Heisann ! Jeg bytter KANSKJE inn 848`n min i en multistrada 1100.
Jeg har lest dataene på de respektive,og har registrert at multien
er etpar cm høyere enn 848`n.(sal høyde). Jeg måler 176 cm på strømpelesten
og føler at 848`n med sine 83 cm er "borderline"akkurat.
Er det noen som har erfaring med dette,og som kunne tenke seg og gi meg
noen råd??? På forhånd takk
Mvh:Jonn G.
Ingen egen erfaring, men setet er ganske smalt forrerst - kan du få prøvesittet?
MultiStrada.net diskuteter "lowering links" og refererer til at forhandlere har slike. Det er en kortere versjon av det staget som står på skrå ved siden av demperen. Senker du bak bør du også senke tilsvarende foran - gaffelen opp i styrekronene.
(kanskje det går an å bruke staget fra MS 620 - den er 20mm lavere, men har samme sete, så da ligger vel forskjellen i staget??)
Strada Capitano
Hei.
Jeg får ikke prøvesittet vet du,det er det som er problemet. men han er vel like spent
vedkommende som KANSKJE skal over på 848,da han måler godt over 180 cm.
Men takk for svar! Jeg får ta en tlf til Anders på Løvaas`n,angående "lowering links"
Jeg er 190 og sitter greit på en 848, men jeg kommer jo ikke fra MultiStrada. Vanesak for dere begge?
Det er nok lettere å gå fra en stor til en "liten"sykkel,så det går nok greit for ham.
Men du har helt rett,en vanesak for begge! Dessuten så tror jeg ikke at
"problemet"er særlig stort,da mine 176 cm ikke akkurat er dverg størrelse heller!
Alt kan uansett tilpasses. Justerbare clipons, justerbare forhvilere, endre form og høyde på seteputa osv. 848 kan bli til touring og Multien kan bli nærmest en racer...satt på spissen.
er 187 å stortrives på 848no problemo
Nei....det går nok greit vil jeg tro. Er jo ikke akkurat dverg heller :)
PS:848 er absolutt nyydelig i perlemor hvit !!!(har faktisk angret litt på at jeg ikke valgte det)!!!
Colin748916: Alt kan uansett tilpasses. Justerbare clipons, justerbare forhvilere, endre form og høyde på seteputa osv. 848 kan bli til touring og Multien kan bli nærmest en racer...satt på spissen.
Sånn forsjempel....
Jeg gikk fra Multistrada til 848 i fjor. Jeg er 180cm høy og hadde ingen problemer å rekke ned. Tror du også vil klare det, men kanskje ikke begge beina plantet i asfalten samtidig. Den er ikke så tung, så om du får tuppene nedi bakken går det greit. Ellers en meget fin sykkel til forskjellig kjøring, spesiellt tur. Jeg ble litt sliten i korsryggen på lengre turer da mye av trykket kommer der pga oppreist kjørestilling. Ellers kan det være litt uvant at turtallsperra kommer veldig fort og brått. Var en tur i alpene med min og det fungerte meget bra. Selvfølgelig ingen autobahn racer, men kan fint marsje i 180km/t.
Lykke til
Styremedlem
Takker for svar! Tror at jeg begynner å føle meg, mer og mer sikker på at multistradaen
er en sykkel jeg vil prøve meg på ja! Kona synes hvertfall at den ser betraktelig bedre ut til langturer/treff,og lign enn SuperSporten.
Kjempe sykkel det også,men ingen mil-sluker for 2 personer med full opp-pakkning!
Hvis det mot formodning skulle bli litt ombygging,
tror jeg at exempelet over blir "litt" i drøyeste laget!?!? Men TØFF.......det var den !!! artig fargevalg.
Den 1000DS motoren som sitter i min Monster S2R kan jeg bare beskrive som HIMMELSK! Den er neppe noe dårligere i et Multistrada chassis uansett om det er 1000 eller 1100. Med riktig giring, 15/43 for meg, så er den perfekt for svingete landevei. I forhold til 848 så er den nok ganske slapp men fokuserer du på hvordan den leverer sin kraft så kan du ikke bli annet enn fornøyd.
Ja,jeg føler meg mye mer komfertabel med 2 ventilsmotoren enn med "quatroen"jeg også !
848`n er litt voldsom til tider ! Kan bare ikke i min villeste fantasi,forestille meg hvordan 1098/1198 eiere opplever sine sykler !!!
Jeg er nok blitt litt for gammel..........heldigvis! Håper på(med litt flax,dyktighet og endel selvbevisthet) å bli endel eldre også!
Da ser det ut som det blir multistrada altså !!!
Kjører i løpet av fredagsnatta regner jeg med, så sant at ikke multien kommer på andre tanker.(håper ikke det)
Da blir det en veeeeeeldig laaaaang vinter igjen da !
Kan ikkje med min beste vilje fatte valget ditt.
For det første ser jo 848 10 ganger råare ut enn MS, og for det andre, det holder for meg, men mi meining
Siggy1