feil, og det er ganske uaktuelt. Om de er e-merket i hode og r*v så hjelper det lite når bilen ikke ser lyset. (positivt for SUV, lastebiler og busser da)
Har også sett på de som blinker og de ser ut til å kaste lyset ganske rett bakover, så om det blir nye lamper så blir det nok de.
pertj: LED er retningsbestemte, dvs. de sender lys i en begrenset vinkel. En lyspære er rundtstrålende. Det kan derfor være smart å velge en LED lykt hvor led'ene "peker" i riktig retning. På 916 osv, så peker lykta på skrått opp, led'er som da blir loddet på ei printplate vil da ofte peke på skrått oppover, og vil da lyse best for småfuglene. Det finnes minst en leverandør som har vinklet led'ene slik at de peker rett bakover.
Presis beskrivelse av de LED'ene som sitter i mitt baklys (996). Folk som kjører bak meg melder om at de verken ser lys, bremselys eller blinkers i dagslys. De er fine i mørk garasje... Jeg bryr meg lite, da de stadig sjeldnere i det hele tatt er monterte.
pertj: Når det gjelder blinklys, så kunne jeg personlig ha tenkt meg en blinkende trekant eller pil, ikke bare en blinkende firkant. Men jeg har ikke sett noen som har tenkt i de baner.
Dette har jeg sett på eBay, men kun fra italienske selgere. Mener å erindre at de verken godtok PayPal eller sendte utenfor EU. :-(
-- Odd - NDfD #648