Norsk Ducatiforening Desmodromene

Åpent Clutch deksel?

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Top 200 Contributor
Posts 17
moto916 Stick out tongue [:P] Posted: 03-02-2007 11:03

Lurer på om jeg skal kjøpe et åpent clutch deksel, til min Ducati 916,og ny pressplate med farge? Ser jo litt kult ut. Noe må jeg finne på i denne vente tidenCrying [:'(]. Ser jo litt "bøst"ut med åpen clutch. Er det noen negative sider med dette? Har sett endel til salg på nettet. Er det mye forskjellig kvalitet ut og går?

jarl

Top 25 Contributor
Posts 211
Medlem# 732

Corse medlem
Det er vel bare å la lommeboka bestemme.
Nettet flommer jo over av alle mulige varianter.
Har selv rødt Ducati Corse pressplate og Ducati sorteloksert deksel. Koster jo litt men er pent, synes jeg.
Ducati dekselet er dyrest, men det er sikkert mulig å få tak i billige utgaver på E-bay. Hadde vel satsa på original Corse pressplate var jeg deg. Så kan du velge å kjøpe rustfrie fjærer i samme slengen.
Jo, det er kult med åpen clutch, seff. Negative er vel renhold av pressplate muligens.
Mvh
Terje

It's not the fart that kills, but the smell :-)

Top 200 Contributor
Posts 17
Skal sjekke med Løvaas da. Har hatt service, og handlet endel utstyr på Løvaas, og de yter en fantastisk service der. Er det noen som vet sånn ca. priser på org. pressplate(farge) og åpent deksel?
Top 25 Contributor
Posts 211
Medlem# 732

Corse medlem
Hei,

Du kan regne med noe rundt 3200,-.
Ca. 1100 for pressplate. Dekselet er relativt kostbart pga maskinering.

Originale deler koster jo, men man vet hva man får kontra kjøpe på nettet.

Ser pent ut, da. Raslingen kommer til rette, men kan variere noe pga type clutchlameller.

Terje

It's not the fart that kills, but the smell :-)

Top 50 Contributor
Posts 124
Medlem# 1007

Prøver å se om det er mulig å vekke til live en gammel post....

Jeg tenker å kjøpe ny pressplate og cover til min 748. og ser at det er skremmende forskjeller på e-bukta i pris.

Billigste pressplate koster $9.90

Et annet alternativ koster $99.90

Noen som har erfaringer? regner med at det er forskjeller i aluminiumen, lageret og sikkert noe fortjeneste forskjeller...  Jeg gidder ikke spare 1000,- om det betyr at pressplaten min ryker på autobahn på vei ned til WDW....

'98 748 SPS

'73 Aermacchi 350 SS

Top 10 Contributor
Posts 1 024
Medlem# 869

$9.99 er startbudet - ikke prisen. Slingshot er vel en anerkjent produsent. Fjærer, bolter og "krager" for $30 er vel ikke verst heller. Slingshot'en kommer med lager, vet ikke om den "billige" gjør det. Hvis du ikke stoler på lageret - gjenbruk det du har? Har aldri hørt om skader/brudd i pressplater, men det KAN jo ha skjedd.

Strada Capitano

Top 75 Contributor
Posts 62
Medlem# 787

Corse medlem

hey

på min gamle 998 tok jeg bare å lakket den orginale i duc rød, hjelper fælt det + klarlakk over.

noen fordeler er vel at noen smuss kan komme seg ut i friluft, mens annen type smuss fra friluft kan ta seg en tur i clutch rakkleverket.

Samt en viktig ting er å IKKE sette bort sykkelen etter den har vært vasket, før du har kjørt platene tørre. De "limer " seg fort sammen vis ikke de blir "tørrkjørt" etter de har vært vasket

sølve

Page 1 of 1 (7 items) | RSS