Norsk Ducatiforening Desmodromene

Sturup Raceway - banedager 13-15. mai 2011

rated by 0 users
This post has 29 Replies | 4 Followers

Top 25 Contributor
Posts 586
Medlem# 748

Corse medlem

torstebo:

Svar Don Tomaso: Bott? er det det nordiske mesterskapet? Er det det samme som Battle of The Twins? Uansett, jeg kjører nok skilt neste sesong også. Får se i 2012. Ny sykkel blir det, men tror det også da blir sykkel med skilt. Må jo ha egen bil (varebil) osv..i tillegg. har ikke hengerfeste på bilen nå og får nok ikke ta den når det passer meg heller. Har du kjørt på mange baner i Sverige? Hvem anbefaler du? Helst innen 50-60 mil. Orker ikke lange turer som til ACR.

Ja og jaSmile Om jeg skal rangere de banene jeg har kjørt i Sverige innenfor den omkretsen blir det som under. Det bør det nevnes at jeg foretrekker raske baner med høy gjennomsnittsfart og raske kurver fremfor trege og trange kurver ala Rudskogen.

Anderstorp
Mantorp
Knutstorp
Sviestad
Falkenberg
Karlskoga

Top 10 Contributor
Posts 862
Medlem# 1104

Dette så jo fryktelig morsomt ut, da. Men som med flere andre baner så tenker jeg: Er det noen vits i å ta med en 900SSie på en bane med så lange strekk? Rudskogen er jo nydelig på den måten, da det er flere krappe svinger enn langstrekker.

900SSie -> 999

Top 10 Contributor
Posts 1 297
Medlem# 749

Corse medlem

fho:
Er det noen vits i å ta med en 900SSie på en bane med så lange strekk?

De lange strekkene føles i sekunder nesten like lange som andre korte strekk på baner med lavere hastigheter. Skulle SSen din ikke strekke til mot andre sterkere maskiner så gir det deg fin hvilepause før du kaster deg inn i neste sving. Husk at man også har mye større utgangshastigheter i svingene.

Forskjellen ligger i at svingene foretaes i mye høyere hastigheter. Altså man tar all kunnskap man har trent på og omsetter dette i mye større hastigheter. Jeg fikk selv stort kick av å gå inn i store 90 graders svinger på Mantorp i 140-150 km/t for deretter så å mate fint på rulla igjennom hele svingen.

Så det har egentlig ikke noe med sykkelen å gjøre (unntatt 600 motorene som blir litt spede). Det handler mer om man tør og ønsker.

Det hjelper også å ha drevpakke som er tilpasset de noe raskere banene slik at man ikke girer seg ihjel.

Dagfinn (Daffy Duc)
-- Desmodromene Corse General --

Top 10 Contributor
Posts 862
Medlem# 1104

Hm, gode poenger, selvsagt. Og det er jo ikke det at jeg har noen problemer med å bli forbikjørt av raskere sykler/sjåfører (de er det tross alt mange av). Det må bare ikke bli lange, kjedelige strekker. Men som du sier så er det vel neppe slik.

Ang drev så har jeg drevet ned én tann foran, noe som passer utmerket på vei. Det fungerer sikkert også greit på høyhastighetsbaner - originaldrevingen er litt vel slapp. Til Rudskogen har jeg evt. vurdert å gå opp kankskje tre tenner bak i tillegg, for å se om det evt. blir enda morsommere å kjøre da.

900SSie -> 999

Top 25 Contributor
Posts 291
Medlem# 966

Corse medlem

torstebo:

Svar Don Tomaso: Bott? er det det nordiske mesterskapet? Er det det samme som Battle of The Twins? Uansett, jeg kjører nok skilt neste sesong også. Får se i 2012. Ny sykkel blir det, men tror det også da blir sykkel med skilt.

Er ingenting i veien får å kjøre løp med sykkler som har skilt....   Er lisens som er kravet og at sykkelen er modifisert i henhold til tenkinsk reglement.. 

Nye deler koster akkurat like mye uansett om sykkelen har skilt eller ikke , fordelen med skilt på sykkelen er at den også kan brukes på vei og andre trackdays  .. :-)

:-)

Har vært to ganger på ACR,  henholdsvis 8dager i 2008 og 12 dager i 2099...  begge gangene i månedskifte juni juli og da var det sol og tørt og opp mot 30 grader enkelte dager.. alle dagene over 20.. sommeren bruker å være varm og fin å tørr der vanligvis..  i sommer har vært kaldere og våtere enn normalt. ikke det at regn bremser hastighene så veldig på den banen, godt grep der selv på vått for de med riktige dekk og som tør.. :-) (har ikke prøvd det selv...)

Tor #69

I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...  Big Smile

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Svar Dagfinn: Da har jeg ønske om banedager på baner i Sverige med sol ;-) ***, er det samme klima der også?

DucTor: Mener du at jeg kan kjøre løp med skiltsykkelen? Hmm..Ja, d r fristende, men til syvende og sist er det vel det økonomiske aspektet. Siden Santander Bank har en del eiendeler i sykkelen så tviler vel jeg på om det går? Blir svindyrt hvis jeg skulle havne utenfor..

Don Tomaso: Enig med deg at baner med høyere hastigheter i sving er morsommere å kjøre (ikke minst pga at man kan bli lei av Rudskogen). ACR er ikke ille..Går fortsatt i raskeste laget for meg der, så har mye å hente..Den lange høyresvingen etter langsletta er helt syk..opp mot 200 der tror jg og med heng..

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

For ikke å snakke om banedager i Spania Cool Da sparer jeg inn solariumspenger og penger til vinterlagring hvis det blir tur i vinter. Noen som har prøvd seg på baner der? Ser at det er flere arrangører..

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

http://www.intebarafest.se/fest/bankoerning_mc_2011_94.html

Hva tror du? Er banen fortsatt 3.2 km eller nærmer den seg 28 km som er tenkt? Prøver å finne ut av d..

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

**** , skulle være reply på mld fra Tomas

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Har du (eller andre her på forumet) kjørt på Gotland Ring? Bra? Langt å kjøre? Meldte meg akkurat på til tur dit 27. juni..

noen andre her som skal?

Top 10 Contributor
Posts 770
Medlem# 648

Corse medlem

torstebo:

Har du (eller andre her på forumet) kjørt på Gotland Ring? Bra? Langt å kjøre? Meldte meg akkurat på til tur dit 27. juni..

noen andre her som skal?

Etter min mening en veldig fin bane. Variert og kupert. Ikke høyhastighet som Anderstorp, men fullt mulig å finne en god flyt. Ca 60 kjøremil i tillegg til en tretimers fergetur, enten fra Nynäshamn eller Oscarshamn. Jeg har hatt tradisjon for å dra dit de siste tre årene, men var for sen med påmelding til 2011 med de arrangørene jeg har brukt. Jeg kommer derfor til å vurdere dette opplegget.

-- Odd - NDfD #648

Top 100 Contributor
Posts 47
Medlem# 1155

Jeg vurderer sterkt Gotland 27. juni

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Er det blinde svinger der eller hva det heter? Altså at man ikke ser hva man går inn i?

Banen ser veldig bra ut fra det jeg har sett av bilder..Har du noen bra linker fra youtube hvor jeg kan lære banen gjennom å se kameravinkel fra kåpa/tanken? Gjerne med Ducatilyd, men overlever japselyd...

Top 10 Contributor
Posts 1 297
Medlem# 749

Corse medlem

Hei.

Etter å ha selv kjørt på flere svenske baner i sommer (Sviestad, Mantorp, Karlskoga, Kinnekulle) så ble jeg nysgjerrig på hvordan Sturup var?

Var du der Torstebo?

Dagfinn (Daffy Duc)
-- Desmodromene Corse General --

Top 50 Contributor
Posts 191
Medlem# 854

Corse medlem

Nei, var ikke det [:'(]

Den helgen ble avlyst av arrangør pga for få påmeldte og et par uker senere drev jeg og leka i sanda på Våler, så misset dermed Gotland Ring dagene Sad som var planlagt like etterpå. Ble dermed ingen Sverigekjøring i år. Satser på det neste år. Hørte en del positivt om Desmodromenes banedager i Sverige, så hvis dette blir noe av neste år?, så prøver jeg å bli med på de dagene..

Page 2 of 2 (30 items) < Previous 1 2 | RSS