Jeg trodde disse lå tilgjengelig på Ducati.com, og jeg mener da å huske at jeg har funnet den der før. Imidlertid var det klin umulig å finne noe når jeg sjekket nylig, så jeg sendte en mail og spurte om det. Her er svaret jeg fikk:
You can find the owner's manual for your SS900 2000 in our official Ducati dealer inNorway. Here's a full list of our official dealers in your country:http://www.ducati.com/find_dealers/index.do.We’ve just checked out your data in our DB, but with no result which means DucatiMotor Holding has not received your ownership documentation yet.Therefore, if youhave purchased your bike second hand, I kindly invite you to send me via fax a copyof your transfer of title and registration document to the following number:
??? Så, hvis jeg har en 2007 1098, så kan jeg laste ned manualen direkte fra websidene. Men hvis jeg har en 2000 900SSie, så må jeg sende dem en faks for å bevise at jeg eier en Ducati?
900SSie -> 999
fho: Jeg trodde disse lå tilgjengelig på Ducati.com, og jeg mener da å huske at jeg har funnet den der før. Imidlertid var det klin umulig å finne noe når jeg sjekket nylig, så jeg sendte en mail og spurte om det. Her er svaret jeg fikk:
Er den lik med 2001 modellen ? Hvis ja, så ligger både owners manual og delekatalogen på www.ducati.com
<dealers and service> <maintenance> bruk dropdown boxene.
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)
Ehemmm.
Jeg hadde en gang en 900 ssie 1998 modell. den er nå på de evige marker som en del sikkert vet.
men jeg har et rødt fint hefte som sikkert noen vil ha glede av.
Adressen er det eneste jeg trenger.
send den gjerne på e-post:
ha en god kveld.
Som den Ducati-n00b jeg egentlig er, så aner jeg verken hvorvidt 2000 == 2001 || 2000 == 1998 :-/
Men det var da en fryktelig "fientlig" holdning fra Ducatis side? Jeg forsøkte å svare på mailen, men adressen mailsvaret ble sendt fra eksisterte ikke, så det er jo relativt tydelig at de ikke akkurat var veldig instilte på å være imøtekommende. Det er klart jeg kunne skaffet papirbevis på eierskap og fakset det, men jeg tviler sterkt på om jeg gidder å bøye meg fremover på den måten for noe slikt.
Ducati begynte å legge ut owners manual i elektronisk format i 2001, og det er årsaken til at eldre modeller ikke ligger på websidene deres.
Ah, nå skjønner jeg. Mailen deres var litt "klønete" oppsatt, så jeg misforsto. At de vil ha eierdokumentasjon hadde ingenting med manualen å gjøre. Manualen finnes ikke online, gitt. Jeg trodde da vitterlig at jeg hadde sett den før, men det er mulig jeg forveksler den med sprengdiagrammet av sykkelen, motoren etc.
Men - forskjellene mellom 2000- og 2001-modellen er vel neppe betydelig mht. til servicedetaljer og denslags? EDIT: 2002 er første årsmodell av 900SSie hvor manualen er tilgjengelig.
Edit igjen: Dette var jo ikke helt det jeg trodde, så da er det jo ikke så nøye. Jeg trodde det skulle stå en oversikt over hvilke ting som skulle gjøres ved hver 10- og 20.000km service i manualen, men det gjør det jo ikke.
Det høres ut som du er ute etter workshop manual, og den må du nok betale for å få tak i...
Jepp, må nok det. Med mindre noen sitter på den informasjonen :-)
Nå behøver det ikke å være så dyrt, da...
http://www.duc.nu/manuals/?model=supersport&type=workshop