Dagfinn: stoppitide: Det blir feil nivå for meg og dermed en fornærmelse overfor sykkelen. Antagelig er et "fornuftig" nivå en godt holdt ferdigrigget 996/999/848 pluss nødvendige ting og tang. Dette drar oss jo over på en interessant diskusjon. Hva er egentlig et fornuftig nivå og bør det ha noe betydning for hva vi har lyst på. :-) Hvis man kjøper en 999 eller 848 med over 140 hester så er oppfatningen at man fint klarer å utnytte dette mens straks man nevner en 1098R på 180 hester så er det overkill. Samme argument benyttes faktisk også med 1098 med 160 hester mot 1098 R med 180 hester. Så hvis man kjører rundetider på 1.10 med en 999 på Rudskogen så er det helt greit mens med en 1098 R så er det en skam. Putter du Ole Bjørn på begge syklene så vil han kjør 0.58 runder med 999en og 0.57 runder med 1098Ren. Hvorfior la seg styre av slike uviktige elementer. Skal man benytte slik argumentasjon så bør jeg egentlig kjøre racing med en Monster 620. Kan vi ikke heller si som DucTor. "Me-Want" og la lommeboka og lysten styre valget. Du vil kun få beundrende blikk fra min side hvuis du dukker opp med en 1098R.
stoppitide: Det blir feil nivå for meg og dermed en fornærmelse overfor sykkelen. Antagelig er et "fornuftig" nivå en godt holdt ferdigrigget 996/999/848 pluss nødvendige ting og tang.
Det blir feil nivå for meg og dermed en fornærmelse overfor sykkelen.
Antagelig er et "fornuftig" nivå en godt holdt ferdigrigget 996/999/848 pluss nødvendige ting og tang.
Dette drar oss jo over på en interessant diskusjon. Hva er egentlig et fornuftig nivå og bør det ha noe betydning for hva vi har lyst på. :-)
Hvis man kjøper en 999 eller 848 med over 140 hester så er oppfatningen at man fint klarer å utnytte dette mens straks man nevner en 1098R på 180 hester så er det overkill. Samme argument benyttes faktisk også med 1098 med 160 hester mot 1098 R med 180 hester.
Så hvis man kjører rundetider på 1.10 med en 999 på Rudskogen så er det helt greit mens med en 1098 R så er det en skam. Putter du Ole Bjørn på begge syklene så vil han kjør 0.58 runder med 999en og 0.57 runder med 1098Ren. Hvorfior la seg styre av slike uviktige elementer.
Skal man benytte slik argumentasjon så bør jeg egentlig kjøre racing med en Monster 620.
Kan vi ikke heller si som DucTor. "Me-Want" og la lommeboka og lysten styre valget. Du vil kun få beundrende blikk fra min side hvuis du dukker opp med en 1098R.
Vel, personlig klarer jeg ikke å utnytte min 1994 916 engang, og den har vel kanskje drøye 100 hk (?).
Dette handler vel for de fleste om økonomi og hva den enkelte kan ta seg råd til. For noen er det fullstendig utelukket å ha en ren banesykkel, for andre så er der greit å bruke flere 100 000 på det. Også er det vel slik som Helge er inne på, de eldre syklene har etterhvert gått endel, og en bør kanskje være forberedt på noen overaskelser på vedlikeholdsiden. Det er alltid litt gambling desto eldre ting er.
I mitt konkrete tilfelle, så var det slik at jeg vil ikke ta min 916 med ramme # 210 på alvorlig banekjøring, jeg har bestemt at den ramma, den skal overleve.
Så hva da ? Etter å ha tenkt, fundert, prøvekjørt, poservurdert (desverre, 749/999 er ikke for meg), så havnet jeg på 1098. Det som var mest atraktivt med den er ramma og bremsene, motor'n greier jeg uansett ikke å utnytte på en god stund enda. Siden dette er en standard gatesykkel, så håper jeg at servicebehovet skal bli tilsvarende behagelig, vi får se. Og det finnes etterhvert MYE deler å få tak i til den. Også gafler / bakdemper (min er en standard, ikke "S")
Fant denne lettere skadet i USA, og jeg kjøpte den på "rett" tid, dvs. november.
Og mItt ambisjonsnivå er kun for moro, og målestokken er som følger: I år har jeg blitt varvet 3-4 ganger av Thomas på et 20 minutters pass. Kan jeg neste år komme ned i 2 varvinger, så er jeg fornøyd, kommer jeg innenfor 1 varving, så er det en sensasjon...
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)
Til Presidenten og dere andre,
Jeg sitter med kvittering på betalt norsk mva fra Svinesund tolls fra 21.05.2008.
Beregningsgrunnlaget var kr 94.302,-
Jeg har ingen grunn til å tro at eieren var eller, er en drittsekk. Grunnene til at tror maskinen er verdt 130.000 er basert på uvitenhet/naivitet.
Alt, jeg kan si er at maskinen ser helt ny ut og virker som et godt utgangspunkt, rent mekanisk (jeg såvidt prøvekjørt den med prøveskilter).
Det kan hende 100.000 er en riktig pris. Jeg vil nevne det for eieren.
Jan Petter
Hei.
Tviler ikke på at sykkelen er lovlig tatt inn til Norge.
Det som vi har sett et par eksempler på er at det har blitt tatt inn sykler fra USA der importørene har vært uvitende om reglene for registrering i Norge/EU. Og jeg synes oppriktig synd på de som har gått på denne smellen. I fjor galdt dette spesielt 2 sorte 08 1098Ser som ble forsøkt solgt. Det finnes ikke mange av disse i Dark utførelse.
Det jeg derimot har reagert på er forsøket på svindel ved å selge sykkelen videre via Finn der det gis klart inntrykk av at sykkelen kan registreres i Norge bare avgiftene betales til staten. Dette ble også bekreftet pr telefon. Dette er jo direkte løgn og etter mening forsøk på svindel og kan i værste tilfelle påføre kjøperen tap langt over 100.000,- hvis kjøperen løper til tollvesenet og betaler avgiftene uten å tenke først.
Jeg håper og tror ikke noen av våre medlemmer gikk på denne smellen og det er også ved å snakke åpent om slike tilfeller vi kan la alle medlemmer vite at slikt foregår.
Poenget med innlegget var ikke å sette deg personlig i noe dårlig lys men heller å gi deg og andre medlemmer innblikk i historikk på ting.
Men som sagt så kan dette være en annen sykkel. Det var nemlig 2 stk og jeg var også i kontakt med en som gjorde ærlige og iherdige forsøk på å hente ut papirer fra Italia eller få tilsynet til å typegodkjenne den på nytt. Tror det gikk i dass.
Tror uansett at du kan informere selgeren litt om prisbildet ja. Den hadde trolig gått for 120.000,- i fjor men det har skjedd ting i markedet og den må nok betydelig lavere nå.
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --
Hei igjen,
Ville bare nevne at 1098S´en i min garasje har bare gått 317 miles.
Jeg tror jeg vil ha den selv, når jeg tenker meg om!
Jan P.
Kjöp min 998S 2002 BoTT räser!
Alla gattillbehör medföljer.
Senast körd på Rudskogen, försiktigt framförd på klubbmästerskapet av en 50+ svensk farbror.
Öhlins runt om och en superfin 996 R motor, jag köpte den ny och har endast har kört rejs siste åren. Innan dess var den en touringcykel. Den har varit på fabriken på Corse avdelningen och fått en service! Motorn är aldrig öppnad, bara kärleksfullt servad.
Sålde min förra racer till en norrman (Duc 748R) och då skrev vi ett fördelaktigt pris på kvittot för låg moms om du tar in cykeln som konkurranscykel.
Lars
Mellgren: Kjöp min 998S 2002 BoTT räser! Alla gattillbehör medföljer. Senast körd på Rudskogen, försiktigt framförd på klubbmästerskapet av en 50+ svensk farbror. Öhlins runt om och en superfin 996 R motor, jag köpte den ny och har endast har kört rejs siste åren. Innan dess var den en touringcykel. Den har varit på fabriken på Corse avdelningen och fått en service! Motorn är aldrig öppnad, bara kärleksfullt servad. Sålde min förra racer till en norrman (Duc 748R) och då skrev vi ett fördelaktigt pris på kvittot för låg moms om du tar in cykeln som konkurranscykel. Lars
Er det denne gule her :
Tor #69
I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...
Nei, det är en rejskonverterad 998:a. Cykeln på min avatar ellerpå denna bild
http://www.highsider.se/images/page39/bott_falken_race1_10.jpg
Mellgren: Pris?
Distriktsrepresentant - Sør
pris beror litet på hur mycket utstyr som följer med. har extra fälgar, tank, shiftlight, alu rejsbakram mm. tänkte mig ca SEK 90 000. cykeln är mycket välskött och i utmärkt mekaniskt och visuellt skick.
http://www.sporthoj.com/annonser/?sida=1&kat=10
Her finnes 7-8 baneriggede fra 748S for SEK 40.000,- og oppover til 1198S for SEK 139.000,-. Og en 748RS hvor pris ikke er oppgitt...
Dagfinn: :-) 130 føles nok kjempebillig da jeg kan erindre at prisen var 170 i fjor. Kanskje den må stå å støve 1 år til før eieren orker å svelge kamelen. Det er jo et fint møbel. Slik markedet er p.t. så er nok pertj sin betrakting ikke så langt unna sannheten.
:-)
130 føles nok kjempebillig da jeg kan erindre at prisen var 170 i fjor. Kanskje den må stå å støve 1 år til før eieren orker å svelge kamelen. Det er jo et fint møbel.
Slik markedet er p.t. så er nok pertj sin betrakting ikke så langt unna sannheten.
Ser ut som att du fick rätt.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=29303837
"kjøper ordner selv med reg" ...!
Kan förstås hända att detta är en annan cykel/säljare, det vet jag inget om.
Hei,
Det er denne maskinen, JA!
Skiltløst er vel et alternativ også? Prisen kan prutes, ganske sikkert. Såvidt jeg skjønner, er eieren mer enn interessert i å selge nå.
Hvordan var dette igjen? Er det slik at en sykkel importert fra USA rett og slett ikke lar seg registrere i Norge? Eller er det teoretisk mulig, men så vanskelig og tidkrevende at det i praksis er umulig?
900SSie -> 999
Den europeiske typegodkjenningen gjelder ikke for USA-kjøretøy av nyere dato. Dermed umulig. Det er produsentene som skiller regioner for å kontrollere at f eks lave USApriser ikke blir utnyttet til EUimport. Derfor nekter produsentene å bekrefte at det er samme sykkel og umuliggjør registrering.
Forståelig, men kjipt.
Annonsen kommuniserer at registrering er mulig - "noen" burde vel påpeke dette for selger slik at det ikke blir noen misforståelse og konflikt......
Strada Capitano