Norsk Ducatiforening Desmodromene

Banedag på Rudskogen 25.Juli 2009 25.jul 2009

rated by 0 users
This post has 36 Replies | 7 Followers

Top 10 Contributor
Posts 1 297
Medlem# 749

Corse medlem
Dagfinn Posted: 06-22-2009 20:55

Vi har kapret en av de beste dagene på Rudskogen Motorsenter i Juli.

Lørdag 25. Juli 08.00 - 18.00 så blir det banedag på Rudskogen.

Se programmet for dagen her : Program for dagen

Dagfinn (Daffy Duc)
-- Desmodromene Corse General --

Top 25 Contributor
Posts 423
Medlem# 780

Jeg hadde hukket av 17. Juni i kalenderen for å møte opp og ta bilder av arrangementet, men en ukes tid før var jeg uheldig og knuste storetåa på høyre fot, noe som gjorde at jeg ikke kunne kjøre bil eller noe.(Måtte vente 7 timer på legevakta...)

Men er nå på bedringens vei, og har startet sommerferie nå, dvs 7 uker framover med ferie :D

Den 25. juli pakker jeg Canon-kameraet og 70-200L linsa mi og satser på at ingenting dukker opp som hindrer meg i å komme!
Kommer til å ta bilder slik jeg har gjort når Alfa Romeo-klubben er på Rudskogen. Banebilder/kjøring, samt fra pit og livet der.
Så om dere får et kamera siktet på dere, ikke vær redde for å smile :)
Og håper dere legger syklene langt ned så man kan få noen tøffe bilder fra kjøringen også!
Tar gjerne i mot tips om hvilke svinger dere ligger mest i. I og med at jeg ikke har sett dere kjøre der før..

Bilder jeg tok sist på Rudskogen kan ses her forresten, om noen er intereserte i og se de(Fra Race Universe Trackday):
http://www.alfapower.nu/gallery/album1270

Mvh
Kristian V

Top 25 Contributor
Posts 236
Medlem# 581

Corse medlem

Det var synd du ikke var der den 17/6 da hadde du fått med deg skikkelig nedlegg med highsider til følge. Knust pekefinger og noen småskader på en strøken 848.

Styremedlem

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Vi gleder oss til å lufte banesyklene, og vi går klar av 102 db, så her blir det mye fint å se....Forza Ducati et. Stoner.

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

Kristian:

Du må jo bli med å kjøre også!! Dette er jo, som mange har beskrevet, en glimrende mulighet til å lære sykkelen å kjenne, og å bli en bedre motorsyklist!!

Dog, ta gjerne bilder innimellom, vi liker jo fine bilder av oss og syklene også ...

-Didrik-

Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene

Top 25 Contributor
Posts 423
Medlem# 780

Har hverken sykkel eller lappen, så blir nok ikke så lett desverre. skulle selvsagt ønske det motsatte.
Sykkelen jeg har på bildet mitt er en jeg og en kamerat hadde en helg fra MotoRossi i Stavanger med hjelp fra Carburetti for noen år tilbake.

Så jeg får nok bare nyte herligheten fra sidelinjen og fange det på filmminnekortet. Det er glede i og gi bilder til de som kjører også :)

Top 10 Contributor
Posts 1 664
Medlem# 234

Corse medlem

hangout:

Vi gleder oss til å lufte banesyklene, og vi går klar av 102 db, så her blir det mye fint å se....Forza Ducati et. Stoner.

Vi gleder oss ogsåSmile, men må gjøre oppmerksom på at en forutsetning for å kunne kjøre banesykler er at vår NFF-søknad har gått gjennom...

Top 10 Contributor
Posts 1 297
Medlem# 749

Corse medlem

Helge:
NFF-søknad

Norges Fotballforbund?

Dagfinn (Daffy Duc)

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Vi med banesykler kan jo leie prøveskilter, som sist? Og vi følger jo veitrafikkloven med prøveskilt.

På den annen side, og hvis det blir mange nok med banesykler, kan jo klubben sette opp et heat bare for oss? Så får man prøvet dette også i praksis?

Top 10 Contributor
Posts 1 664
Medlem# 234

Corse medlem

Daffy:

Helge:
NFF-søknad

Norges Fotballforbund?

Mente selvsagt NMF Smile

hangout:

Vi med banesykler kan jo leie prøveskilter, som sist? Og vi følger jo veitrafikkloven med prøveskilt.

På den annen side, og hvis det blir mange nok med banesykler, kan jo klubben sette opp et heat bare for oss? Så får man prøvet dette også i praksis?

Vi har egentlig ikke diskutert prøveskilt, men mener det skal gå bra. En forutsetning er ihvertfall at Rudskogen står eksplisitt i kjøreseddel, der det skal fylles ut hvor man skal "prøvekjøre". Ellers vil det kunne være problemer mhp. ansvarsforsikring (såvidt jeg vet gjelder den ikke nødvendigvis om man beveger seg utenfor angitt område).

Blir det NMF-godkjenning blir det vel uansett egen race-heat. Om racerene må stille med prøveskilt får vi vel se hvordan det blir med heat-inndeling, men tvilsomt om man får egne heat hele dagen. Da blir det nok blanding med noen raske førere med vanlig skiltsykkel.

Top 50 Contributor
Posts 142
Medlem# 987

Er dette noen som har dette lydmålerutsyret på østlandet  ? Da  kunne  jeg sjekket på forhånd føre jeg i hele tatt setter meg opp på banedagen 25 juli .

Top 10 Contributor
Posts 1 664
Medlem# 234

Corse medlem

Jostein Jorgensen:

Er dette noen som har dette lydmålerutsyret på østlandet  ? Da  kunne  jeg sjekket på forhånd føre jeg i hele tatt setter meg opp på banedagen 25 juli .

Svaret på det finner du i denne tråden Smile

Top 50 Contributor
Posts 142
Medlem# 987

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Ja, dette er jo helt supertYes. Var på Rudskogen i kveld, har ikke kjørt siden 2-hjuls festivalen, der jeg brukte 996`n. Nå tok jeg 916, og var veldig motivert for å kjøre, etter en heller bedrøvelig innsats sist. Hadde ikke kjørt på over 4 uker nå, og det var godt å sette 1:03:6 runder. Det gjør noe med en , kan man si...Cool. Tatt i betrakning at det var sanert i både slakter`n og depotsvingen, som gjorde at man måtte kjøre utenfor idealsporet, føles det bra.

916 går som bare det, så håper jeg at jeg etterhvert kan klare å mestre 996 like bra. Vi sees den 25. juliGeeked 

Top 10 Contributor
Posts 1 297
Medlem# 749

Corse medlem

Banedagen er nå oppdatert til også å inkludere egen gruppe for skilløse sykler.

De forside og program for mer info.

Dagfinn (Daffy Duc)

Page 1 of 3 (37 items) 1 2 3 Next > | RSS