Nå vet jeg ihvertfall om 4 påmeldte Desmodromer til Borg sitt debutantkurs i slutten av April. Sleng dere med så lager vi ordentlig godlyd på banen denne helgen.
Er det flere som lurer på om de skal være med?
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --
Ja eg har sendt mail, og er klar.
Er på jakt etter sykkel som kan brukes, men finner ikkje heilt rette sykkelen, endå
Siggy1
Bare si fra, skaffer deg den sykkelen du vil ha. Du har selv direkte kontakt med selger, og pruter som du vil. Eller om du vil jeg skal prute for deg. Fordel er at jeg kjenner disse gutta serdeles godt, så ingen lurendreieri her!!!
Kurset koster 3400,-, er jo billig for ei heil helg.
Har du ei side eg kan gå inn på Per, eller anna info? Blir nok 996/998 med modifikasjoner etter ønske som vi har snakka om før.
Du kan prøve www.borgmc.no eller Norges Motorsport Forbund www.nmf.no
Regner med at du finner all info der så fort du finner riktig link. Enig med deg at 996 - 998 er den riktige sykkel, veldig mye sykkel for pengene, og masse deler å få tak i.
Eg tenkte på side der eg kan gå inn og se på sykler som er til salgs, der du kjøper/har service osv.
Borg Mc har eg snakka med, skal bare betale kursavgifta
OK. Tja, da blir det å rette en henvendelse ned til Holland eventuelt. For miljøet er ganske lite der, også, så en egen hjemmeside har de ikke. I så fall kan du ta en titt på www. mobile.de
Dette er en Tysk side (samme som vi har finn.no), men jeg ville være skeptisk til å handle en rigget sykkel av noen jeg ikke kjenner. (Men andre gjør jo det, og det går vel stort sett greit).
Ser det går en rigget 996 på www.ebay.co.uk nå, også en forespørsel der om den kan sendes til norge. Noen her?
Den gikk for GBP 3040,-. Ikke så værst for en 996SPS-aktig sykkel. Men det er klart at når selger ikke engang kan fortelle årsmodell så vet man jo aldri hva som kan dukke opp...
Som sagt, jeg synes det virker skummelt å handle slike sykler på nett.
Det er sååå kjedelig om noe vesentlig ryker i sesongen, og dyrt er det også å fikse opp.
Dritten er jo å ikkje få testa den før kjøp, høyre på motorgange, slitt clutch, drev osv er ikkje lett å oppdage på nettet nei.
Husk at det går helt fint å ta debutantkurset på gatesykkelen din, om du ikke har rukket å ordne en RR-sykkel.
Helt enig i det, og det å ta debutantkurs går like fint på en gatesykkel som med en som er mer eller mindre rigget / skiltløs. Så ikke la det stoppe lysten for lisens. Det som er så bra med lisens, er at da åpner det seg veldig mange dører, der man kan velge mellom mange forskjellige track days og regulære treninger både på Våler, ACR og Rudskogen.